Pagina 1 van 1

Wegligging (banden+vering)

Geplaatst: 20 mei 2013 17:04
door SteV6
Hier een vermakelijk stukje (Duitse) televisie met ondertiteling over hoe het grensbereik beter te bespelen is. Wat ik er vooral leuk aan vind is dat Tim Schrik tegen de trend ingaat om altijd maar hardere veren, plakkiger en breder rubber te gebruiken ...

Kijk en geniet:

http://www.youtube.com/watch?v=m9kQrbPEXKU


SteV6

Re: Wegligging (banden+vering)

Geplaatst: 20 mei 2013 17:37
door Piet
8)

Doet me denken aan Jeremy clarkson:

My favourite was an orange Lotus Exige parked at the pumps in the middle of Death Valley. “Yeah,” said the rather serious-looking driver when I approached, “I’ve given it two degrees more camber on the back, fitted a 25 per cent softer compound on the front, uprated the supercharger...

“So,” I said after I’d had enough, “you’ve ruined it”.

I tried to explain to our American friend that the Exige was put on sale after much development work and that if a two-degree shift in rear camber would make it handle better, then he could be assured that it’d be sold that way in the first place. But he was having none of it, launching instead into a long list of things he’d done to make the Toyota engine run cleaner and better than Tojo had managed.



http://www.topgear.com/uk/jeremy-clarks ... 2006-09-01

Re: Wegligging (banden+vering)

Geplaatst: 20 mei 2013 18:56
door Smiley
Het bevestigd nog eens dat je een sportieve straatauto niet vol moet stoppen met circuit hardware, als je hem daar niet voor gebruikt.
Ik ben ook de eerste om toe te geven dat mijn auto totaal niet lekker rijd op de openbare weg.

Re: Wegligging (banden+vering)

Geplaatst: 20 mei 2013 20:06
door Maarten
Mooi filmpje wat goed het 'zwakke' punt van veel tunings projecten aangeeft

Re: Wegligging (banden+vering)

Geplaatst: 20 mei 2013 20:23
door sooike
Tof filmpje.

Ik moest direkt aan mijn T1R Toyo's denken. Vanaf dat ik ze vorig jaar had gemonteerd, merkte ik dat door de hogere treadwear, ik minder grip had dan de originele Bridgestones.
Hierdoor was dus ook het grensbereik breder, kon ik het overstuur sneller uitlokken, en beter controleren. Mede daarom heb ik een jaar gewacht om terug zachtere banden te monteren, en onlangs dus de R1R's geplaatst, al weet ik dat het moeilijker zal zijn overstuur uit te lokken, en te controleren.....

Op het vliegveldje van Bitburg zal ik deze zomer pas echt kunnen vergelijken, vorig jaar moest ik daar echt wel werken op het "handling pacours" :roll:

Re: Wegligging (banden+vering)

Geplaatst: 20 mei 2013 22:57
door Neetmans
Haha mooi filmpje.. Gewoon standaard steelies eronder en gaan! :)

Het doet mij nu wel twijfelen om op bitburg voor r888's te gaan of voor de t1r's :)

Re: Wegligging (banden+vering)

Geplaatst: 21 mei 2013 6:14
door Smiley
Tja voor de quarter is een warmgereden 888 beter, maar voor de pionen de t1r´s.
Hangt dus af waar je je dagen mee door gaat brengen.

Re: Wegligging (banden+vering)

Geplaatst: 21 mei 2013 7:41
door Exmantaa
Verklaart gelijk waarom die slalommende Duitsers vaak op 15" rondrijden... :wacko:

Re: Wegligging (banden+vering)

Geplaatst: 21 mei 2013 8:01
door speedokus
interessant, zet toch aan het denken. :roll:

Re: Wegligging (banden+vering)

Geplaatst: 22 mei 2013 8:03
door S. Gonzales
Keuzes! Fun or Fast! Of allebei natuurlijk :roll:

Vroegah monteerde ik Continental Enduro onder mijn kart wanneer ik eens lekker dwars wilde gaan. Rondetijden zakten uiteraard dramatisch.
Supersoft eronder is weer een heel andere beleving......maar zeker niet minder gaaf! :yes:

Re: Wegligging (banden+vering)

Geplaatst: 22 mei 2013 8:04
door S. Gonzales
Ze kunnen allebei trouwens een aardig potje sturen! :thumbup: