Een Elise tussen al die Speedsters?
Een Elise tussen al die Speedsters?
Hoi,
Ik ben Yvo.. hier binnen gestruikeld omdat ik een van de mede organisatoren ben van Maarten Memorial en dus af en toe mee zat te kijken..
Dan ook maar een eigen accountje.
Dit is Hare Majesteit:
een beetje meer dan normaal zeg maar... ik heb wat gerommeld met de cijfertjes, ipv 120 ligt er bij mij 210 pk achter de rug. (PoweRRRR zeg maar .. met een Rode RRR )
Voor de rest doe ik dit:
Waar overigens ook steeds meer Speedster artikelen hun intrede doen
Ik ben Yvo.. hier binnen gestruikeld omdat ik een van de mede organisatoren ben van Maarten Memorial en dus af en toe mee zat te kijken..
Dan ook maar een eigen accountje.
Dit is Hare Majesteit:
een beetje meer dan normaal zeg maar... ik heb wat gerommeld met de cijfertjes, ipv 120 ligt er bij mij 210 pk achter de rug. (PoweRRRR zeg maar .. met een Rode RRR )
Voor de rest doe ik dit:
Waar overigens ook steeds meer Speedster artikelen hun intrede doen
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Re: Een Elise tussen al die Speedsters?
Welkom Yvo,YvoTuk schreef:een beetje meer dan normaal zeg maar... ik heb wat gerommeld met de cijfertjes, ipv 120 ligt er bij mij 210 pk achter de rug. (PoweRRRR zeg maar .. met een Rode RRR )
Ik had al even op je website gekeken, met name de remleiding met RVS mantel.
Maarrrrrrrrrrr, die poweRRR, komt die van een turbo- of een compressor-upgrade?
SteV6
S4 Avant
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
F20C uit de S2000 past niet zo mooi.
Blok is al groter als de K20A uit de Civic TypeR, en hij staat in de S2000 in de lengterichting.
Als je die dwars zou zetten moet je het smeersysteem gaan aanpassen vanwege de G-krachten die dan anders op de motor komen, waardoor de huidige setup 'lucht' zou gaan zuigen uit het carter.
Tweede probleem is dat er dus ook geen versnellingsbak/diff is voor de F20C die 'm dwarsgeplaatst kan gebruiken.
Alles is op te lossen als je er genoeg geld en tijd tegenaan gooit, maar kan kan je voor hetzelfde geld beter naar een K20A uit een Civic en daar een supercharger op zetten voor 300+ PKtjes...
Hopelijk begin volgend jaar ga ik mijn Elise laten ombouwen met een Honda er in. Of het een supercharger wordt zit ik nog over te denken.. Is misschien weer beetje teveel van het goede..
Bye, Arno.
Blok is al groter als de K20A uit de Civic TypeR, en hij staat in de S2000 in de lengterichting.
Als je die dwars zou zetten moet je het smeersysteem gaan aanpassen vanwege de G-krachten die dan anders op de motor komen, waardoor de huidige setup 'lucht' zou gaan zuigen uit het carter.
Tweede probleem is dat er dus ook geen versnellingsbak/diff is voor de F20C die 'm dwarsgeplaatst kan gebruiken.
Alles is op te lossen als je er genoeg geld en tijd tegenaan gooit, maar kan kan je voor hetzelfde geld beter naar een K20A uit een Civic en daar een supercharger op zetten voor 300+ PKtjes...
Hopelijk begin volgend jaar ga ik mijn Elise laten ombouwen met een Honda er in. Of het een supercharger wordt zit ik nog over te denken.. Is misschien weer beetje teveel van het goede..
Bye, Arno.
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Ja.Marcel schreef:Ten eerste het Civic Type R blok heeft 200 pk
Dus er is nog meer gebeurd......
Een goed 4-2-1 'spagetti' uitlaatspruitstuk met een race-kat gaat er ook onder, inlaat beetje verbeterd en het motormanagement wordt onder handen genomen via (ik dacht) Hondata (Yvo?) om dit alles op elkaar af te stemmen.
Resultaat van dit alles is meestal rond de 210 tot 220PK.
Nee. Voor de Toyota motor in de 111R/Exige2 hebben ze een compleet ander subframe achter er op gezet. Sterker nog.. Die vertoont verdacht veel overeenkomsten met degene van de Speedster..Ten tweede, is het niet simpeler om er een Toyota 1.8 VVTi in te hangen, die ze nu ook gebruiken, of hebben ze daarvoor zoveel moeten veranderen
Het toyota blok past stukken minder goed in de originele K-serie elises als de Honda. Komt ook nog bij dat de 'yota blokken bedroevend weinig koppel produceren, waar de 2.0L K20A al stukken beter uit de verf komt.
Al met al is de Toyota niet zo'n geweldige keuze als je toch aan het upgraden bent.
Bye, Arno.
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
Re: Een Elise tussen al die Speedsters?
Hallo Yvo,YvoTuk schreef:Hoi,
Ik ben Yvo.. hier binnen gestruikeld omdat ik een van de mede organisatoren ben van Maarten Memorial en dus af en toe mee zat te kijken..
Dan ook maar een eigen accountje.
Dit is Hare Majesteit:
een beetje meer dan normaal zeg maar... ik heb wat gerommeld met de cijfertjes, ipv 120 ligt er bij mij 210 pk achter de rug. (PoweRRRR zeg maar .. met een Rode RRR )
Voor de rest doe ik dit:
Waar overigens ook steeds meer Speedster artikelen hun intrede doen
Kan jij vertellen hoe het zit met inschrijvingen voor de Maartenmemorial? Ik heb mij enige tijd geleden ingeschreven maar ik heb nog niets gehoord.
Mooie Elise, je had eerst toch een andere?
Groeten,
Hendrik-Jan
Lotus Elise S2
HJ,
je staat overigens wel op de lijst bij http://www.maartenmemorial.com..
Die inschrijving is dus gelukt .
Gr.Rene.
je staat overigens wel op de lijst bij http://www.maartenmemorial.com..
Die inschrijving is dus gelukt .
Gr.Rene.
..........Barchetta, Z3, Speedster...........
......................Moving up!!..................
......................Moving up!!..................