Nieuw en (nog) geen speedster.

Stel jezelf en je auto voor.
Biba
Nieuw lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jun 2005 23:06

Nieuw en (nog) geen speedster.

Bericht door Biba »

Hoi ik wil mij even voorstellen als nieuwkomer bij deze club.
Aanleiding van aanmelden was een panorama experience dag van Bleekemolen.
Daar trof ik als ik het mij goed herinner de oprichter van deze club in zijn blauwe speedster (met nederlandse vlaggetjes met naam van rijder en co piloot)
Ik reed die dag met mijn stationwagon mee en aan het eind van de dag bij de beker uitreiking voor de slalom proef bleek de speedster rijder (in een micra net als iedereen) een tiende sneller dan ik en ging er met de gouden beker vandoor terwijl ik het met zilver moest doen :(

Gaat er al een :idea: branden bij die persoon?

Ik moet zeggen dat ik onder de indruk was en ben van de looks van de speedster.
Alleen nu ik er een wil kopen vind ik het moeilijk...
Heb geen verstand van speedsters en weet niet goed waar op te letten.
Hopelijk willen de mensen op het forum mij advies geven om zo een miskoop te voorkomen.

Mogelijk weten jullie van het bestaande aanbod (zoveel staan er nooit te gelijk te koop op internet) bij welke het de moeite waar is eens te gaan kijken...

Oh ja voorstellen..
Mijn naam is Bart en dus op zoek naar een leuke speedster.
De circuit cursus heeft mij o.a. enthousiast gemaakt voor de speedster.
Tnt kwam ik alleen met de motor op het circuit.

Groetjes!
Gebruikersavatar
Dutch Boy
Actief lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:42
Locatie: Nbrrrrrr
Contacteer:

Welkom

Bericht door Dutch Boy »

Welkom Biba, Bart,

Leuk dat je ook enthousiast bent over de Speedy :lol: .
Wat mij opvalt je hebt Speedy - enthousiasten in soorten(& maten :? ):

- degenen die 'm alleen in de zomer naar buiten brengen
8)
- degenen die er vanalles aan veranderen (nb: je ziet op dit forum verschillende lichtende :idea: voorbeelden :shock: )
- degenen die 'm dagelijks gebruiken, 'het is tenslotte een auto' :twisted: (en daar ben ik er ook 1 van)

Met 2e hands Speedy's zal het dan ook niet veel anders zijn. Kijk dus uit waar je 'm koopt en laat 'm eventueel keuren.
Mijn voorkeur zou uitgaan naar een Opel dealer; ook i.v.m. garantie e.d. Zo staat bij mijn weten in Den Bosch bij Opel dealer Lathouwers nog een 2.2 Delphin Grey ex. en in Oosterhout staat (misschien) nog een gele T.

Succes :!: & CU soon
Gebruikersavatar
Martin
Mega lid
Berichten: 568
Lid geworden op: 03 dec 2004 8:14
Locatie: Noorden

Bericht door Martin »

Welkom bart,

Veel keus zul je in nederland niet aantreffen mischien bij onze oosterburen
daar heb je nog veel keus Jans weet hier veel van.
Succes met het zoeken.

Gr, 8) Martin
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Hi Bart,

Naast de normale dingen die belangrijk zijn bij het kopen van een nieuwe auto is bij een Speedster het chassis heel belangrijk. Dit mag geen schade hebben, aangezien dat vrijwel nooit te repareren is.
Het ding even op een brug laten zetten en inspecteren is een goed plan. Daarnaast is het verstandig om hem te laten uitlijnen voor je hem koopt. En dan gaat het niet om het uitlijnen, maar om te weten hoe de geometrie op dit moment staat. Het castor van de voorwielen is een goede indicatie of er iets mis is met de auto, dat zou aan beide kanten vrijwel gelijk moeten zijn.

Lees voor de rest de postings op het forum door en je ziet waar mensen tegenaan lopen en wat de meest voorkomende problemen zijn.

Succes,

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

markv schreef:Hi Bart,

....
Lees voor de rest de postings op het forum door en je ziet waar mensen tegenaan lopen en wat de meest voorkomende problemen zijn.

Succes,

Mark
Het zijn maar 6000 postings! :)
Langzamerhand zal je wel enig inzicht krijgen in de "problemen" van de speedy.
Lakproblemen zijn er ook nog weleens (blaasjes), is 1 of meerdere topics over te vinden. Ook blaasjes in de lak IN de voor en achterlamp units.

Is die coureur nu al bekend die die 1ste prijs had gewonnen??? Was het trouwens niet een zilvere speedster Bas? Ik dacht dat Jürgen ook zijn naam + vlag op de zijkant had staan, maar hij heeft een zilverkleurige speedy met een mooie achtervleugel...

Welkom hier en veel leesplezier!


Maikel
Afbeelding
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Maik schreef: Het zijn maar 6000 postings! :)
Klopt. Hoofdzakelijk een hoop gezwam :P

Maar het is wel nuttig. Ik heb voordat ik de speester heb gekocht alle postings op het engelse en duitse forum gelezen...

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

markv schreef: Klopt. Hoofdzakelijk een hoop gezwam :P
WELKOM, en alvast gefeliciteerd met je goede keuze ik persoonlijk heb er nog geen moment spijt van gehad.......

Is me nog niet opgevallen :roll: :wink:

Ook wel belangrijk, heb je inruil of niet........zonder inruil kan particulier intressant zijn, zeker een jonge......met inruil ja dan kom je bij de dealer en dat kan toch wel aardig schelen :!:
Biba
Nieuw lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jun 2005 23:06

Warm onthaal

Bericht door Biba »

Nou bedankt voor het warme onthaal en de tips.
Vind stiekum wel dat er een hoop problemen genoemd worden over de "speedy"...

