2.2 of Turbo ?
Re: 2.2 of Turbo ?
Mooie belgische na kopen, een Dbilas light turbokit zonder demper (je kan een oem turbo demper gebruiken en een 2.4 inlaat) andere injectoren en speerke software. Een dikke 4500 euro voor dit alles en je kunt naar de 300 pk want de Light turbo is opschroefbaar:
http://www.dbilas-shop.com/Fahrzeughers ... :6958.html
we have :
Forged steel conrods € 479,- and forged pistons for € 699,-
special bearings for € 160,-
stronger valve springs for € 190,40
With the same turbocharger it is possible to run with 1,2bar.
It is necessery to make a software update for € 300,-.
With all this parts the engine makes 320-330hp and 390-400Nm.
For more power we have another exhaust manifold, bigger inlet, bigger downpipe.
Mit freundlichen Grüßen, / Best regards,
Hr.Z.Bilas
Dan heb je waarschijnlijk voor een dikke 20 k een supersnelle NA speedster die sommige turbo's een poepje laten ruiken (buiten ik dan )
grtz
http://www.dbilas-shop.com/Fahrzeughers ... :6958.html
we have :
Forged steel conrods € 479,- and forged pistons for € 699,-
special bearings for € 160,-
stronger valve springs for € 190,40
With the same turbocharger it is possible to run with 1,2bar.
It is necessery to make a software update for € 300,-.
With all this parts the engine makes 320-330hp and 390-400Nm.
For more power we have another exhaust manifold, bigger inlet, bigger downpipe.
Mit freundlichen Grüßen, / Best regards,
Hr.Z.Bilas
Dan heb je waarschijnlijk voor een dikke 20 k een supersnelle NA speedster die sommige turbo's een poepje laten ruiken (buiten ik dan )
grtz
captain slow
Re: 2.2 of Turbo ?
Dan betaal ik toch liever 10k minder voor eentje met het stuur aan de verkeerde kant en een 250pktibby schreef:Dan heb je waarschijnlijk voor een dikke 20 k een supersnelle NA speedster die sommige turbo's een poepje laten ruiken (buiten ik dan )
- Piet
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3471
- Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
- Locatie: Center of the universe
Re: 2.2 of Turbo ?
Kijk anders (nog) eens hierna viewtopic.php?f=1&t=5713
Hard rechtdoor rijden kan tegenwoordig bijna iedereen.
Hard rechtdoor rijden kan tegenwoordig bijna iedereen.
Re: 2.2 of Turbo ?
Piet, dat filmpje gaf voor mij de doorslag een setje gaz gold te monteren met niet al te harde veren. Ook de dempers heb ik redelijk soft staan!
Wel r888's daarentegen
Wel r888's daarentegen
Re: 2.2 of Turbo ?
Ok , vering en banden zijn belangrijk. Maar mij gaat het vooral om de motor/karakter
Mijn huidige auto bv. is een Audi A3 2.0T (GTI motor) 200pk , maar daar kan ik me persoonlijk niet mee amuseren (jammergenoeg). Daartegen mijn auto van een paar jaar terug , een Audi 90 2.2 5cyl en 140pk vond ik 10x fijner rijden ! Ook op circuit (moto) bv. rijd ik persoonlijk veel liever met een SV650 2cyl 70pk dan mijn GSX-R met 150pk
Sommige mensen klagen over het hogere gewicht van de Turbo , anderen dan weer over het gebrek aan power bij de 2.2 ...
Bij de Elise bv. ziet men de 190pk (R) als "ideale" motor
Daarom net mijn vraag in dit topic : welke van de 2 is nu net het leukste op de openbare weg ? of beter gezegd : welke wagen is het meeste in balans ?
Mijn huidige auto bv. is een Audi A3 2.0T (GTI motor) 200pk , maar daar kan ik me persoonlijk niet mee amuseren (jammergenoeg). Daartegen mijn auto van een paar jaar terug , een Audi 90 2.2 5cyl en 140pk vond ik 10x fijner rijden ! Ook op circuit (moto) bv. rijd ik persoonlijk veel liever met een SV650 2cyl 70pk dan mijn GSX-R met 150pk
Sommige mensen klagen over het hogere gewicht van de Turbo , anderen dan weer over het gebrek aan power bij de 2.2 ...
Bij de Elise bv. ziet men de 190pk (R) als "ideale" motor
Daarom net mijn vraag in dit topic : welke van de 2 is nu net het leukste op de openbare weg ? of beter gezegd : welke wagen is het meeste in balans ?
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: 2.2 of Turbo ?
De meeste eigenaeren kennen het andere type niet, alleen van wat ze lezen.
Aan het eind van de rit ben je het zelf die het het beste beoordelen kan.
Ga proefrijden in de turbo van vauxhall, en in een NA zou ik zeggen.
