Remschijven, maar welke?

Alle overige technische zaken.
Gebruikersavatar
speedster1234
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 21 jan 2011 18:36

Re: Remschijven, maar welke?

Bericht door speedster1234 »

Ik ben ook toe aan nieuwe remmen, schijven + blokken voor op de turbo (heb nu de geboorde schijven). Zit net de prijs op te zoeken voor een setje nieuwe schijven voor:

93177674 4801584 SATZ TEILE € 810,60

€810.60

:shock: :shock: kloppen deze prijzen nog??

Is hiervoor ook een goedkopere optie? Voor een Speedster turbo. Schijven met blokken Wel met dezelfde kwaliteit van remmen natuurlijk!

Rij voornamelijk op straat en af en toe eens een kort rondje circuit voor de fun

Heb hier al wat zitten lezen via de zoekfunctie, is dit set een goede optie voor een turbo en direct een op een passend?

http://www.elise-shop.com/cl-brakes-rc5 ... c5e3a.html

http://www.elise-shop.com/eliseshop-mot ... p-209.html
-Opel speedster Turbo
-Peugeot 205 GTI
-Fiat Grande punto
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Re: Remschijven, maar welke?

Bericht door aKra »

Toevallig weet ik dat, de goedkopere vervanging is van Zimmermann, zie hier het goedkoopste aankooplinkje:
http://www.ebay.nl/itm/200667462597?ssP ... 049wt_1139
Gebruikersavatar
speedster1234
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 21 jan 2011 18:36

Re: Remschijven, maar welke?

Bericht door speedster1234 »

oke thanks! en kan ik die schijven nemen in combi met de rc-5+ blokken?

http://www.elise-shop.com/cl-brakes-rc5 ... c5e3a.html
-Opel speedster Turbo
-Peugeot 205 GTI
-Fiat Grande punto
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Re: Remschijven, maar welke?

Bericht door aKra »

Ja hoor dat gaat prima!

Zelf gebruik ik nu ook RC5+ blokken maar ik wil eens Mintex of de OMP Competition blokken proberen, is toch wat meer waard voor je geld heb ik het gevoel.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: Remschijven, maar welke?

Bericht door Exmantaa »

Die goedkope vervangingsschijven zijn natuurlijk wel wat anders (~8kg) dan jouw lichtere Turbo upgrades (~5kg). Maar die originele Turbo's zijn helaas een tikkie duur... :?
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Re: Remschijven, maar welke?

Bericht door aKra »

Zijn die van Zimmermann zoveel zwaarder dan de originele van de Opel?!

(En als alternatief anders nog de Brembo die geboord zijn, of de EBC's?)
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Remschijven, maar welke?

Bericht door Arno »

aKra schreef:Zijn die van Zimmermann zoveel zwaarder dan de originele van de Opel?!
Dat hangt er vanaf.. De Turbo kon je (voor zover ik weet optioneel) met geboorde schijven bestellen. Deze schijven zijn eigenlijk S2 Elise schijven met een 5-gats ipv. 4-gats boring er in.

Deze schijven zijn tegenover de gewone Opel 5-gaats 288mm diameter schijven (zoals op de 2.2 en ik meen standaard op de Turbo en ook op Vectra's en SAAB 9-3's) lichter omdat ze een veel dunnere buitenwand en bredere lucht-sleuf toepassen. Scheelt inderdaad een kilo of 2 per schijf.

De meeste vervangende/aftermarket Speedster schijven zijn 1:1 voor de Vectra/SAAB en gebruiken de 'zware' constructie tenzij je naar alu-bells oid. gaat waarbij het zaakje vaak weer een stuk lichter wordt omdat de schijf ook daar weer dunnere wanden en bredere luchtkanalen gebruikt.

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1058
Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
Locatie: Noorderkempen (België)

Re: Remschijven, maar welke?

Bericht door sooike »

Ik rijd met geperforeerde Zimmermann schijven voor en achter i.c.m. OMP competition blokken, ben er heel tevreden van.
De OMP competition blokken deden het ook al perfect met originele 2.2 schijven, prijs/kwaliteit het beste blok street-track volgens mij (iets van een 70 euro/set voor of achter).

