nieuwe spoiler op de tomaat

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Sorry Maik, ik ben niet zo'n spoilerman...........die jurgen donders (als ik me niet vergis) erop heeft is dat niks, die vond ik in het echt wel staan........ :!:
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Je hebt aan die grote spoilers alleen maar wat , op hoge snelheid ,dus voor een 2.2 lijkt het me niet veel waard.En in combinatie met Nitron's nog minder.Want die heb je als het goed is al vrij hard staan.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Een goede spoiler werkt boven de 100km/h al Jans, en er rijden in ieder geval in Engeland al aardig wat mensen rond met die dingen op trackdays die het nut er wel van inzien EN ervaren hebben. Zo'n spoiler staat ook niet als eerste op mijn lijstje hoor, ben gewoon een beetje aan het dromen :wink: . Ik wil het in de eerste plaats doen voor het effect op het rijgedrag, en ik vind een mooie ECHTE spoiler (dus 1 die aantoonbaar echt downforce geeft) wel erg bruut staan op een speedy ook... :)
Die van Jurgen is best mooi, redelijk ingetogen, maar ik heb nog niets kunnen vinden over de werking van die.
De bovenste van die CF spoilers hierboven kan meer dan 60kg downforce geven. Op de lift-off oversteer tricky speedster best een welkome aanvulling (dan maar 15km minder topsnelheid bij wijze van spreken). Als ik met mijn tomaatje de Nordschleife op wil dan vind ik dat een prettig idee, alsmede dat het dus ook echt helpt!
En meer peekaatjes om de boel wat te compenseren komen er ook nog wel aan.... :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Maik schreef:Een goede spoiler werkt boven de 100km/h al Jans, en er rijden in ieder geval in Engeland al aardig wat mensen rond met die dingen op trackdays die het nut er wel van inzien EN ervaren hebben. Zo'n spoiler staat ook niet als eerste op mijn lijstje hoor, ben gewoon een beetje aan het dromen :wink: . Ik wil het in de eerste plaats doen voor het effect op het rijgedrag, en ik vind een mooie ECHTE spoiler (dus 1 die aantoonbaar echt downforce geeft) wel erg bruut staan op een speedy ook... :)
Die van Jurgen is best mooi, redelijk ingetogen, maar ik heb nog niets kunnen vinden over de werking van die.
De bovenste van die CF spoilers hierboven kan meer dan 60kg downforce geven. Op de lift-off oversteer tricky speedster best een welkome aanvulling (dan maar 15km minder topsnelheid bij wijze van spreken). Als ik met mijn tomaatje de Nordschleife op wil dan vind ik dat een prettig idee, alsmede dat het dus ook echt helpt!
En meer peekaatjes om de boel wat te compenseren komen er ook nog wel aan.... :wink:
Je hebt gelijk.......hij kan wat meer druk op de kont gebruiken, en topsnelheid is bij de speedster mijns inziens niet belangrijk.......juist lekker de bochten doorhoeken is de kick.....;)

Maar kijken is leuk......ik ben het helemaal met je eens :roll:
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Wordt dan eens hoogtijd dat jullie er de Nitron's onder doen.
Ben zelf 95 kg, en als ik achter op de auto ga zitten veert ie niet meer dan 2 mm in. Want ik heb er voor gekozen dat ze vrij hard staan.
Om een optimale wegligging te creeren.
Een speedster met de orginele vering zou het wel kunnen gebruiken, maar het verschil in hardheid is nu zodanig dat ie niet of nauwelijks meer inveerd.Heb hem op 6 klikken na op het hardste staan nu, en dit bevalt mij met deze kl--te banden het beste.

Vind die van jurgen trouwens wel gaaf staan.
Gebruikersavatar
speedyfan
Actief lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 16 mei 2005 11:28
Locatie: Midden-Limburg

Bericht door speedyfan »

enkele foto's van een ander type achterspoiler
Bijlagen
180gtspoiler2.jpg
180gtspoiler2.jpg (63.42 KiB) 1546 keer bekeken
180gtspoiler1.jpg
180gtspoiler1.jpg (61.46 KiB) 1539 keer bekeken
180gtspoiler3.jpg
180gtspoiler3.jpg (53.26 KiB) 1545 keer bekeken
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Vind het wel een gave spoiler , en zal óók zeker wel staan.
Maar moet zijn nut wel hebben.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Dat is dezelfde als de 2de die ik in mijn vorige post liet zien :wink: . Hij is mooier dan de eerste, maar hij schijnt minder effektief te zijn.... :roll:
Afbeelding
Plaats reactie