Nieuwe wishbones monteren (upper rear)

Weetjes en tips voor onze auto.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: Nieuwe wishbones monteren (upper rear)

Bericht door Exmantaa »

Maik schreef:Aha, dus over 100km heb ik gewoon weer een deuk, gratis en voor niets?! :wacko:
That sucks.... Leuk, die engelse auto's!
:bag: Effe de veerweg checken met je Nitron dempers zonder veren. (Bumpstop schijnt ca. de helft in te veren bij full bump.)
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Re: Nieuwe wishbones monteren (upper rear)

Bericht door Maik »

Ik wist niet dat dit een badkuipprobleempje was eigenlijk...
Maar ik weet bijna zeker dat die deuk er ingekomen is toen één van de hubbouten gebroken is. Ik heb namelijk vaak de ophangingen gecheckt.
Nou ja, we zien wel, ik ga het in de gaten houden. Misschien de Nitrons achter ook maar een half cm'tje hoger zetten, dat zou misschien iets kunnen helpen, en de auto kan het hebben (vooral na het toevoegen van die loodzware stofzuiger).
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Re: Nieuwe wishbones monteren (upper rear)

Bericht door Dominique »

Direct vervangen door steigerpijp die Nitrons. Die dingen zijn toch sterk over-rated. :bag:

En anders een sparinkje maken in het subframe, waar precies de witchbone in past. Dat hoeft echt maar heel klein te zijn.
Eventueel kan je mijn snijbrandsetje wel lenen.

Ga je de wielstanden ook nog laten controleren?
Afbeelding
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: Nieuwe wishbones monteren (upper rear)

Bericht door Exmantaa »

Maik schreef:Ik wist niet dat dit een badkuipprobleempje was eigenlijk...
Maar ik weet bijna zeker dat die deuk er ingekomen is toen één van de hubbouten gebroken is. Ik heb namelijk vaak de ophangingen gecheckt.
Nou ja, we zien wel, ik ga het in de gaten houden. Misschien de Nitrons achter ook maar een half cm'tje hoger zetten, dat zou misschien iets kunnen helpen, en de auto kan het hebben (vooral na het toevoegen van die loodzware stofzuiger).
Beetje zonde als het weer gebeurd met je nieuwe wishbones...

Redelijk bekend probleem => http://www.vx220.org.uk/forums/topic/75 ... n-problem/
Plaats reactie