Versnellingsbak ontluchting en overvullen

Alle overige technische zaken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
aboellaard
Mega lid
Berichten: 821
Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
Locatie: Emst

Versnellingsbak ontluchting en overvullen

Bericht door aboellaard »

Weet iemand misschien of bij het ontluchten van de versnellingsbak met de GM kit het onluchtnippeltje gedicht moet worden? Ik weet dat vrijwel iedereen het nippeltje eraf haalt en een slangetje aan het vrijgekomen tuutje monteert, maar ik vind dat erg lastig. Tuutje is heel kort en je kan d'r moeilijk bij (bij mij zit de chargecooler tank er precies boven). En omdat er een officieel GM kitje is, doe ik dat liever. Dat kitje maakt gebruik van de vulopening, maar ik kan nergens vinden of er wat met het onluchtingsnippeltje moet gebeuren. En dan met name ook omdat ik de bak met een extra halve liter olie wil vullen. Schijnt goed te zijn voor de bak en voor het schakelen. Maar dan heb ik dus liever niet dat die halve liter d'r net zo makkelijk weer door de ontluchtingsnippel uitgespuugd wordt.
Gebruikersavatar
speedokus
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1576
Lid geworden op: 23 jan 2010 12:12
Locatie: noord brabant
Contacteer:

Re: Versnellingsbak ontluchting en overvullen

Bericht door speedokus »

waarom zou dat goed zijn voor de bak?
meestal is teveel juist niet goed, want het perst de oliekeeringen kapot.
Grt Speedokus.
wrap your ass in fiberglass.
Afbeelding
Gebruikersavatar
aboellaard
Mega lid
Berichten: 821
Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
Locatie: Emst

Re: Versnellingsbak ontluchting en overvullen

Bericht door aboellaard »

Over het afvullen met 2.3 liter ipv 1.8 staat nogal wat op het vx220 forum en ook op het z22se forum. Schijnt beter te zijn voor de F23 en ook een field remedy van GM (http://en.wikipedia.org/wiki/Getrag_F23_transmission)
Plaats reactie