Pagina 1 van 1

koelvloeistof vat

Geplaatst: 10 mei 2013 13:27
door gertje
mijn koelvloestofvat is hellemaal verkleurd en zitten scheurtjes in (lekt niet) maar het is toch stillentjes tijd om deze te vervangen.
Van welke type opel is dit vatje?
is nr 15 op de techische doc partnr 911 7436 kat nr 1304222

Re: koelvloeistof vat

Geplaatst: 10 mei 2013 14:09
door Smiley
Astra G 9117437 (de 36 zal de speedster editie zijn)

Een van de weinige keren dat de prijs gelijk is. :shock:
http://opelnet.at/page.asp?id=io_opel_s ... 7&x=35&y=7

Re: koelvloeistof vat

Geplaatst: 29 mei 2013 14:32
door Rob
Bij mij is het nu al de 2de keer dat het vat lek is, na de eerste keer een cover erover geplaatst om de zon buiten te houden, maar nu is hij terug lek, dinsdag word het vervangen, t is niet echt dramatisch maar na een rondje circuit binnenkomen met een rokende motor is ook niet echt prettig

Re: koelvloeistof vat

Geplaatst: 29 mei 2013 16:04
door aKra
Gelukkig is het geen erg duur onderdeel :)

Misschien temperatuur te hoog? Koudere thermostaat plaatsen.

Re: koelvloeistof vat

Geplaatst: 31 mei 2013 12:34
door Rob
de bedrijfstemperatuur is tussen 89 en 92 graden, in een hééél uitzonderlijk geval, na wat doortrekken en dan in een lange file terechtkomen geeft een temperatuur van 105 waarna de ventilator aanslaat en hij netjes terug onder 100 zakt. is dat te warm?

het koelvloeistof niveau laat ik altijd ong 1 centimeter boven de helft uitsteken dit lijkt mij hoog genoeg en zo kan ik ook makkelijk zien of hij begint te lekken aan de lasnaad, iets wat nu dus voor de 2de keer gebeurd.

Re: koelvloeistof vat

Geplaatst: 31 mei 2013 14:27
door S. Gonzales
Rob schreef:de bedrijfstemperatuur is tussen 89 en 92 graden, in een hééél uitzonderlijk geval, na wat doortrekken en dan in een lange file terechtkomen geeft een temperatuur van 105 waarna de ventilator aanslaat en hij netjes terug onder 100 zakt. is dat te warm?

het koelvloeistof niveau laat ik altijd ong 1 centimeter boven de helft uitsteken dit lijkt mij hoog genoeg en zo kan ik ook makkelijk zien of hij begint te lekken aan de lasnaad, iets wat nu dus voor de 2de keer gebeurd.
Nee hoor, is niet te warm en niveau is ook goed. Misschien bij de laatste vervanging een slecht exemplaar getroffen.

Re: koelvloeistof vat

Geplaatst: 31 mei 2013 18:41
door jaydee
Rob schreef:te lekken aan de lasnaad
Volgens mij gaan de meeste tankjes lek bij de aansluiting van de terugvoerleiding, bovenop.
Lekken aan de lasnaad lijkt mij een slecht tankje en dus niet de inwerking van zonlicht (UV), zoals 'normaal'...