Aan het eind van de rit ben je het zelf die het het beste beoordelen kan.
Ga proefrijden in de turbo van vauxhall, en in een NA zou ik zeggen.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Re: 2.2 of Turbo ?
Chiptuning kan je bij mij gratis doen EDS standaard chip. 240 pk ongeveer
Ik heb gedaan.
Turbo overnomen van forum lid 250,- euro
Grote interkoeler 350,- euro
Injectors 150,-
Maf 150,-
Tophat 125,- optie
Blow off 150,- Optie
Verkort Uitlaatsysteem zonder cats 800,- Larini met imhof
Zelf chip tuning standaard programma stage 3
Overig matt rubbers 100 euro
Alles zelf gedaan. 1800 euro totaal. goed voor 300pk
Je kan ook interkoeler cat vervanger gaan en stage 2 chip laden 250-260pk
Ben je ongeveer 500-700 euro kwijt.
Ik heb gedaan.
Turbo overnomen van forum lid 250,- euro
Grote interkoeler 350,- euro
Injectors 150,-
Maf 150,-
Tophat 125,- optie
Blow off 150,- Optie
Verkort Uitlaatsysteem zonder cats 800,- Larini met imhof
Zelf chip tuning standaard programma stage 3
Overig matt rubbers 100 euro
Alles zelf gedaan. 1800 euro totaal. goed voor 300pk
Je kan ook interkoeler cat vervanger gaan en stage 2 chip laden 250-260pk
Ben je ongeveer 500-700 euro kwijt.
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: 2.2 of Turbo ?
En probeer voor de goede orde dan ook ergens een knappe SC 2,2 uit, want als je erg aan het motorkarakter hecht, dan kan een turbo misschien niet je ding zijn... (tip: 2.0 Ecotec Saab blok met Supercharger. )Smiley schreef:De meeste eigenaeren kennen het andere type niet, alleen van wat ze lezen.
Aan het eind van de rit ben je het zelf die het het beste beoordelen kan.
Ga proefrijden in de turbo van vauxhall, en in een NA zou ik zeggen.
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: 2.2 of Turbo ?
Keuring belgie weet je nog.Exmantaa schreef:En probeer voor de goede orde dan ook ergens een knappe SC 2,2 uit, want als je erg aan het motorkarakter hecht, dan kan een turbo misschien niet je ding zijn... (tip: 2.0 Ecotec Saab blok met Supercharger. )Smiley schreef:De meeste eigenaeren kennen het andere type niet, alleen van wat ze lezen.
Aan het eind van de rit ben je het zelf die het het beste beoordelen kan.
Ga proefrijden in de turbo van vauxhall, en in een NA zou ik zeggen.
Iets groter risico door de hoge tunings zichtbaarheid.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Re: 2.2 of Turbo ?
Eigenlijk geef je daar zelf al het antwoord.Phil_ schreef:Ook op circuit (moto) bv. rijd ik persoonlijk veel liever met een SV650 2cyl 70pk dan mijn GSX-R met 150pk
Ik heb vele jaren aan motorcross gedaan en veel verschillende motoren gehad. Maar de meeste fun was absoluut op een lichte fiets met iets minder vermogen.
Voor een auto is het mijns inziens niet anders.
Re: 2.2 of Turbo ?
Geef mij persoonlijk toch maar de gixxer
Sv 650 is veel te veel underpowered. Je kunt inderdaad steeds ermee volgas scheuren maar je komt toch wel wat vermogen tekort hoor. (zelf circuit ervaring moto)
Reed vroeger zelf met m'n luchtgekoelde 1200 bandit de boel op een hoopje ( amateur wel te verstaan he)
grtz
Sv 650 is veel te veel underpowered. Je kunt inderdaad steeds ermee volgas scheuren maar je komt toch wel wat vermogen tekort hoor. (zelf circuit ervaring moto)
Reed vroeger zelf met m'n luchtgekoelde 1200 bandit de boel op een hoopje ( amateur wel te verstaan he)
grtz
captain slow
Re: 2.2 of Turbo ?
Effe mijn topic terug omhoog halen !
Niemand die dit weekend mij effe wil meenemen in de passagiersstoel ? liefst regio Brussel - Antwerpen
Niemand die dit weekend mij effe wil meenemen in de passagiersstoel ? liefst regio Brussel - Antwerpen
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: 2.2 of Turbo ?
Wat zocht je ook weer precies om mee mee te rijden?
- Standaard NA (147pk, 200nm)
- Getunde NA (170pk, 210nm)
- Standaard Turbo (200pk, 250nm)
- Stage II turbo (240pk, 300nm)
- Standaard NA (147pk, 200nm)
- Getunde NA (170pk, 210nm)
- Standaard Turbo (200pk, 250nm)
- Stage II turbo (240pk, 300nm)
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.