Pagina 1 van 4

a20nft blok

Geplaatst: 23 jun 2013 19:28
door tibby
Kwam een interessante gelijkenis tegen. Dit blok kan in standaardvorm 500 pk aan???

http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=19&t=176557

grtz

Re: a20nft blok

Geplaatst: 20 jul 2013 19:46
door tibby
Iemand????? :alone:

Re: a20nft blok

Geplaatst: 20 jul 2013 21:12
door vauxhall
http://www.ebay.de/itm/motor-Opel-Insig ... 27c280a36d

kan ik uw motor in die andere speedster van mij leggen :wink:

Re: a20nft blok

Geplaatst: 20 jul 2013 21:55
door Exmantaa

Re: a20nft blok

Geplaatst: 21 jul 2013 8:18
door speedokus
wow, das haast voor nop.

Re: a20nft blok

Geplaatst: 07 jan 2015 23:14
door tibby
En ze zijn er mee bezig.....

http://forum.opel-speedster-club.de/ind ... getnewpost

Heb je gelijk een oem blok goed voor 500 pk's

Re: a20nft blok

Geplaatst: 08 jan 2015 0:01
door timmyboy55
Past zeker niet op de 2.2 tjes?

Re: a20nft blok

Geplaatst: 08 jan 2015 10:39
door tibby
Is juist een vervanger voor de 2.2 ! Een saab/lsj = zeker meer dan goed genoeg voor een high performance/budget build. Voor de echte gekken die boven de 400 willen gaan is dit toch wel een aanrader. F Janssens wou hem destijds in m'n grijze Dbilas turbo inbouwen. Maar door de Belgische keuring (en prijskaartje) niet gedaan...

In ieder geval hou ik dit blok in mijn achterhoofd voor de Hitman speedster...Jammer dat er al een Lsj blok/2.2 krukas/geflowede 2.2 kop/....... klaar ligt. Wie weet , mss toch :roll:

Effe meevolgen hoe Hitec ermee omgaat :yes:

Re: a20nft blok

Geplaatst: 08 jan 2015 10:59
door Exmantaa
Ik dacht heel even dat ze het direct ingespoten A20NFT turbo blok in de speedster gingen bouwen, maar het gaat ze dus alleen om het het versterkte motorblok en er komt gewoon een geflowde Saab B207 (=LSJ) kop op te ziten. :(
Enige verschil is dat deze nieuwere NFT blokken een zgn. sandcasting zijn met versterkingen rondom de cilinders en dit kan dus hogere cilinderdruk/vermogens aan dan de B207. Ik moet echter de eerste nog zien die in een Speedster de liners van een B207 kapot krijgt... (Dat is >>400pk en hier praat je over serieuze turbo-boostdruk.)

Heb zelf nog zo'n zelfde versterkt sandcast blok staan. Alleen dan wel in de grotere 88mm bore uitvoering en daarmee kun je een 2.1 (2.0 krukas) of 2.3liter blok (met 2,2 krukas) bouwen. :mrgreen: (Of gewoon 2,4 liter met de 2,4 krukas, maar heeft een erg lange slag en dat lijkt me niet echt wat voor in een Speedster.)

Re: a20nft blok

Geplaatst: 08 jan 2015 11:34
door tibby
De producent van de achterlenzen heeft toch zo'n (volledig) blok steken in z'n speedster dacht ik.
grtz

Re: a20nft blok

Geplaatst: 08 jan 2015 13:56
door aKra
Interessant, zal me er even in gaan verdiepen. Op dit moment een oogje op de B204, weet iemand hier toevallig wat het verschil is t.o.v. de B207?

Re: a20nft blok

Geplaatst: 08 jan 2015 14:14
door Exmantaa
Zwaar gietijzer... Vergelijk eerder met het oudere C20LET/Z20LET blok. Heeft ook dezelfde bak aansluiting.

Re: a20nft blok

Geplaatst: 08 jan 2015 14:16
door aKra
Dat had ik ook gelezen inderdaad, de B204 zou uitzonderlijk sterk zijn. Het liefste een nieuw blok (evt. Z20LEH), maar helaas zijn er weinig van op de markt :bag:

Re: a20nft blok

Geplaatst: 08 jan 2015 15:17
door tibby
tibby schreef:De producent van de achterlenzen heeft toch zo'n (volledig) blok steken in z'n speedster dacht ik.
grtz

Was blijkbaar een LNF blok...

Afbeelding

Re: a20nft blok

Geplaatst: 14 jan 2015 12:32
door tibby
Voor de mensen die zin hebben kunnen een blok bij Hitec inbouwen.....