Wat eerst....
Wat eerst....
Goeiemorgen,
Vorig jaar mijn speedster gekocht om ermee aan de gang te gaan, maar daar kwam het project "Waggel" tussendoor. Nu dat project eindelijk is afgerond wil ik gaan beginnen met mijn speedster. Nu ben ik op het forum gaan zoeken naar een lijst van zaken die je gemakkelijk zelf kunt doen en waarmee de rij eigenschappen van de speedster meteen wordt verbeterd. Ik kon dit niet zo gauw vinden en zou jullie deze vraag willen stellen:
Als er 5 punten zijn die redelijk eenvoudig zelf te doen zijn zonder over een luxe garage te beschikken welke 5 zouden dat dan zijn:
1. ..........
2. ..........
3. ..........
4. ..........
5. ..........
Het gaat over een tot nu toe volledig originele speedster 2.2.
Voor waggelproject zie:
(http://www.waggeladventures.com/pages/9 ... AGGEL.html)
Vorig jaar mijn speedster gekocht om ermee aan de gang te gaan, maar daar kwam het project "Waggel" tussendoor. Nu dat project eindelijk is afgerond wil ik gaan beginnen met mijn speedster. Nu ben ik op het forum gaan zoeken naar een lijst van zaken die je gemakkelijk zelf kunt doen en waarmee de rij eigenschappen van de speedster meteen wordt verbeterd. Ik kon dit niet zo gauw vinden en zou jullie deze vraag willen stellen:
Als er 5 punten zijn die redelijk eenvoudig zelf te doen zijn zonder over een luxe garage te beschikken welke 5 zouden dat dan zijn:
1. ..........
2. ..........
3. ..........
4. ..........
5. ..........
Het gaat over een tot nu toe volledig originele speedster 2.2.
Voor waggelproject zie:
(http://www.waggeladventures.com/pages/9 ... AGGEL.html)
Waggel - Koeieblik - Speedster 2.2 #683
Traveling the world in a "slow pace"
www.waggeladventures.com
Traveling the world in a "slow pace"
www.waggeladventures.com
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Inderdaad:
1. remblokken (Pagid RS14 of CL 5)
2. Nitrons
3. Uitlijning
4. Lichtere wielen (ATS, Motec of TD bijvoorbeeld)
5. Driverstuning via www.carlimits.com
En veel kilometers maken op bochtige routes
1. remblokken (Pagid RS14 of CL 5)
2. Nitrons
3. Uitlijning
4. Lichtere wielen (ATS, Motec of TD bijvoorbeeld)
5. Driverstuning via www.carlimits.com
En veel kilometers maken op bochtige routes
S4 Avant
Lijstje begint een beetje vorm te krijgen:
1. Remblokken
2. Nitrons
3. Andere banden (zelfde velg houden of ook andere velgen)
4. Uitlijning
5. Leren rijden
Wat doet de 2.4 inlaat tov de orginele inlaat? Zit hem dat gewoon in het betere ademen van het blok?
Marcel
1. Remblokken
2. Nitrons
3. Andere banden (zelfde velg houden of ook andere velgen)
4. Uitlijning
5. Leren rijden
Wat doet de 2.4 inlaat tov de orginele inlaat? Zit hem dat gewoon in het betere ademen van het blok?
Marcel
Waggel - Koeieblik - Speedster 2.2 #683
Traveling the world in a "slow pace"
www.waggeladventures.com
Traveling the world in a "slow pace"
www.waggeladventures.com
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Meer lucht doorlaten ja.
Mark heeft de originele een keer doorgezaagd. zodat je de restricties goed kunt zien.
http://www.verboom.net/projects/speedst ... index.html
Je koppelcurve verschuift lichtjes naar rechts, waardoor je eigenlijk een remap nodig hebt om dit weer glad te strijken.
Ik voelde na mijn ombouw een duidelijk omslagpunt bij 4250 toeren. (wat weer weg was na de remap)
Anderen voelden dit niet zo precies.
Dennizz had er zelfs last van bij het sprinten (langzamer).
Beste is de 2.4 te doen in combinatie met meerdere mods. (aanzuigbuis, precat eruit)
Verwacht geen wonderen qua koppel en pk's, maar je voelt het verschil wel.
Kijk eens of je een ritje kunt bietsen bij iemand met de 2.4 ombouw, zodat je voelt wat je kunt verwachten.
1. Remblokken (zeer belangrijk. Vooral omdat opel veel geld vraagt voor blokken die niet super veel bite hebben)
2. Nitrons (alleen als je het gevoel krijgt dat je huidige dempers op hun limiet zitten. Is geen pak melk wat je effe aanschaft)
3. Andere banden (zelfde velg houden of ook andere velgen) Weinig mis met verse bridgestones, maar lastig te krijgen voor de voorvelg.
