Pagina 1 van 3
2.2 of Turbo ?
Geplaatst: 28 jul 2013 17:10
door Phil_
Tijdens mijn zoektocht naar een Speedster/VX220 begin ik steeds te twijfelen welke van de 2 ik het leukste zou vinden
2.2 : - gaat de 150pk/motor karakter wel genoeg zijn om mij te amuseren ?
Turbo : - zwaarder gewicht dan de 2.2 + 200-250pk is dit niet teveel van het goede tijdens slecht weer ?
- verzekering is weer een paar 100euro duurder (m.a.w. heb ik niet genoeg aan de 2.2)
Ik heb in het verleden al met een Elise S1 120pk meegereden , en die had duidelijk te weinig power ...
Zijn er soms mensen in de buurt van het Brusselse waar ik eens zou kunnen meerijden ?
Alvast bedankt !
Phil
Re: 2.2 of Turbo ?
Geplaatst: 28 jul 2013 17:44
door tibby
turbo

Re: 2.2 of Turbo ?
Geplaatst: 28 jul 2013 20:50
door aKra
Turbo

Re: 2.2 of Turbo ?
Geplaatst: 28 jul 2013 21:08
door Smiley
Phil_ schreef:2.2 : - gaat de 150pk/motor karakter wel genoeg zijn om mij te amuseren ?
Dat kun jij beter beantwoorden dan wij.
NA tuning is redelijk gelimiteerd. De turbo kan makkelijk onzichtbaar wat opgerekt worden.
Re: 2.2 of Turbo ?
Geplaatst: 29 jul 2013 5:43
door Elise
Phil_ schreef:Ik heb in het verleden al met een Elise S1 120pk meegereden , en die had duidelijk te weinig power ...l
Dat was zeker een ritje op de snelweg.....
Re: 2.2 of Turbo ?
Geplaatst: 29 jul 2013 7:32
door gertje
Phil_ schreef:
Ik heb in het verleden al met een Elise S1 120pk meegereden , en die had duidelijk te weinig power ...
l
Op circuit rijd de elise mk1 de standaard speedsters verloren. Vrijdag reden we met een mk 1 standaard buiten een set nitrons op zolder achter een McLaren p1 en staken hem zelfs voorbij.
Daar zit je dan he met een ton geld aan auto die word voorbij gestoken door een gocart
Re: 2.2 of Turbo ?
Geplaatst: 29 jul 2013 10:34
door philip1966
2.2

Re: 2.2 of Turbo ?
Geplaatst: 29 jul 2013 10:56
door Smiley
gertje schreef:Op circuit rijd de elise mk1 de standaard speedsters verloren. Vrijdag reden we met een mk 1 standaard buiten een set nitrons op zolder achter een McLaren p1 en staken hem zelfs voorbij.
Daar zit je dan he met een ton geld aan auto die word voorbij gestoken door een gocart
Dat heeft toch ook wel wat met de berijder te maken.
Dikke kans dat de p1 rijder voor het eerst op een veilige trackday als LOT zijn speeltje eens wilde proberen.
Re: 2.2 of Turbo ?
Geplaatst: 29 jul 2013 10:58
door gertje
Smiley schreef:gertje schreef:Op circuit rijd de elise mk1 de standaard speedsters verloren. Vrijdag reden we met een mk 1 standaard buiten een set nitrons op zolder achter een McLaren p1 en staken hem zelfs voorbij.
Daar zit je dan he met een ton geld aan auto die word voorbij gestoken door een gocart
Dat heeft toch ook wel wat met de berijder te maken.
Dikke kans dat de p1 rijder voor het eerst op een veilige trackday als LOT zijn speeltje eens wilde proberen.
kon er inderdaad niet mee rijden maar was toch een leuk gegeven.

Re: 2.2 of Turbo ?
Geplaatst: 29 jul 2013 14:54
door Daan
Als wij weten of jij een powerjunk bent kunnen wij antwoord geven. Nu dus niet.
Voor sommige mensen is een 2.2 al een hele belevenis als ze zelf uit een grijze gezinsbuffel stappen, voor andere is 300pk leuk om mee te kunnen met het verkeer...
Ikzelf heb een 2.2 omdat een Turbo in NL boven mn funbudget ligt. Het is standaard al wel leuk speelgoed in de (openbare) bochten, maar mist nog wel wat pk's naar mijn mening.
Kortom: Als je het kan missen en zelf niet teveel kan/wil sleutelen zou ik voor een Turbo gaan. Niks lulliger dan met een speedster er uit te worden gereden bij het stoplicht door een leasebak on steroids
... de eerst volgende bocht is dan wel weer leuk

Re: 2.2 of Turbo ?
Geplaatst: 29 jul 2013 15:46
door tibby
Vond ik vroeger ook wel met mijn standaard 2.2
Was moeilijk om die koppelrijke diesels af te schudden
Dbilas turbo erop en opgelost

Re: 2.2 of Turbo ?
Geplaatst: 29 jul 2013 17:43
door Phil_
tibby schreef:Vond ik vroeger ook wel met mijn standaard 2.2
Was moeilijk om die koppelrijke diesels af te schudden
Dbilas turbo erop en opgelost

Hmm , denk dat ik dan toch maar naar de Turbo zal uitkijken !
Tenzij ik een 2.2 voor een heel mooi prijsje zie natuurlijk
Bedankt voor de hulp

Re: 2.2 of Turbo ?
Geplaatst: 29 jul 2013 17:55
door tibby
Tis natuurlijk de vraag of je zelf graag sleutelt. Er zijn genoeg mogenlijkheden om de 2.2 op +200 pktjes te krijgen hoor. Barstensvol info hier op het forum te vinden
Indien je een mooie turbo wil van 1ste eigenaar met hard top spreek je Vauxhall maar eens aan. (Als ik de mijne niet had gekocht had ik de deze gekocht
grtz
Re: 2.2 of Turbo ?
Geplaatst: 29 jul 2013 18:05
door Weazle
Zelfs mijn turbo vindt ik te weinig pk hebben 300pk is leuk maar smaakt naar meer.
300pk is net iets sneller als een Bmw m5
Re: 2.2 of Turbo ?
Geplaatst: 29 jul 2013 18:07
door Phil_
tibby schreef:Tis natuurlijk de vraag of je zelf graag sleutelt. Er zijn genoeg mogenlijkheden om de 2.2 op +200 pktjes te krijgen hoor. Barstensvol info hier op het forum te vinden
Indien je een mooie turbo wil van 1ste eigenaar met hard top spreek je Vauxhall maar eens aan. (Als ik de mijne niet had gekocht had ik de deze gekocht
Sleutelen is geen probleem , maar kost alleen veel geld ...
Ik ga eentje in de UK halen normaal , daar is het verschil 2.2/Turbo in prijs redelijk klein
Weazle schreef:Zelfs mijn turbo vindt ik te weinig pk hebben 300pk is leuk maar smaakt naar meer.
300pk is net iets sneller als een Bmw m5
Welke turbo heb je dan zitten ?
Ik zie dat in de UK de Astra VXR turbo populair is