Pagina 1 van 2

andere uitlaat!

Geplaatst: 03 mei 2013 0:38
door speedster1234
Om het standaard geluid wat uit de speedster komt wat op te peppen heb ik een aantal weken geleden de uitlaat van Vauxhall overgenomen

viewtopic.php?f=13&t=5580

Kan ik deze direct monteren op de oude aansluiting van de standaard uitlaat (plug-and-play??) en kan de uitlaat gewisseld worden zonder de achterclam te demonteren?

Re: andere uitlaat!

Geplaatst: 03 mei 2013 7:27
door Smiley
Yvo verkoopt de demper als dezelfde voor NA en turbo, dus ik denk het wel.
http://www.elise-shop.com/larini-sports ... p-473.html
Auto op oprijbokken, diffuser eraf, en je kunt overal bij.

Wel een flinke klus, omdat voor de demper sectie ook de cat eruit moet.

Re: andere uitlaat!

Geplaatst: 03 mei 2013 14:05
door speedster1234
top! bedankt

Re: andere uitlaat!

Geplaatst: 23 jun 2013 16:42
door speedster1234
Ik heb eindelijk weer eens wat tijd over om aan de uitlaat te beginnen, speedster staat op bokken en ben er onder getijgerd 8) Echter het moeren/draadeind werk is nogal verroest en verrot, zoals verwacht! De ruimte is nogal erg beperkt, iemand tips hoe dit ooit los te krijgen. Afslijpen uitboren/tappen lijkt me nogal weinig ruimte voor :bangin: Dit lukt misschien nog bij de twee in het zicht maar de bovenste lijkt me helemaal onmogelijk

Alvast bedankt!

Afbeelding

Afbeelding

Re: andere uitlaat!

Geplaatst: 23 jun 2013 18:55
door alain
Kruipolie op spuiten
.
Losdraaien
Als je geluk hebt komen ze los en anders breken ze af
op zich ook geen probleem
Bouten moeten zoiezo toch vervangen worden

Re: andere uitlaat!

Geplaatst: 23 jun 2013 19:19
door speedster1234
ja afbreken is idd niet erg, maar als ik het zo zag zijn het draadeindjes met een moer erop (of heb ik het mis?!) en dat zou dus betekenen dat ze er afgebroken in zitten. Dan moet ik boren/tappen om de draadeinden eruit te krijgen, maar daar is volgens mij geen ruimte voor :wacko:

Re: andere uitlaat!

Geplaatst: 23 jun 2013 19:22
door Maik
Probeer in plaats van kruipolie eens "roestschok", dat geef ik de beste kans in deze.
Dat maakt de verbinding even heel koud en werkt ook als kruipolie. Niet te zuinig inspuiten! En pas op voor je ogen...

Re: andere uitlaat!

Geplaatst: 23 jun 2013 19:48
door speedster1234
ja ik had alles al goed ingespoten (na het nemen van de foto 8) ) en dat een tijdje laten inweken, maar alle bouten/moeren zijn in zo'n verre staat van ontbinding dat er geen sleutel meer op past (zie foto)

Re: andere uitlaat!

Geplaatst: 23 jun 2013 20:12
door alain
Doorslijpen?


Kan je aan de klem van de turbo geraken?
Deze anders losmaken.

Re: andere uitlaat!

Geplaatst: 23 jun 2013 20:57
door S. Gonzales
speedster1234 schreef:ja ik had alles al goed ingespoten (na het nemen van de foto 8) ) en dat een tijdje laten inweken, maar alle bouten/moeren zijn in zo'n verre staat van ontbinding dat er geen sleutel meer op past (zie foto)
In dat geval heb je hier waarschijnlijk wel iets aan:
http://www.autogereedschap.com/a-257866 ... annesmann/

Eventueel hetzelfde trucje toepassen met een scherpe beitel of, wel iets meer werk, met een los zaagblad net onder de moer afzagen.
Succes.

Re: andere uitlaat!

Geplaatst: 23 jun 2013 22:35
door aKra
Dremel? :P

Re: andere uitlaat!

Geplaatst: 24 jun 2013 20:22
door Daan
Zulke situaties al vaker gehad. Dremel met slijpschijfje en wat geduld zijn dan een fijne combinatie, succes!

Re: andere uitlaat!

Geplaatst: 24 jun 2013 20:34
door Smiley
Als het een beetje is als de na (met schroefdraad vanaf het uitlaatspruitstuk), dan moet na het afdremelen ook het uitlaatspruitstuk eraf voor niieuw schroefdraad.
Dat heeft dan weer het risico van geroeste bouten tot op het blok met bijbehorend werk.

Als het een hobbyauto is, zou ik tot de winter wachten om dit aan te pakken.
Je kon wel eens langer bezig zijn dan je dacht.

Re: andere uitlaat!

Geplaatst: 24 jun 2013 22:03
door aKra
Turbo is niet meer als backbox, kat, voorkat.

Al die delen gaan los van elkaar met bouten.

Re: andere uitlaat!

Geplaatst: 25 jun 2013 10:49
door Daan
Zijn die bouten van de uitlaat trouwens van die vaste bouten (geklonken in de flens zeg maar) of kan je de bout en moer normaal gesproken helemaal los halen?
Binnenkort ook maar eens aan de uitlaat klussen nl.