beetje dom maar komt hopelijk goed

Stel jezelf en je auto voor.
Gebruikersavatar
Richard
Mega lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 13 feb 2005 13:06
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Re: beetje dom maar komt hopelijk goed

Bericht door Richard »

Je kunt toch gewoon universele reflectors halen bij de Halfords en deze tijdelijk op de auto plakken met dubbelzijdig tape.
Of action lekker goedkoop, de reflectors zijn van een brommer merk.
CASSA uitdeuken zonder spuiten (cardetailer)
mac666
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 jun 2013 6:37

Re: beetje dom maar komt hopelijk goed

Bericht door mac666 »

Richard schreef:Je kunt toch gewoon universele reflectors halen bij de Halfords en deze tijdelijk op de auto plakken met dubbelzijdig tape.
Of action lekker goedkoop, de reflectors zijn van een brommer merk.
Tsja, maar nu is het leed al geleden. lens is kapot. ik kan geen nieuwe vinden, zelfs niet in de UK. Ik laat hem denk ik ergens proberen te lijmen tot ik een geschikte oplossing gevonden heb.

De rdw keuring ga ik afzeggen. Had dit net voor mijn vakantie willen doen om dat de papieren na de vakantie te hebben, maar ik ga mijn koplampen opsturen. Er zit ergens een bedrijf die dit voor 170 euro doet. Smak geld maar beter dan er nog eentje verkloten. Dan maar een paar weken wachten. Ik ben ziek van die achterlichten. Dat snijden/zagen was ook geen goed idee. Dat is best zichtbaar.
Gebruikersavatar
Phil_
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 jun 2013 17:38
Locatie: Belgie , Wolvertem

Re: beetje dom maar komt hopelijk goed

Bericht door Phil_ »

Kan je niet gewoon zonder (beide) lenzen naar de keuring ?
mac666
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 jun 2013 6:37

Re: beetje dom maar komt hopelijk goed

Bericht door mac666 »

Phil_ schreef:Kan je niet gewoon zonder (beide) lenzen naar de keuring ?
Dat weet ik niet. Maar dan moet ik nog de koplampen doen. Ben bang dat ik er eentje sloop. En dan lees ik nog over mensen die stelschroeven afgebroken hebben. Mij kennende breek ik ze allemaal af.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: beetje dom maar komt hopelijk goed

Bericht door Exmantaa »

Even wat bevriende Speedster rijders lief aankijken en tijdelijk setje EU koplampen + achterlichten overzetten voor de keuring?
Dan kun je rustig de boel in orde maken.
(In Duitsland is dacht ik een group buy op losse lenzen gaande)
mac666
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 jun 2013 6:37

Re: beetje dom maar komt hopelijk goed

Bericht door mac666 »

Exmantaa schreef:Even wat bevriende Speedster rijders lief aankijken en tijdelijk setje EU koplampen + achterlichten overzetten voor de keuring?
Dan kun je rustig de boel in orde maken.
(In Duitsland is dacht ik een group buy op losse lenzen gaande)
Thanks. Ik ga es ff op de duitse site kijken.

Tsja. Ik ben maar alvast aan de koplampen begonnen. Ga maandag even bellen naar de rdw of de lenzen achter migen ontbreken. Is er iemand in omgeving bergeijk, valkenswaard, eindhoven met radius van een 75km waar ik maandagavond eventueel achterlichten kan lenen? Mits de rdw er duidelijk over is dat ze er op moeten zitten en niet gescheurd mogen zijn. Ik kan ze dinsdagmiddag al weer terug brengen met een fles whisky of cognac of kratje bier. :lol:
Gebruikersavatar
jaydee
Mega lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 15 mei 2006 9:35
Locatie: Flevoland

Re: beetje dom maar komt hopelijk goed

Bericht door jaydee »

De lenzen voegen niks toe, dus die zijn vast niet verplicht. Wat wel meestal het geval is: als het erop zit, mag het niet kapot zijn.
Jägertee
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Re: beetje dom maar komt hopelijk goed

Bericht door Maarten »

Ben helaas nog 2 weken in de USA, anders had ik je wel kunnen helpen met een paar leen lampen.

Succes
Maarten
mac666
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 jun 2013 6:37

Re: beetje dom maar komt hopelijk goed

Bericht door mac666 »

Heb de voorlampen open maar krijg dat k*t plaatje niet terug. Anyway dat gaat me morgen lukken. Ik neem aan dat eerst de lampen terug moeten en je ze dan moet afstellen? Kom je makkelijk bij al die bolkopmoertjes als de lamp er in zit.

