Pagina 1 van 2
Nieuw en (nog) geen speedster.
Geplaatst: 30 jun 2005 8:22
door Biba
Hoi ik wil mij even voorstellen als nieuwkomer bij deze club.
Aanleiding van aanmelden was een panorama experience dag van Bleekemolen.
Daar trof ik als ik het mij goed herinner de oprichter van deze club in zijn blauwe speedster (met nederlandse vlaggetjes met naam van rijder en co piloot)
Ik reed die dag met mijn stationwagon mee en aan het eind van de dag bij de beker uitreiking voor de slalom proef bleek de speedster rijder (in een micra net als iedereen) een tiende sneller dan ik en ging er met de gouden beker vandoor terwijl ik het met zilver moest doen
Gaat er al een

branden bij die persoon?
Ik moet zeggen dat ik onder de indruk was en ben van de looks van de speedster.
Alleen nu ik er een wil kopen vind ik het moeilijk...
Heb geen verstand van speedsters en weet niet goed waar op te letten.
Hopelijk willen de mensen op het forum mij advies geven om zo een miskoop te voorkomen.
Mogelijk weten jullie van het bestaande aanbod (zoveel staan er nooit te gelijk te koop op internet) bij welke het de moeite waar is eens te gaan kijken...
Oh ja voorstellen..
Mijn naam is Bart en dus op zoek naar een leuke speedster.
De circuit cursus heeft mij o.a. enthousiast gemaakt voor de speedster.
Tnt kwam ik alleen met de motor op het circuit.
Groetjes!
Welkom
Geplaatst: 30 jun 2005 9:07
door Dutch Boy
Welkom Biba, Bart,
Leuk dat je ook enthousiast bent over de Speedy

.
Wat mij opvalt je hebt Speedy - enthousiasten in soorten(& maten

):
- degenen die 'm alleen in de zomer naar buiten brengen
- degenen die er vanalles aan veranderen (nb: je ziet op dit forum verschillende lichtende

voorbeelden

)
- degenen die 'm dagelijks gebruiken, 'het is tenslotte een auto'

(en daar ben ik er ook 1 van)
Met 2e hands Speedy's zal het dan ook niet veel anders zijn. Kijk dus uit waar je 'm koopt en laat 'm eventueel keuren.
Mijn voorkeur zou uitgaan naar een Opel dealer; ook i.v.m. garantie e.d. Zo staat bij mijn weten in Den Bosch bij Opel dealer Lathouwers nog een 2.2 Delphin Grey ex. en in Oosterhout staat (misschien) nog een gele T.
Succes

& CU soon
Geplaatst: 30 jun 2005 9:37
door Martin
Welkom bart,
Veel keus zul je in nederland niet aantreffen mischien bij onze oosterburen
daar heb je nog veel keus Jans weet hier veel van.
Succes met het zoeken.
Gr,

Martin
Geplaatst: 30 jun 2005 9:39
door markv
Hi Bart,
Naast de normale dingen die belangrijk zijn bij het kopen van een nieuwe auto is bij een Speedster het chassis heel belangrijk. Dit mag geen schade hebben, aangezien dat vrijwel nooit te repareren is.
Het ding even op een brug laten zetten en inspecteren is een goed plan. Daarnaast is het verstandig om hem te laten uitlijnen voor je hem koopt. En dan gaat het niet om het uitlijnen, maar om te weten hoe de geometrie op dit moment staat. Het castor van de voorwielen is een goede indicatie of er iets mis is met de auto, dat zou aan beide kanten vrijwel gelijk moeten zijn.
Lees voor de rest de postings op het forum door en je ziet waar mensen tegenaan lopen en wat de meest voorkomende problemen zijn.
Succes,
Mark
Geplaatst: 30 jun 2005 10:33
door Maik
markv schreef:Hi Bart,
....
Lees voor de rest de postings op het forum door en je ziet waar mensen tegenaan lopen en wat de meest voorkomende problemen zijn.
Succes,
Mark
Het zijn maar 6000 postings!
Langzamerhand zal je wel enig inzicht krijgen in de "problemen" van de speedy.
Lakproblemen zijn er ook nog weleens (blaasjes), is 1 of meerdere topics over te vinden. Ook blaasjes in de lak IN de voor en achterlamp units.
Is die coureur nu al bekend die die 1ste prijs had gewonnen??? Was het trouwens niet een zilvere speedster Bas? Ik dacht dat Jürgen ook zijn naam + vlag op de zijkant had staan, maar hij heeft een zilverkleurige speedy met een mooie achtervleugel...
Welkom hier en veel leesplezier!
Maikel
Geplaatst: 30 jun 2005 12:15
door markv
Maik schreef:
Het zijn maar 6000 postings!
Klopt. Hoofdzakelijk een hoop gezwam
Maar het is wel nuttig. Ik heb voordat ik de speester heb gekocht alle postings op het engelse en duitse forum gelezen...
Mark
Geplaatst: 30 jun 2005 13:12
door Marcel
markv schreef:
Klopt. Hoofdzakelijk een hoop gezwam
WELKOM, en alvast gefeliciteerd met je goede keuze ik persoonlijk heb er nog geen moment spijt van gehad.......
Is me nog niet opgevallen
Ook wel belangrijk, heb je inruil of niet........zonder inruil kan particulier intressant zijn, zeker een jonge......met inruil ja dan kom je bij de dealer en dat kan toch wel aardig schelen

