Grote nummerplaat

Alle overige technische zaken.
Plaats reactie
koen theys
Actief lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 02 mei 2013 19:34

Grote nummerplaat

Bericht door koen theys »

Ik lees hier over de grote invloeden die erg kleine aanpassingen kunnen hebben op het gedrag van onze auto's.
Bvb. de invloed van piepkleine turbo-splitters.
Hoe groot is dan de kans dan een nummerplaat van pakweg 4 keer de oppervlakte van die splitters het gedrag van de auto aantast?

Koen
Gebruikersavatar
speedokus
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1576
Lid geworden op: 23 jan 2010 12:12
Locatie: noord brabant
Contacteer:

Re: Grote nummerplaat

Bericht door speedokus »

hey Koen.
Ik denk dat je nu wel erg ver aan het zoeken bent.
Het is geen racewagen om recordtijden mee neer te zetten.
Grt Speedokus. :D
wrap your ass in fiberglass.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Neetmans
Mega lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 feb 2009 0:28
Locatie: Breda

Re: Grote nummerplaat

Bericht door Neetmans »

je bent natuurlijk altijd vrij om een alternatief te monteren voor je kentekenplaat.
Er zijn er maar genoeg die rondrijden met een kleine(re) sticker!

http://www.stickerland.nl/eigen-teksten ... -1101.html

deze is bijv. ook in kleinere maten te leveren op verzoek.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Grote nummerplaat

Bericht door Smiley »

Ten alle tijden de bekeuring van 90 euri in het achterhoofd houden natuurlijk.
Voor echt lastige aanhoudingen, de originele kentekenplaat altijd bij hebben, en met klitteband terug kunnen zetten.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Grote nummerplaat

Bericht door Arno »

koen theys schreef: Hoe groot is dan de kans dan een nummerplaat van pakweg 4 keer de oppervlakte van die splitters het gedrag van de auto aantast?
Effect van nummerbord is normaal gesproken klein.. De nummerplaat staat rechtop en nog eens vlak tegen de neus aan, dus doet hij weinig wat betreft de luchtstroom want die is in dit gebied vij statisch. (hogedruk gebied voor de neus)

(Turbo)Splittertjes onder de neus hebben een geleidend effect en sturen een deel van de luchtstroom naar de zijkant van de auto in plaats van onder de auto door. Daardoor kan de luchtdruk onder de auto iets dalen wardoor je wat meer stabiliteit krijgt.

Tenzij je het nummerbord voor 9/10'e onder de auto wilt hangen.. Dan ga je 'm als een soort frontspoiler gebruiken ;)

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
koen theys
Actief lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 02 mei 2013 19:34

Re: Grote nummerplaat

Bericht door koen theys »

Ik liet zo een 'motoplaat' maken in dezelfde fabriek waar de officiële platen van DIV gemaakt worden.
(is ook ok voor technische keuring)
Deze heb ik geplakt net naast de linker mistlamp, zo heb ik al zeker geen invloed.
Ik probeerde hiervan een fotootje toe te voegen maar krijg steeds de melding dat het om een ongeldige bijlage gaat??

Koen
Gebruikersavatar
RaoulLauffer
Actief lid
Berichten: 433
Lid geworden op: 20 mei 2010 9:00
Locatie: Sittard

Re: Grote nummerplaat

Bericht door RaoulLauffer »

Na vandaag de kentekenhouder weer kapot te hebben gereden door die &$@ drempels ook een sticker besteld bij Stickerland.
Ga deze ook met klittenband bevestigen op een kunststof plaat en de originele kentekenplaat met klittenband achterin leggen, mocht er controle zijn of bij de apk.
Speedster 2.2 #1123
Gebruikersavatar
Kasper
Actief lid
Berichten: 298
Lid geworden op: 08 jun 2011 18:46
Locatie: Midden NL

Re: Grote nummerplaat

Bericht door Kasper »

RaoulLauffer schreef: mocht er controle zijn of bij de apk.
Die ga je zeker krijgen!!!! Ik heb ergens op dit forum nog een post staan over mijn laatste keuring :oops:
# 0695
Blitz

Re: Grote nummerplaat

Bericht door Blitz »

koen theys schreef:Ik liet zo een 'motoplaat' maken in dezelfde fabriek waar de officiële platen van DIV gemaakt worden.
(is ook ok voor technische keuring)
Deze heb ik geplakt net naast de linker mistlamp, zo heb ik al zeker geen invloed.
Ik probeerde hiervan een fotootje toe te voegen maar krijg steeds de melding dat het om een ongeldige bijlage gaat??

Koen
In België moeten de voorste en de achterste nummerplaat identiek zijn
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Grote nummerplaat

Bericht door Pipo »

Blitz schreef:In België moeten de voorste en de achterste nummerplaat identiek zijn
Niet helemaal. Ik heb iemand gekend die een wagen vanuit de U.S.A. naar België had ingevoerd. Deze wagen had vanachter in de bumper enkel een smalle uitsparing. Wat geen probleem is, want je kan bij de D.I.V. inderdaad daarvoor zo'n vierkante plaat bestellen (zoals een grote motoplaat). Hij reed dus achteraan met die 'vierkante plaat', en vooraan met een gewone platte rechthoekige plaat. En daar maakten ze bij de controle in Sint-Niklaas geen probleem van (nummerplaten worden daar vrij streng gecontroleerd). Natuurlijk moeten de nummers overeenkomen :wink:
A thing of beauty is a joy forever!
Plaats reactie