Ik zou de auto als iedere dag auto willen gebruiken.
Las echter in autoweek "my review" dat dit onmogelijk wordt wanneer er gepekeld is omdat dan de aluminium bodemplaat kapot gaat..

Ik heb niks in te ruilen.
Particulier is normaal altijd mijn eerste keuze.
Maar om eerlijk te zijn heb ik nog nooit meer dan 10.000 eurie voor een auto betaald.
En om dan 2e hands zonder garantie te gaan kopen...Hmmm

Zag wel een zilveren te koop staan bij een opel dealer geloof van 2001 voor iets van 21950 ofzo.
Zit er nog verschil in de modellen zonder turbo???
Dacht het niet toch..

Kan best hoor dat die speedster coreur op de panoramadag een zilveren had...
Was nog moe van mijn vakantie (vandaar die tweede tijd :D ) dus de kleur week nie zeker!

Maar de betreffende persoon met glimmende beker zal het wel weten.
Een duitse auto zal ik eens naar kijken op autoscout24.
Heb alleen geen verstand van invoeren..maar wat niet is kan nog komen!

Greetz!
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Halo Biba

Ook welkom op de speedstersite :wink:
begrijp dat je een speedster zoekt? Denk dat je onder de 20.000 euro niet veel vind, sterker nog, denk niks.En in duitsland zijn de 2.2 's net zo duur als hier.De turbo,s zit wel veel verschil in.
Je kunt de speedy gerust iedere dag gebruiken, alleen met pekel e.d. zou ik het niet doen.Niet zozeer om de pekel ,maar voor je het weet rij je hem total loss :?

groetjes jans
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Hoi, als je een jonge gebruikte koopt zoals ik, heb je gewoon nog fabrieks garantie ;)
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Bibbba,
Dat pekelverhaal moet je een klein beetje met een korreltje zout (....) nemen. In de winter gewoon regelmatig afspoelen en de onderkant en delen die makkelijk nat worden in de gaten houden. Het aluminium is ge-anodiseerd en oxideert niet echt makkelijk. Mark en Dutch boy gebruiken de auto ook dagelijks en nog geen klachten gehoord hierover.

Dat de speedster iets meer aandacht vergt dan de gemiddelde 100 in een dozijn auto mag duidelijk zijn. Maar echt een rampenauto is het zeker niet. Maar een klein beetje liefhebber moet je wel zijn om wat dingen door de vingers te zien :wink:

Bij de weg, ik zou proberen een jonge speedster te kopen met nog minstens een jaar garantie, geeft je iets meer zekerheid denk ik. Voor rond de 25000 heb je ze partikulier te koop (dat heb je toch zeker nog wel in je oude sok? :wink: ). Ik heb het wel zo gedaan nl...

gr,
M.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dutch Boy
Actief lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:42
Locatie: Nbrrrrrr
Contacteer:

Bericht door Dutch Boy »

Maik schreef: In de winter gewoon regelmatig afspoelen en de onderkant en delen die makkelijk nat worden in de gaten houden. Het aluminium is ge-anodiseerd en oxideert niet echt makkelijk. Mark en Dutch boy gebruiken de auto ook dagelijks en nog geen klachten gehoord hierover.
Klopt Maik, regelmatig afspoelen helpt :!: (nb: aan de onderzijde zitten géén blaasjes :twisted: )
Gebruikersavatar
Dutch Boy
Actief lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:42
Locatie: Nbrrrrrr
Contacteer:

sliberen

Bericht door Dutch Boy »

jans schreef:Niet zozeer om de pekel ,maar voor je het weet rij je hem total loss :?
Goh, laat ik me nu net bij AUTOVISIE hebben aangemeld voor een rit naar de poolcirkel :?
Bedankt voor de waarschuwing 8)
(Nu ja, Jans, mijn T heeft dan ook aanzienlijk minder vermogen op de achterwielen :roll: of misschien heb ik een minder 'zware voet' :?: :twisted: )
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: sliberen

Bericht door Marcel »

Dutch Boy schreef:
jans schreef:Niet zozeer om de pekel ,maar voor je het weet rij je hem total loss :?
Goh, laat ik me nu net bij AUTOVISIE hebben aangemeld voor een rit naar de poolcirkel :?
Bedankt voor de waarschuwing 8)
(Nu ja, Jans, mijn T heeft dan ook aanzienlijk minder vermogen op de achterwielen :roll: of misschien heb ik een minder 'zware voet' :?: :twisted: )
Daar heb je geen Turbo voor nodig, gisteren in de regen lekker vlot een bocht uit voelde ik het kontje ook al gaan ;) heeft wel iets :D

Maar in de sneeuw lijkt mij wel eng :!:
Gebruikersavatar
Dutch Boy
Actief lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:42
Locatie: Nbrrrrrr
Contacteer:

Re: sliberen

Bericht door Dutch Boy »

Marcel schreef:Maar in de sneeuw lijkt mij wel eng :!:
Het probleem bij sneeuw zit 'm eigenlijk in het wegkomen uit '0'; teveel vermogen :shock: waarbij de '2' nog weleens wil helpen.
Verder heeft het voor mij wel 'iets' dat slibberen met de T :!: NB: Wel oppassen voor je medeweggebruikers want daar zitten vaak (en zeker in de winter) 'minder goede rijders' tussen (sic.) :roll:

Ik wil ver gaan in het rijden met de 'T' maar, eerlijk gezegd, worden de weersomstandigheden mij te gortig, dan heb ik gelukkig ook nog een AWD. (NB; maar die kun je ook aan het slibberen krijgen :twisted: )
Plaats reactie