Warm onthaal
Geplaatst: 30 jun 2005 15:17
door Biba
Nou bedankt voor het warme onthaal en de tips.
Vind stiekum wel dat er een hoop problemen genoemd worden over de "speedy"...
Ik zou de auto als iedere dag auto willen gebruiken.
Las echter in autoweek "my review" dat dit onmogelijk wordt wanneer er gepekeld is omdat dan de aluminium bodemplaat kapot gaat..
Ik heb niks in te ruilen.
Particulier is normaal altijd mijn eerste keuze.
Maar om eerlijk te zijn heb ik nog nooit meer dan 10.000 eurie voor een auto betaald.
En om dan 2e hands zonder garantie te gaan kopen...Hmmm
Zag wel een zilveren te koop staan bij een opel dealer geloof van 2001 voor iets van 21950 ofzo.
Zit er nog verschil in de modellen zonder turbo???
Dacht het niet toch..
Kan best hoor dat die speedster coreur op de panoramadag een zilveren had...
Was nog moe van mijn vakantie (vandaar die tweede tijd

) dus de kleur week nie zeker!
Maar de betreffende persoon met glimmende beker zal het wel weten.
Een duitse auto zal ik eens naar kijken op autoscout24.
Heb alleen geen verstand van invoeren..maar wat niet is kan nog komen!
Greetz!
Geplaatst: 30 jun 2005 15:29
door jans
Halo Biba
Ook welkom op de speedstersite
begrijp dat je een speedster zoekt? Denk dat je onder de 20.000 euro niet veel vind, sterker nog, denk niks.En in duitsland zijn de 2.2 's net zo duur als hier.De turbo,s zit wel veel verschil in.
Je kunt de speedy gerust iedere dag gebruiken, alleen met pekel e.d. zou ik het niet doen.Niet zozeer om de pekel ,maar voor je het weet rij je hem total loss
groetjes jans
Geplaatst: 30 jun 2005 15:56
door Marcel
Hoi, als je een jonge gebruikte koopt zoals ik, heb je gewoon nog fabrieks garantie

Geplaatst: 30 jun 2005 16:50
door Maik
Bibbba,
Dat pekelverhaal moet je een klein beetje met een korreltje zout (....) nemen. In de winter gewoon regelmatig afspoelen en de onderkant en delen die makkelijk nat worden in de gaten houden. Het aluminium is ge-anodiseerd en oxideert niet echt makkelijk. Mark en Dutch boy gebruiken de auto ook dagelijks en nog geen klachten gehoord hierover.
Dat de speedster iets meer aandacht vergt dan de gemiddelde 100 in een dozijn auto mag duidelijk zijn. Maar echt een rampenauto is het zeker niet. Maar een klein beetje liefhebber moet je wel zijn om wat dingen door de vingers te zien
Bij de weg, ik zou proberen een jonge speedster te kopen met nog minstens een jaar garantie, geeft je iets meer zekerheid denk ik. Voor rond de 25000 heb je ze partikulier te koop (dat heb je toch zeker nog wel in je oude sok?

). Ik heb het wel zo gedaan nl...
gr,
M.
Geplaatst: 01 jul 2005 8:05
door Dutch Boy
Maik schreef: In de winter gewoon regelmatig afspoelen en de onderkant en delen die makkelijk nat worden in de gaten houden. Het aluminium is ge-anodiseerd en oxideert niet echt makkelijk. Mark en Dutch boy gebruiken de auto ook dagelijks en nog geen klachten gehoord hierover.
Klopt Maik, regelmatig afspoelen helpt

(nb: aan de onderzijde zitten géén blaasjes

)
sliberen
Geplaatst: 01 jul 2005 8:08
door Dutch Boy
jans schreef:Niet zozeer om de pekel ,maar voor je het weet rij je hem total loss
Goh, laat ik me nu net bij AUTOVISIE hebben aangemeld voor een rit naar de poolcirkel
Bedankt voor de waarschuwing
(Nu ja, Jans, mijn T heeft dan ook aanzienlijk minder vermogen op de achterwielen

of misschien heb ik een minder 'zware voet'

)
Re: sliberen
Geplaatst: 01 jul 2005 8:27
door Marcel
Dutch Boy schreef:jans schreef:Niet zozeer om de pekel ,maar voor je het weet rij je hem total loss
Goh, laat ik me nu net bij AUTOVISIE hebben aangemeld voor een rit naar de poolcirkel
Bedankt voor de waarschuwing
(Nu ja, Jans, mijn T heeft dan ook aanzienlijk minder vermogen op de achterwielen

of misschien heb ik een minder 'zware voet'

)
Daar heb je geen Turbo voor nodig, gisteren in de regen lekker vlot een bocht uit voelde ik het kontje ook al gaan

heeft wel iets
Maar in de sneeuw lijkt mij wel eng

Re: sliberen
Geplaatst: 01 jul 2005 8:55
door Dutch Boy
Marcel schreef:Maar in de sneeuw lijkt mij wel eng

Het probleem bij
sneeuw zit 'm eigenlijk in het wegkomen uit '0'; teveel vermogen

waarbij de '2' nog weleens wil helpen.
Verder heeft het voor mij wel 'iets' dat slibberen met de T

NB: Wel oppassen voor je medeweggebruikers want daar zitten vaak (en zeker in de
winter) 'minder goede rijders' tussen (sic.)
Ik wil ver gaan in het rijden met de 'T' maar, eerlijk gezegd, worden de weersomstandigheden mij te gortig, dan heb ik gelukkig ook nog een AWD. (NB; maar die kun je ook aan het slibberen krijgen

)