Wil je toch de originele geboorde turbo schijven met korting, PM effe, dan informeer ik naar prijs én, ook belangrijk of ze in stock zijn bij Opel. :roll:
Einfach nur ein nackter Sportler
Gebruikersavatar
Neetmans
Mega lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 feb 2009 0:28
Locatie: Breda

Re: Remschijven, maar welke?

Bericht door Neetmans »

sooike schreef:Ik rijd met geperforeerde Zimmermann schijven voor en achter i.c.m. OMP competition blokken, ben er heel tevreden van.
De OMP competition blokken deden het ook al perfect met originele 2.2 schijven, prijs/kwaliteit het beste blok street-track volgens mij (iets van een 70 euro/set voor of achter).

Wil je toch de originele geboorde turbo schijven met korting, PM effe, dan informeer ik naar prijs én, ook belangrijk of ze in stock zijn bij Opel. :roll:
volledig mee eens!
ik heb dezelfde blokken op de standaard 2.2 schijven.. en ook zeer tevreden over!
Ik vind het een verbetering van mijn vorige set, al weet ik niet precies wat dat voor blokken waren.
Gebruikersavatar
speedster1234
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 21 jan 2011 18:36

Re: Remschijven, maar welke?

Bericht door speedster1234 »

Voor de standaard speedster turbo schijven ga ik iig niet, das mij toch te duur! :bag:

Waar zijn die OMP blokken te koop?
-Opel speedster Turbo
-Peugeot 205 GTI
-Fiat Grande punto
Gebruikersavatar
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1058
Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
Locatie: Noorderkempen (België)

Re: Remschijven, maar welke?

Bericht door sooike »

Je hebt OMP 6951 en 6952 nodig, dit is de competition reeks.

Bij R-power heb ik ze vandaan;

http://www.rpower.be/site/supplies/deta ... 26full%3D1

Vast ook wel in vele nederlandse autosportzaken te koop :wink:
Einfach nur ein nackter Sportler
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1924
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: Remschijven, maar welke?

Bericht door S. Gonzales »

sooike schreef:Je hebt OMP 6951 en 6952 nodig, dit is de competition reeks.

Bij R-power heb ik ze vandaan;

http://www.rpower.be/site/supplies/deta ... 26full%3D1

Vast ook wel in vele nederlandse autosportzaken te koop :wink:
Yep bij http://www.autosportcompany.nl/ :thumbup:
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
speedster1234
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 21 jan 2011 18:36

Re: Remschijven, maar welke?

Bericht door speedster1234 »

Mooi bedankt!
-Opel speedster Turbo
-Peugeot 205 GTI
-Fiat Grande punto
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Re: Remschijven, maar welke?

Bericht door aKra »

Ik vind de OMP blokken stiekem nog wel flink aan de prijs! De RC5+ is maar minimaal duurder.

De Mintex blokken zijn een stuk goedkoper, maar wat minder door ons getest (in Engeland zijn ze er wel tevreden over).

Het grote nadeel van de RC5+'s is dat ze een dunnere voering hebben dan standaard. En de kans op afbrokkelende voeringen.
TissiRS
Actief lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 28 sep 2009 20:07
Locatie: Oud Gastel

Re: Remschijven, maar welke?

Bericht door TissiRS »

Remschijven en blokken ga ik wel uitkomen denk ik, maar nu naar aanleiding van de onverwacht extra aankopen bij het vervangen van de radiator een andere vraag. Wat raden jullie aan om nog meer te vervangen als je bezig bent? Ik heb op Elise Shop de RVS remleidingen gezien en een aantal andere onderhouden sets, maar wat is nodig/verstandig?

Even ter indicatie voor afgelopen weekend (EPMA), ik heb ongeveer 3 keer door mijn pedaal getrapt ondanks dat de remvloeistof nu misschien 3 weken oud is (Dot 4) en ik weet dat de remschijven achter + remblokken achter aan vervanging toe zijn. Wordt een vervanging rondom maar als het toch los is wil ik hem zover mogelijk goed hebben in het kader van first-time-right. Doel blijft nog altijd om een auto voor straatgebruik te prepareren die op een dagje hard rijden zijn mannetje staat.
Plaats reactie