2.2 of Turbo ?

Algemene zaken omtrent onze auto.
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: 2.2 of Turbo ?

Bericht door tibby »

Mooie belgische na kopen, een Dbilas light turbokit zonder demper (je kan een oem turbo demper gebruiken en een 2.4 inlaat) andere injectoren en speerke software. Een dikke 4500 euro voor dit alles en je kunt naar de 300 pk want de Light turbo is opschroefbaar:

http://www.dbilas-shop.com/Fahrzeughers ... :6958.html


we have :
Forged steel conrods € 479,- and forged pistons for € 699,-
special bearings for € 160,-
stronger valve springs for € 190,40

With the same turbocharger it is possible to run with 1,2bar.

It is necessery to make a software update for € 300,-.

With all this parts the engine makes 320-330hp and 390-400Nm.

For more power we have another exhaust manifold, bigger inlet, bigger downpipe.


Mit freundlichen Grüßen, / Best regards,

Hr.Z.Bilas


Dan heb je waarschijnlijk voor een dikke 20 k een supersnelle NA speedster die sommige turbo's een poepje laten ruiken (buiten ik dan :twisted: )

grtz
captain slow
Gebruikersavatar
Phil_
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 jun 2013 17:38
Locatie: Belgie , Wolvertem

Re: 2.2 of Turbo ?

Bericht door Phil_ »

tibby schreef:Dan heb je waarschijnlijk voor een dikke 20 k een supersnelle NA speedster die sommige turbo's een poepje laten ruiken (buiten ik dan :twisted: )
Dan betaal ik toch liever 10k minder voor eentje met het stuur aan de verkeerde kant en een 250pk :D
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Re: 2.2 of Turbo ?

Bericht door Piet »

Kijk anders (nog) eens hierna viewtopic.php?f=1&t=5713

Hard rechtdoor rijden kan tegenwoordig bijna iedereen.
Gebruikersavatar
Neetmans
Mega lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 feb 2009 0:28
Locatie: Breda

Re: 2.2 of Turbo ?

Bericht door Neetmans »

Piet, dat filmpje gaf voor mij de doorslag een setje gaz gold te monteren met niet al te harde veren. Ook de dempers heb ik redelijk soft staan!

Wel r888's daarentegen :D
Gebruikersavatar
Phil_
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 jun 2013 17:38
Locatie: Belgie , Wolvertem

Re: 2.2 of Turbo ?

Bericht door Phil_ »

Ok , vering en banden zijn belangrijk. Maar mij gaat het vooral om de motor/karakter

Mijn huidige auto bv. is een Audi A3 2.0T (GTI motor) 200pk , maar daar kan ik me persoonlijk niet mee amuseren (jammergenoeg). Daartegen mijn auto van een paar jaar terug , een Audi 90 2.2 5cyl en 140pk vond ik 10x fijner rijden ! Ook op circuit (moto) bv. rijd ik persoonlijk veel liever met een SV650 2cyl 70pk dan mijn GSX-R met 150pk

Sommige mensen klagen over het hogere gewicht van de Turbo , anderen dan weer over het gebrek aan power bij de 2.2 ...

Bij de Elise bv. ziet men de 190pk (R) als "ideale" motor

Daarom net mijn vraag in dit topic : welke van de 2 is nu net het leukste op de openbare weg ? of beter gezegd : welke wagen is het meeste in balans ? :wink:
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: 2.2 of Turbo ?

Bericht door Smiley »

De meeste eigenaeren kennen het andere type niet, alleen van wat ze lezen.
Aan het eind van de rit ben je het zelf die het het beste beoordelen kan.
Ga proefrijden in de turbo van vauxhall, en in een NA zou ik zeggen.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Re: 2.2 of Turbo ?

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
Weazle
Actief lid
Berichten: 376
Lid geworden op: 16 dec 2011 15:35

Re: 2.2 of Turbo ?

Bericht door Weazle »

Chiptuning kan je bij mij gratis doen EDS standaard chip. 240 pk ongeveer

Ik heb gedaan.

