Wat rijden we lekker vlot door....

Alle overige technische zaken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ruud
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 feb 2009 18:24

Wat rijden we lekker vlot door....

Bericht door Ruud »

Heerlijk om m'n Speedster Turbo weer van de Ctek te halen. Net kleine onderhoudsbeurt gehad en distributieriem laten vervangen. Mooi weer afgelopen dagen dus hoogste tijd.... Nu rijd ik dagelijks in een uitvoering van een V70 die "best wel vlotjes mee kan" maar ik blijf me verbazen over de acceleratie van het speelgoed. Lekker op binnenwegen alles warm gedraaid en nog een stukje snelweg nemen. Binnen no time rijd ik maar liefst 180 km/h. Toch maar rustig aan doen. Ik wil niets weg geven aan de officier van justitie. Lekker toeren zo en de rest van het verkeer rijdt ook al zo lekker vlot door!.... Totdat ik me heel langzaam begin af te vragen waarom ik bij 140 km/h nog steeds door allerlei spul soepeltjes wordt ingehaald?! Fiatjes 500, oude Mazda's, 't maakt eigenlijk niet zo veel uit. Da's niet wat ik gewend ben. En als ik tussen een sliert vrachtwagens rijd ontdek ik dat we allemaal lekker ca. 110 km/h rijden. Hmmmm??? Bij het stoplicht zie ik pas dat de naald van de snelheidsmeter standaard op 23 km/h blijft plakken!

Iemand hier al eerder mee te maken gehad? Krijgt de snelheidsmeter een signaal van de nokkenas? Kan het te maken hebben met het vervangen van de distributieriem? Of moet ik het ergens anders zoeken?
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Probeer even een paar keer contact aan en uit.
De Stack reset de naalden dan tegen de nul aanslag en zou alles weer goed moeten zijn. :wink:
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
Ruud
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 feb 2009 18:24

Bericht door Ruud »

Briljant mannen! Many thanks! Inderdaad de resetknop ingedrukt houden terwijl je 'm op contact zet. Klein beetje geratel hoorbaar in het klokkenhuis en de naald zakt weer mooi strak terug naar de "0"-positie.

En dat terwijl ik al spannende en kostbare verhalen had gelezen over moeizame vervanging van het hele spul....

Ben d'r blij mee :lol:
Plaats reactie