Zoals in een ander topic al aangegeven, ben ik onlangs met de Speedster naar Oostenrijk geweest.
Bij elkaar een kleine 3000Km gereden. Manta 79 was er ook bij en heeft exact dezelfde motorconfiguratie.
Alleen komt zijn TMapsensor van Bosch en die van mij uit China (via Ebay gekocht in the UK en je ziet pas dat het geen originele is wanneer je hem thuis uitpakt) Op het eerste gezicht zie je geen verschil, behalve dat mijn exemplaar 'blanco' is, er staat geen merk of type nr. op.
Wanneer je beter kijkt zie je meer verschillen, het 'Doosje' is iets dikker dan de Bosch en steekt boven de rand uit, waar de Bosch er net onder blijft, het 'O' ringetje is lichter van kleur en dunner en de 4 contactpennen t.b.v de stekkeraansluiting zijn dunner. Ook is de temperatuursensor korter en kleiner en de dikte van het montage oog is verschillend. Geen zaken om je zorgen over te maken. Hij deed het iig prima, tot...... aan de Nederlandse grens, gelukkig op de terugweg. We probeerden na de laatste tankbeurt in Duitsland net om het benzine verbruik te verhogen
(om commentaar over te langzaam rijden te voorkomen
) toen de motor plotseling begon in te houden en er bijna mee stopte.
Via de vluchtstrook naar een parkeerplaats gesukkeld, het e.e.a. gecheckt maar niets gevonden
.
Toch maar besloten om de laatste 150 Km naar huis te gokken, het werd een lastig ritje maar ik was blij dat hij weer thuis stond. Een paar dagen later gezocht naar een oorzaak en het bleek al snel aan de TMapsensor te liggen. Eerst dacht ik aan een slecht contact, maar het bleek uiteindelijk aan het Chineesje te liggen. Uitlezen met de Speerke software liet een afwijkend beeld zien t.o.v. een Bosch sensor. Advies: monteer een originele Bosch!