4. Uitlijning (Opel heeft die op erg onderstuur gezet, dus die zou ik op 1 zetten)
5. Leren rijden. (Op de 2e plaats, direct na het uitlijnen denk ik. GP elite drivertraining, en slalommen bij wimedo.nl is erg velig allemaal)
Mark heeft de originele een keer doorgezaagd. zodat je de restricties goed kunt zien.
http://www.verboom.net/projects/speedst ... index.html
Je koppelcurve verschuift lichtjes naar rechts, waardoor je eigenlijk een remap nodig hebt om dit weer glad te strijken.
Ik voelde na mijn ombouw een duidelijk omslagpunt bij 4250 toeren. (wat weer weg was na de remap)
Anderen voelden dit niet zo precies.
Dennizz had er zelfs last van bij het sprinten (langzamer).
Beste is de 2.4 te doen in combinatie met meerdere mods. (aanzuigbuis, precat eruit)
Verwacht geen wonderen qua koppel en pk's, maar je voelt het verschil wel.
Kijk eens of je een ritje kunt bietsen bij iemand met de 2.4 ombouw, zodat je voelt wat je kunt verwachten.
1. Remblokken (zeer belangrijk. Vooral omdat opel veel geld vraagt voor blokken die niet super veel bite hebben)
2. Nitrons (alleen als je het gevoel krijgt dat je huidige dempers op hun limiet zitten. Is geen pak melk wat je effe aanschaft)
3. Andere banden (zelfde velg houden of ook andere velgen) Weinig mis met verse bridgestones, maar lastig te krijgen voor de voorvelg.
4. Uitlijning (Opel heeft die op erg onderstuur gezet, dus die zou ik op 1 zetten)
5. Leren rijden. (Op de 2e plaats, direct na het uitlijnen denk ik. GP elite drivertraining, en slalommen bij wimedo.nl is erg velig allemaal)
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Hoi Smiley,
bedankt voor je uitgebreide antwoord. Top 5 ziet er heel anders uit nu:
1. uitlijnen
2. Leren rijden
3. Remblokken en banden zodra versleten
4. 2.4 maar inderdaad na ritje met een 2.4
5. ..... die komt vanzelf....
Nu heb ik al eens verschillende bedrijven gehoord voor het uitlijnen... Is Zonneveld nog steeds een goed adres? Iemand recent nog geweest.
Ik rij niet veel op het circuit, maar ga wel 1 a 2 x per jaar door de Eifel en ardennen heen scheuren. Zit dan met zijn tweeen in de speedster.
_________________
Marcel
bedankt voor je uitgebreide antwoord. Top 5 ziet er heel anders uit nu:
1. uitlijnen
2. Leren rijden
3. Remblokken en banden zodra versleten
4. 2.4 maar inderdaad na ritje met een 2.4
5. ..... die komt vanzelf....
Nu heb ik al eens verschillende bedrijven gehoord voor het uitlijnen... Is Zonneveld nog steeds een goed adres? Iemand recent nog geweest.
Ik rij niet veel op het circuit, maar ga wel 1 a 2 x per jaar door de Eifel en ardennen heen scheuren. Zit dan met zijn tweeen in de speedster.
_________________
Marcel
Waggel - Koeieblik - Speedster 2.2 #683
Traveling the world in a "slow pace"
www.waggeladventures.com
Traveling the world in a "slow pace"
www.waggeladventures.com
Meerijden compressor.....
Dat staat inderdaad hoog op het verlanglijstje.... Zeker omdat ik nu een paar linkjes volg op het forum over zo'n ombouw.... Lijkt me fantastisch om dit ook te gaan doen, maar zou zeker eens het gevoel willen ervaren wat voor effect dat heeft op een 2.2 speelster....
Iemand met een SC die nu nog steeds rijd en een keer zin heeft een blije speelster rijder naast zich te hebben. Woon in Utrecht maar verplaats makkelijk....
Dat staat inderdaad hoog op het verlanglijstje.... Zeker omdat ik nu een paar linkjes volg op het forum over zo'n ombouw.... Lijkt me fantastisch om dit ook te gaan doen, maar zou zeker eens het gevoel willen ervaren wat voor effect dat heeft op een 2.2 speelster....
Iemand met een SC die nu nog steeds rijd en een keer zin heeft een blije speelster rijder naast zich te hebben. Woon in Utrecht maar verplaats makkelijk....
Waggel - Koeieblik - Speedster 2.2 #683
Traveling the world in a "slow pace"
www.waggeladventures.com
Traveling the world in a "slow pace"
www.waggeladventures.com
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Als er niemand in je buurt iets aanbied, kan ik wel.waggel schreef:Iemand met een SC die nu nog steeds rijd en een keer zin heeft een blije speelster rijder naast zich te hebben. Woon in Utrecht maar verplaats makkelijk....
Is wel een track afgestelde speedster, dus geen comfort vergelijk met de reguliere.
Ritje bietsen in een SC is wel het meest risicovolle wat je kunt doen he.
NA modjes interesseren je niet meer, en je nier staat tegen de kerstdagen op ebay om in januari bij exmantaa langs te rijden.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.