Wegligging (banden+vering)
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Wegligging (banden+vering)
Hier een vermakelijk stukje (Duitse) televisie met ondertiteling over hoe het grensbereik beter te bespelen is. Wat ik er vooral leuk aan vind is dat Tim Schrik tegen de trend ingaat om altijd maar hardere veren, plakkiger en breder rubber te gebruiken ...
Kijk en geniet:
http://www.youtube.com/watch?v=m9kQrbPEXKU
SteV6
Kijk en geniet:
http://www.youtube.com/watch?v=m9kQrbPEXKU
SteV6
S4 Avant
- Piet
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3471
- Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
- Locatie: Center of the universe
Re: Wegligging (banden+vering)
Doet me denken aan Jeremy clarkson:
My favourite was an orange Lotus Exige parked at the pumps in the middle of Death Valley. “Yeah,” said the rather serious-looking driver when I approached, “I’ve given it two degrees more camber on the back, fitted a 25 per cent softer compound on the front, uprated the supercharger...
“So,” I said after I’d had enough, “you’ve ruined it”.
I tried to explain to our American friend that the Exige was put on sale after much development work and that if a two-degree shift in rear camber would make it handle better, then he could be assured that it’d be sold that way in the first place. But he was having none of it, launching instead into a long list of things he’d done to make the Toyota engine run cleaner and better than Tojo had managed.
http://www.topgear.com/uk/jeremy-clarks ... 2006-09-01
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Wegligging (banden+vering)
Het bevestigd nog eens dat je een sportieve straatauto niet vol moet stoppen met circuit hardware, als je hem daar niet voor gebruikt.
Ik ben ook de eerste om toe te geven dat mijn auto totaal niet lekker rijd op de openbare weg.
Ik ben ook de eerste om toe te geven dat mijn auto totaal niet lekker rijd op de openbare weg.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Maarten
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1134
- Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
- Locatie: Noord-Brabant Oost
Re: Wegligging (banden+vering)
Mooi filmpje wat goed het 'zwakke' punt van veel tunings projecten aangeeft
- sooike
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1058
- Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
- Locatie: Noorderkempen (België)
Re: Wegligging (banden+vering)
Tof filmpje.
Ik moest direkt aan mijn T1R Toyo's denken. Vanaf dat ik ze vorig jaar had gemonteerd, merkte ik dat door de hogere treadwear, ik minder grip had dan de originele Bridgestones.
Hierdoor was dus ook het grensbereik breder, kon ik het overstuur sneller uitlokken, en beter controleren. Mede daarom heb ik een jaar gewacht om terug zachtere banden te monteren, en onlangs dus de R1R's geplaatst, al weet ik dat het moeilijker zal zijn overstuur uit te lokken, en te controleren.....
Op het vliegveldje van Bitburg zal ik deze zomer pas echt kunnen vergelijken, vorig jaar moest ik daar echt wel werken op het "handling pacours"
Ik moest direkt aan mijn T1R Toyo's denken. Vanaf dat ik ze vorig jaar had gemonteerd, merkte ik dat door de hogere treadwear, ik minder grip had dan de originele Bridgestones.
Hierdoor was dus ook het grensbereik breder, kon ik het overstuur sneller uitlokken, en beter controleren. Mede daarom heb ik een jaar gewacht om terug zachtere banden te monteren, en onlangs dus de R1R's geplaatst, al weet ik dat het moeilijker zal zijn overstuur uit te lokken, en te controleren.....
Op het vliegveldje van Bitburg zal ik deze zomer pas echt kunnen vergelijken, vorig jaar moest ik daar echt wel werken op het "handling pacours"
Einfach nur ein nackter Sportler
Re: Wegligging (banden+vering)
Haha mooi filmpje.. Gewoon standaard steelies eronder en gaan!
Het doet mij nu wel twijfelen om op bitburg voor r888's te gaan of voor de t1r's
Het doet mij nu wel twijfelen om op bitburg voor r888's te gaan of voor de t1r's
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Wegligging (banden+vering)
Tja voor de quarter is een warmgereden 888 beter, maar voor de pionen de t1r´s.
Hangt dus af waar je je dagen mee door gaat brengen.
Hangt dus af waar je je dagen mee door gaat brengen.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: Wegligging (banden+vering)
Verklaart gelijk waarom die slalommende Duitsers vaak op 15" rondrijden...
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1924
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
Re: Wegligging (banden+vering)
Keuzes! Fun or Fast! Of allebei natuurlijk
Vroegah monteerde ik Continental Enduro onder mijn kart wanneer ik eens lekker dwars wilde gaan. Rondetijden zakten uiteraard dramatisch.
Supersoft eronder is weer een heel andere beleving......maar zeker niet minder gaaf!
Vroegah monteerde ik Continental Enduro onder mijn kart wanneer ik eens lekker dwars wilde gaan. Rondetijden zakten uiteraard dramatisch.
Supersoft eronder is weer een heel andere beleving......maar zeker niet minder gaaf!
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1924
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
Re: Wegligging (banden+vering)
Ze kunnen allebei trouwens een aardig potje sturen!
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!