Turbo overnomen van forum lid 250,- euro
Grote interkoeler 350,- euro
Injectors 150,-
Maf 150,-
Tophat 125,- optie
Blow off 150,- Optie
Verkort Uitlaatsysteem zonder cats 800,- Larini met imhof
Zelf chip tuning standaard programma stage 3
Overig matt rubbers 100 euro

Alles zelf gedaan. 1800 euro totaal. goed voor 300pk

Je kan ook interkoeler cat vervanger gaan en stage 2 chip laden 250-260pk
Ben je ongeveer 500-700 euro kwijt.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: 2.2 of Turbo ?

Bericht door Exmantaa »

Smiley schreef:De meeste eigenaeren kennen het andere type niet, alleen van wat ze lezen.
Aan het eind van de rit ben je het zelf die het het beste beoordelen kan.
Ga proefrijden in de turbo van vauxhall, en in een NA zou ik zeggen.
En probeer voor de goede orde dan ook ergens een knappe SC 2,2 uit, want als je erg aan het motorkarakter hecht, dan kan een turbo misschien niet je ding zijn... (tip: 2.0 Ecotec Saab blok met Supercharger. :mrgreen: )
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: 2.2 of Turbo ?

Bericht door Smiley »

Exmantaa schreef:
Smiley schreef:De meeste eigenaeren kennen het andere type niet, alleen van wat ze lezen.
Aan het eind van de rit ben je het zelf die het het beste beoordelen kan.
Ga proefrijden in de turbo van vauxhall, en in een NA zou ik zeggen.
En probeer voor de goede orde dan ook ergens een knappe SC 2,2 uit, want als je erg aan het motorkarakter hecht, dan kan een turbo misschien niet je ding zijn... (tip: 2.0 Ecotec Saab blok met Supercharger. :mrgreen: )
Keuring belgie weet je nog. :yes:
Iets groter risico door de hoge tunings zichtbaarheid.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: 2.2 of Turbo ?

Bericht door tibby »

Speerkes Rotrex ombouw. Makkelijk omkeerbaar voor Belgische keuring :yes:
captain slow
Elise
Mega lid
Berichten: 681
Lid geworden op: 03 aug 2007 16:21

Re: 2.2 of Turbo ?

Bericht door Elise »

Phil_ schreef:Ook op circuit (moto) bv. rijd ik persoonlijk veel liever met een SV650 2cyl 70pk dan mijn GSX-R met 150pk
Eigenlijk geef je daar zelf al het antwoord.

Ik heb vele jaren aan motorcross gedaan en veel verschillende motoren gehad. Maar de meeste fun was absoluut op een lichte fiets met iets minder vermogen.
Voor een auto is het mijns inziens niet anders.
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: 2.2 of Turbo ?

Bericht door tibby »

Geef mij persoonlijk toch maar de gixxer :D
Sv 650 is veel te veel underpowered. Je kunt inderdaad steeds ermee volgas scheuren maar je komt toch wel wat vermogen tekort hoor. (zelf circuit ervaring moto)
Reed vroeger zelf met m'n luchtgekoelde 1200 bandit de boel op een hoopje :lol: ( amateur wel te verstaan he)
grtz
captain slow
Gebruikersavatar
Phil_
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 jun 2013 17:38
Locatie: Belgie , Wolvertem

Re: 2.2 of Turbo ?

Bericht door Phil_ »

Effe mijn topic terug omhoog halen !

Niemand die dit weekend mij effe wil meenemen in de passagiersstoel ? liefst regio Brussel - Antwerpen :)
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: 2.2 of Turbo ?

Bericht door Smiley »

Wat zocht je ook weer precies om mee mee te rijden?

- Standaard NA (147pk, 200nm)
- Getunde NA (170pk, 210nm)
- Standaard Turbo (200pk, 250nm)
- Stage II turbo (240pk, 300nm)
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Plaats reactie