Kostprijs herspuiten front

Algemene zaken omtrent onze auto.
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Kostprijs herspuiten front

Bericht door Pipo »

Probleem van het kleurverschil is opgelost. Ik ga hem ineens helemaal laten herspuiten. Misschien wat drastisch, maar dan staat hij er weer helemaal nieuw bij 8) . 17 juni gaat hij binnen.
A thing of beauty is a joy forever!
Gebruikersavatar
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1452
Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
Locatie: grobbendonk

Re: Kostprijs herspuiten front

Bericht door stefan »

@sooike ge hebt een punt grtzzz :wink:

@pipo dus met andere woorden als de zon daar in het waasland schijnt kan best iedereen binnen blijven(weerkaatsing van de zon op superglanzende opervlakten kan ongevallen veroorzaken) :lol:
grasmaaiers..enz
Gebruikersavatar
DuDe
Lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 18 mei 2015 9:36

Re: Kostprijs herspuiten front

Bericht door DuDe »

Pipo schreef:Probleem van het kleurverschil is opgelost. Ik ga hem ineens helemaal laten herspuiten. Misschien wat drastisch, maar dan staat hij er weer helemaal nieuw bij 8) . 17 juni gaat hij binnen.
Wat betaal je eigenlijk om je speedster volledig te laten herspuiten? Als ik zo vrij mag zijn natuurlijk. Mijne heeft last van osmose aan de deuren, steenslag vooraan en krassen rondom. Mooi van ver maar ver van mooi. Dus zou eigenlijk ook eens volledig gespoten moeten worden. En de vorige eigenaar heeft de deur tegen de muur geslagen waardoor het uiterste hoekje van de deur afgebrokkeld is. Nog wel wat werk dus..
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Kostprijs herspuiten front

Bericht door timmyboy55 »

Dit wil ik ook wel weten!
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Kostprijs herspuiten front

Bericht door Pipo »

Ik vrees dat jullie met die informatie niet veel aan kunnen, jongens :wink: Dit omdat het geen gewone respray is geweest daar mijn eisen nogal extreem waren :P . Sowieso was bijspuiten al geen optie voor mij. Ik herinner de details niet meer, maar iets in de manier van de originele rode koetswerkkleuring maakte het vrijwel onmogelijk om die onzichtbaar bij te spuiten. (had te maken met de gelcoat).
Ten eerste waren er (weliswaar beperkte) herstelkosten, omdat ik kort daarvoor de rechter-luchthapper tegen een paaltje kapot had gereden, met ook een barst in de drempel tot gevolg. Ik wou ook geen afgeplakte rubbers en dergelijke hebben die een respray verraden. Daarnaast is er ook een extra laag rode lak bovenop de normale respray gelegd, én daarover een blanke vernislaag om een diepere glans te bekomen. Dan is de wagen volledig opgeschuurd en gepolijst om eventuele ongelijkheden in de lak weg te werken. Voorgaande hield ook in dat alle deur/dakrubbers moesten vervangen worden, alsook de rvs Turbo-drempelplaten. En die stukken waren schandalig duur :evil: . Totale kostprijs tikte tegen de 9.000€ aan. Tot groot ongenoegen van mijn echtgenote :mrgreen:
Voordeel is wel dat ik nu steenslag vrij gemakkelijk en voordelig kan laten wegspuiten. Daarom dat ik er voor opteerde geen folie op het front te kleven.
A thing of beauty is a joy forever!
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Kostprijs herspuiten front

Bericht door timmyboy55 »

:shock:
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Kostprijs herspuiten front

Bericht door tibby »

:shock: zot :lol:
captain slow
Gebruikersavatar
fredjespeedster
Mega lid
Berichten: 651
Lid geworden op: 29 nov 2013 13:24

Re: Kostprijs herspuiten front

Bericht door fredjespeedster »

Heb vorig jaar een prijs gekregen van 4500e en 1tje van 5000e.
volledig uit elkaar gehaald en herspoten.
Zonder nieuwe rubbers.
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2358
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Re: Kostprijs herspuiten front

Bericht door gertje »

Zelfde kleur zonder rubbers en zelf uiteen gehaald en ineengestoken osmose bijgewerkt en voorste nrplaat houder weggewerkt was een 1500€ voor mij, hou er rekening mee dat ik het grote deel zelf gedaan heb. Dacht dat de prijs nu tussen een 2000 en 2500€ kost


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
30/08/14 meet and greet.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Kostprijs herspuiten front

Bericht door Smiley »

Veel kosten zitten in het prepwerk bij een full respray.
Voorclam en achterclam eraf, deuren eraf en uit elkaar, en alle rubbers eraf. en dan het schuurwerk.
Ik denk dat 5k richtlijn wel fair is.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Kostprijs herspuiten front

Bericht door tibby »

Ik zal je speedster doen voor een 100 euro :lol:

Afbeelding
captain slow
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Kostprijs herspuiten front

Bericht door Pipo »

Dan zou je verlies maken :wink: Ik denk dat je wel wat spuitbusjes nodig hebt om een auto volledig te spuiten :)
Maar ik heb een vriendin die 'smorgens eens op haar werk aankwam in een oude grijze Peugeot. Tijdens de middagpauze een pot blauwe verf en een kwast bovenhaalde, om dan 's avonds in een blauwe Peugeot terug naar huis te rijden. Goedkoper kan het niet :lol:
A thing of beauty is a joy forever!
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1924
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: Kostprijs herspuiten front

Bericht door S. Gonzales »

Lang geleden (ik probeer 'vroeger' te vermijden :wink: ) had ik een collega met een oude opel rekord. Als er een gat in viel werd er met popnagels een plaatje over gezet :shock: , vervolgens ging er een bokkepoot (kwast) overheen met verf dat 'ongeveer' :bag: de kleur benaderde. En......hij vond het zelf 'onzichtbaar' hersteld. :yes:
Tja......misschien ben je wel een gelukkiger mens wanneer je geen perfectionist bent.....maar..... ik kan het gewoon niet! :wacko:
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Kostprijs herspuiten front

Bericht door Smiley »

Ah, lang geleden toen er nog geen apk was :mrgreen:

https://www.youtube.com/watch?v=j0994dUp7oQ
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1058
Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
Locatie: Noorderkempen (België)

Re: Kostprijs herspuiten front

Bericht door sooike »

Kameraad van mij heeft z'n oldtimer zelf geschilderd met rol en een pot verf. Enkele lagen over elkaar, zag er niet uit!

Toen begon hij met "Wet sanding", had dit gezien op oldtimertreffens in de U.K., heel gebruikelijk daar bij het aankomen op zo'n treffen.

Hij had een glans, niet normaal, geen enkele normaal gespoten auto kon er tegen op. En z'n karretje was heel voordelig van een nieuwe kleur voorzien!
Einfach nur ein nackter Sportler
Plaats reactie