Tibby's beest
Re: Tibby's beest
Tja, ik was ook verbaasd dat Uwe zei dat dit geen probleem was om 350+ vermogen te draaien op een standaard LET blok. (mits geen circuit gebruik)
Tot nu toe was er nog geen gefaald van zijn 20 stage 4+ ombouw met oem blok. Het zou mij natuurlijk niks verwonderen moest ik weer nr1 zijn aangezien ik toch altijd van die dingen meemaak.
nadeel dan: veel kosten
voordeel dan: chasing Vauxhall of Herman (op papier dan, voor de rest no way)
grtz
Tot nu toe was er nog geen gefaald van zijn 20 stage 4+ ombouw met oem blok. Het zou mij natuurlijk niks verwonderen moest ik weer nr1 zijn aangezien ik toch altijd van die dingen meemaak.
nadeel dan: veel kosten
voordeel dan: chasing Vauxhall of Herman (op papier dan, voor de rest no way)
grtz
captain slow
Re: Tibby's beest
Och, tis voor af en toe een stoplichtsprintje te trekken, meer niet. Voor de rest wordt er stevig mee gereden. Het volle vermogen is toch niet bruikbaar in het dagelijks verkeer.
grtz
grtz
captain slow
Re: Tibby's beest
En dat is precies waarom ik mijn geld in driver tuning en het onderstel stop
Jägertee
Re: Tibby's beest
Bespaar jezelf een hoop geld en hangt er een lehh blok in is voordeliger sterker en goedkoper. En verkoop u oude motor..
Als mensen met een opc z20let veel pk"s willen hangen ze er gelijk een z20leh blok in vanwege de voordelen en met een open uitlaat kan je 300pk pakken met een chip erop klaar.
Blok met weinig km kost enkel 2000-3000 euro open uitlaat erbij 900,- ? Chip 50,- euro Ombouwen 500,- Verkoop z20let Motorblok 1500-2000,- Euro
Tel uit hoeveel het kost voor 300pk
Daarna kan je wat herman zegt je drijfstangen doen lagerschalen boutjes en dan andere turbo en 400pk pkken Maar dan blijft de boel heel omdat de internals 700pk kunnen hebben. Een goed basis is het halve werk.
Als mensen met een opc z20let veel pk"s willen hangen ze er gelijk een z20leh blok in vanwege de voordelen en met een open uitlaat kan je 300pk pakken met een chip erop klaar.
Blok met weinig km kost enkel 2000-3000 euro open uitlaat erbij 900,- ? Chip 50,- euro Ombouwen 500,- Verkoop z20let Motorblok 1500-2000,- Euro
Tel uit hoeveel het kost voor 300pk
Daarna kan je wat herman zegt je drijfstangen doen lagerschalen boutjes en dan andere turbo en 400pk pkken Maar dan blijft de boel heel omdat de internals 700pk kunnen hebben. Een goed basis is het halve werk.
Re: Tibby's beest
@ Weazle, De wagen is tussen de tweede week van april klaar. Deze 'veranderingen' ga ik nu niet meer doorvoeren he
We zullen wel zien hoe het eindigd zeker
grtz
We zullen wel zien hoe het eindigd zeker
grtz
captain slow
Re: Tibby's beest
Is allready done, Andre.
Figures are 238 Kw (324HP) and 450Nm.
Regards
Uwe
De waardes vallen me wat tegen voor mijn set up.
Niet elke motor zal hetzelfde zijn zeker
Maar het zal nog voldoende zijn voor de straten te terrorizeren
grtz
Figures are 238 Kw (324HP) and 450Nm.
Regards
Uwe
De waardes vallen me wat tegen voor mijn set up.
Niet elke motor zal hetzelfde zijn zeker
Maar het zal nog voldoende zijn voor de straten te terrorizeren
grtz
captain slow
- vauxhall
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 jun 2007 18:57
- Locatie: Beverlo
Re: Tibby's beest
die 324hp zijn ruim voldoende, je gaat je een bult verschieten
anders deze erin?
http://forum.opel-speedster-club.de/ind ... opic=32027
anders deze erin?
http://forum.opel-speedster-club.de/ind ... opic=32027
"BLACK SHEEP OF THE FAMILY"
Re: Tibby's beest
Had het al gezien gehad
Wat dacht je van deze speedster.... Bijna knal hetzelfde als de mijne (qua set up)
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/op ... res=EXPORT
grtz
Wat dacht je van deze speedster.... Bijna knal hetzelfde als de mijne (qua set up)
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/op ... res=EXPORT
grtz
captain slow
Re: Tibby's beest
Nou, dat is echt flink de moeite vind ik hoor. Ik denk dat je dat heel prettig gaat vindenFigures are 238 Kw (324HP) and 450Nm.
Ben wel benieuwd naar de testbank uitdraai / plaatje. Als er een berg koppel onderin zit, wel even extra oppassen met het rijden. De DBilas turbo voor de Speedster (is anders dan voor zelfde motor in een Astra 2.2 bijvoorbeeld) was erop gemaakt erg lineair op te bouwen (grafiekverloop is compressor-achtig), maar als jouw setup nu erg krachtig onderin is en er met een klap in komt, is het erg spectaculair rijden, maar wel oppassen als je in een bocht op het gas gaat..
Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Tibby's beest
Heb je daar een grafiekje van?the-duke schreef:De DBilas turbo voor de Speedster (is anders dan voor zelfde motor in een Astra 2.2 bijvoorbeeld) was erop gemaakt erg lineair op te bouwen (grafiekverloop is compressor-achtig)
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Re: Tibby's beest
zie mijn oude topic viewtopic.php?f=8&t=2273&hilit=dbilas&start=105Heb je daar een grafiekje van
Staat de grafiek van mijn meting op Maha bank bij DBilas (Word documentje)
Heb hem ooit wel eens vergeleken met de jouwe bij Rica en verloop vond ik erg vergelijkbaar..
Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Tibby's beest
Dat loopt mooi vlak tot 5k jathe-duke schreef:Heb hem ooit wel eens vergeleken met de jouwe bij Rica en verloop vond ik erg vergelijkbaar..
Heel anders dan al die stage2/3 turbo's uit de UK, met hun rollercoaster lijnen.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- gertje
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2358
- Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
- Locatie: kasterlee
Re: Tibby's beest
30/08/14 meet and greet.