Buitenverlichting turbo

Vragen over bekleding, velgen e.d.
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Buitenverlichting turbo

Bericht door tibby »

Hallo iedereen,
Kan mij iemand de nieuwprijzen van turbo koplampen en achterlichten zeggen. Ook waar te kopen? (Bij welke dealer)
Heb zojuist dealers afgebeld en kwam alleen uit op 3600 euro voor de koplampen BTW inc. :shock:

grtz
captain slow
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Dat klopt aardig.
Koplampen 1400 het stuk, en achter 550 het stuk.
Ik dacht dat ze met een neiuwe batch vorig jaar ook de prijzen hebben verhoogd, dus ik kon nog wel eens te laag zitten.
Lijken wel ferrari prijzen he :wink:

Weinig mensen die die dingen nieuw kopen als ze het zelf moeten schokken.
Oh ja, ook die nieuwe lampen van 1400 euri beslaan en lekken, zo uit de doos, dus geen illusies.

edit: hier kun je dealerprijzen opzoeken:
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=5436
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Bericht door tibby »

De prijzen die jij hebt is dit inc Btw? Dat ze nieuw lekken weet ik. (van jou topic). Van de carbon achterlichten hoor ik niets meer en als de namaak lensen tegen vallen koop ik toch nieuwe lichten.
Grtz

ps, op je link staan ook de navraagprijzen van Sooike. Deze lijken me wel interessant(er). Dus Sooike, als je dit leest klopt dit nog?
captain slow
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Begrijp ik hieruit dat je huidige lampen wat steenslag hebben, en je ze weer mooi wilt krijgen?
Dan zijn die nieuwe lensen toch je beste (betaalbare) optie denk ik.
Zijn je achterlichten er ook zo slecht aan toe?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Bericht door tibby »

De wagen ziet er tiptop uit behalve m'n lichten.Zwart randje is hier en daar los aant komen. Achterlichten hebben last van melkuitslag (niet veel) . Ik wil m'n speedy gewoon in nieuwstaat brengen.Die namaak lenzen is een betaalbare optie (als ze perfect passen natuurlijk). grtz
captain slow
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

De lens zit af fabriek met dubbelzijdige tape vast.
Die kan na 10 jaar wat loslaten ja, dat moet zo te fixen zijn.
De zwarte rand is een moeilijke. Dat wittige zit namelijk op de een of andere manier tussen 2 zwarte lagen.
Ik heb mijn zwarte lijnen opnieuw gespoten, en daarmee aan de binnenkant volledig dekkend, maar de witte strepen zijn gebleven.
Het lijkt erop dat het zwarte er volledig afmoet bij een opknapbeurt.

Als die reproductie lensen netjes passen, zijn die echt je beste optie.

Achter wordt lastig. Als puur de lens melkachtig is, wachten tot ook die in productie gaan, of een setje gebruikte achterlampen scoren, en de lensen overzetten naar de jouwe.
(lensen is turbo en NA hetzelfde)
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Bericht door tibby »

Geloof me, ik ben al effe aant zoeken voor achterlichten (na of turbo). Het probleem bij 2 de hands is: foto is meestal alles goed tot als je dichtbij komt :roll: . De laatste tijd veeeeeeeeeeeeeeeeeel meegemaakt :roll: Daarom dat ik liever opteer voor nieuwe.
grtz
captain slow
Gebruikersavatar
kzentekik_et
Actief lid
Berichten: 335
Lid geworden op: 08 feb 2009 19:51
Locatie: O-VL. België

Re: Buitenverlichting turbo

Bericht door kzentekik_et »

Ken het gevoel

Al anderhalf jaar op zoek nr mooie "deftige" lenzen om over te bouwen op mijn achterlichten...
:wacko:
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Buitenverlichting turbo

Bericht door tibby »

:shock:
captain slow
Gebruikersavatar
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1058
Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
Locatie: Noorderkempen (België)

Re:

Bericht door sooike »

tibby schreef:ps, op je link staan ook de navraagprijzen van Sooike. Deze lijken me wel interessant(er). Dus Sooike, als je dit leest klopt dit nog?

Tibby, het zijn prijzen die ik heb opgevraagd op 15 oktober bij de Opel dealer, echt veel verschil zal er niet zijn vermoed ik, over leveringstermijn heb ik geen info gevraagd, en als ze "back order" zouden staan, kan de dealer dit ook niet weten.
Einfach nur ein nackter Sportler
Gebruikersavatar
frederic
Actief lid
Berichten: 360
Lid geworden op: 22 dec 2011 13:17
Locatie: maldegem

Re: Buitenverlichting turbo

Bericht door frederic »

je kan de lenzen ook laten herspuiten ( vernissen ), heb ik ook laten doen ze zijn als nieuw voor + achter.
kan je vragen aan je plaatselijke body - chop :wink:
Gebruikersavatar
martinb
Mega lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 30 mar 2009 9:53

Re: Buitenverlichting turbo

Bericht door martinb »

zelf de koplampen bij vd Kooi laten polijsten (zaten ook wat krasjes in) daarna voorzien van een sterke transparante folie speciaal voor deze koplamp (ook bij vd Kooi).

voordeel nu, na een paar jaar de folie eraf, nieuwe erop en ze zijn weer als nieuw. Ik meen dat de folie alleen (laser gesneden) iets van 100 euro kost. Dan het polijsten nog. Maar vond het zeker de moeite waard.
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
Gebruikersavatar
Kasper
Actief lid
Berichten: 298
Lid geworden op: 08 jun 2011 18:46
Locatie: Midden NL

Re: Buitenverlichting turbo

Bericht door Kasper »

martinb schreef:zelf de koplampen bij vd Kooi laten polijsten (zaten ook wat krasjes in) daarna voorzien van een sterke transparante folie speciaal voor deze koplamp (ook bij vd Kooi).

voordeel nu, na een paar jaar de folie eraf, nieuwe erop en ze zijn weer als nieuw. Ik meen dat de folie alleen (laser gesneden) iets van 100 euro kost. Dan het polijsten nog. Maar vond het zeker de moeite waard.

Dat lijkt me een goed alternatief...
# 0695
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Buitenverlichting turbo

Bericht door tibby »

Wel interessante opties... Het probleem zit hem bij de achterlichten. Ze hebben een melkafscheiding in het glas. (had ik ook bij 'n vorige speedy) Hier zal ik dus nieuwe lensen of volledige nieuwe units voor nodig hebben. Grtz
captain slow
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Buitenverlichting turbo

Bericht door tibby »

De beste prijs heb ik bij Van der Kooi gekregen 1250 voor 2 achterlichten
grtz
captain slow
Plaats reactie