Dit doe ik nooit meer. Wat een klote werk.
Gebruikersavatar
speedokus
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1576
Lid geworden op: 23 jan 2010 12:12
Locatie: noord brabant
Contacteer:

Re: beetje dom maar komt hopelijk goed

Bericht door speedokus »

Hoi Mac
ik kom wel redelijk uit de buurt, maar kun je niet beter 21 september naar de technische meeting komen.
kunnen we eventueel samen rijden.
grt Speedokus. 8)
wrap your ass in fiberglass.
Afbeelding
mac666
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 jun 2013 6:37

Re: beetje dom maar komt hopelijk goed

Bericht door mac666 »

He luitjes,

Ben net weer terug van vakantie en ga even een paar foto's van mijn aanwinst plaatsen :bangin: of toch maar niet...... Waar is de tijd gebleven van copy/paste? Even aan mijn zoontje van 6 vragen hoe dit werkt (snotjong is beter met een Tab of Ipad dan zijn pa).

Keuring doorstaan -> koplampen waren niet goed afgesteld, maar volgens die kerel zou dat wel goed komen :wink: Ik had het juiste papiertje niet uit de UK, dus geen Doane keuring :bangin: In de UK hebben we nog opgebeld naar de DVLA om te vragen welk papier ik moest houden en welke niet. De DVLA was stellig in de overtuiging dat het originele V5 document naar hen opgestuurd moest worden en ik het rechterblad kreeg, iets wat me erg vreemd leek, maar ja, zij hebben er meer verstand van dan ik -> niet dus. Inmiddels een verificatie gedaan en a.s. woensdag moet ik weer naar de doane (eendagskenteken, verzekeren :yawn: )

|Overigens, de achterlichten, daar kijken ze niet eens naar. Mooi klote. Heb ik een achterlicht verkloot om niks, maar ja.

Nu de achterlichten nog ens terug er op kitten en dan wachten op mijn kenteken :yawn: En dan: gas erop! Oh, en nog nieuwe banden scoren -> mijn vrouw gaat blij zijn met het kostenplaatje van deze maand :bash:

Iedereen hartelijk dank voor alle hulp die ik gehad heb!
mac666
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 jun 2013 6:37

Re: beetje dom maar komt hopelijk goed

Bericht door mac666 »

Inmiddels alles afgewikkeld met de doane en nu maar wachten op de papiertjes..... :yawn:

Gisteren bij Hendrik-jan in dordrecht een afdekhoes gekocht en vandaag een set OMP 971C blokken, inclusief remvloeistof gekocht. Was niet duur -> €95 voor een complete set voor en achter en een fles remvloeistof. Heb ze naar mijn klant in de UK op laten sturen.

Nu nog de achterlichten fixen, en ik heb gisteren de ECU er uit gesloopt. Had gehoopt dat Weazle tijd had om heb te voorzien van Stage 1, maar die kon ik niet bereiken (dortdrecht en papendrecht schijnen dicht bij elkaar te liggen). Dan het dilemma, banden. Pfff. Het liefst gooide in een setje TD pro race er op met R1R, maar de vrouw is aan het jammeren dat de kraan openstaat. De geldkraan, welteverstaan :bag: en ik vind de originele turbo velgen eigenlijk erg mooi. De mijne zijn ook niet beschadigd. Maar dan zit ik weer met de banden...... Yokohama S drive? Lijkt me het plakkerigste alternatief voor de standard velgen. 600 euro krijg ik er hopelijk doorheen. Circuit of Ring op met 10 jaar oud rubber lijkt me ook niet verstandig :shock:

Het ABS ga ik ook uit schakelen. :bash: Welke mongool dat heeft gefabriceerd weet ik niet, maar hij had volgens mij net zoveel verstand van ABS dan ik. En dat is niet veel. Even een schakelaartje er in maken (zegt de man met 2 linkerhanden).
Gebruikersavatar
Richard
Mega lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 13 feb 2005 13:06
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Re: beetje dom maar komt hopelijk goed

Bericht door Richard »

foto's
CASSA uitdeuken zonder spuiten (cardetailer)
mac666
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 jun 2013 6:37

Re: beetje dom maar komt hopelijk goed

Bericht door mac666 »

224223222221

Gelukt....... :bash:
Gebruikersavatar
Richard
Mega lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 13 feb 2005 13:06
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Re: beetje dom maar komt hopelijk goed

Bericht door Richard »

Wauw ziet er goed uit en dat dan op een foto.
Nu zie jezelf ook wel het verschil met de oranje :D
Top wel even raambandje zwart :yes:
CASSA uitdeuken zonder spuiten (cardetailer)
Plaats reactie