195/45 R17 op originele voorvelg

Alle overige technische zaken.
Gebruikersavatar
paulbroere
Lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 28 apr 2013 20:50
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: 195/45 R17 op originele voorvelg

Bericht door paulbroere »

mac666 schreef:Volgens mij beginnen die toyo's pas bij 205 :cry:

Ik ben me gek aan het zoeken naar een goede band voor op de standaard velgen. Ik wil zo sportief mogelijk, aangezien ik niet in de regen of in de kou ga rijden en er ook mee het circuit op wil.

Paul als je er niet mee het circuit op gaat, heb ik nog een setje bridgestones voor je met minimaal 5 mm profiel. Maar 10 jaar oud :lol:

Ik denk dat ik voor de yokohama's ga. Mijn vrouw vermoord me als ik 1500 euro uitgeef voor een setje td's en r1r's :bash:
Mijn Bridgeteones zijn 12 jaar oud... :shock: :shock: :shock: (maar auto heeft veel binnengestaan.. valt me nog goed mee hoe ze eruit zien)

Heb Falkens beteld... 93 per band.. 12,50 montagekosten..
Yokohama S-drive waren gelijk een stuk duurder en Toyo T1R kon ik niet zo makkeijk vinden.
195 /45R17 is het geworden.. deze week zullen ze aankomen en laat ik ze monteren.. ben benieuwd.
2001 Opel Speedster 2,2 nr 0691
mac666
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 jun 2013 6:37

Re: 195/45 R17 op originele voorvelg

Bericht door mac666 »

paulbroere schreef:
mac666 schreef:Volgens mij beginnen die toyo's pas bij 205 :cry:

Ik ben me gek aan het zoeken naar een goede band voor op de standaard velgen. Ik wil zo sportief mogelijk, aangezien ik niet in de regen of in de kou ga rijden en er ook mee het circuit op wil.

Paul als je er niet mee het circuit op gaat, heb ik nog een setje bridgestones voor je met minimaal 5 mm profiel. Maar 10 jaar oud :lol:

Ik denk dat ik voor de yokohama's ga. Mijn vrouw vermoord me als ik 1500 euro uitgeef voor een setje td's en r1r's :bash:
Mijn Bridgeteones zijn 12 jaar oud... :shock: :shock: :shock: (maar auto heeft veel binnengestaan.. valt me nog goed mee hoe ze eruit zien)


Heb Falkens beteld... 93 per band.. 12,50 montagekosten..
Yokohama S-drive waren gelijk een stuk duurder en Toyo T1R kon ik niet zo makkeijk vinden.
195 /45R17 is het geworden.. deze week zullen ze aankomen en laat ik ze monteren.. ben benieuwd.
Laat even weten hoe ze rijden. Ik twijfel of ik ze nog een paar maanden er op laat zitten. Net gemeten, voor min 5mm en achter min 4mm. Toch wel zonde om ze weg te flikkeren. :? :? Van de andere kant sla ik mezelf straks voor mijn kop als ik in de vangrail hang met m'n antieke bandjes... Keuzes, keuzes :wacko:
Gebruikersavatar
Pw
Mega lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 12 feb 2011 13:39
Locatie: Almere

Re: 195/45 R17 op originele voorvelg

Bericht door Pw »

Alleen het aan mm's profiel zegt niet alles he....! ;)
Nr.0672
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1924
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: 195/45 R17 op originele voorvelg

Bericht door S. Gonzales »

mac666 schreef:Ik twijfel of ik ze nog een paar maanden er op laat zitten. Net gemeten, voor min 5mm en achter min 4mm. Toch wel zonde om ze weg te flikkeren. :? :? Van de andere kant sla ik mezelf straks voor mijn kop als ik in de vangrail hang met m'n antieke bandjes... Keuzes, keuzes :wacko:
Bij deze temperaturen zal het nog wel gaan, mits je de grens qua grip niet opzoekt. Maar wat denk je wat er gebeurt wanneer het asfalt straks koud en vochtig is? :roll:
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
mac666
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 jun 2013 6:37

Re: 195/45 R17 op originele voorvelg

Bericht door mac666 »

S. Gonzales schreef:
mac666 schreef:Ik twijfel of ik ze nog een paar maanden er op laat zitten. Net gemeten, voor min 5mm en achter min 4mm. Toch wel zonde om ze weg te flikkeren. :? :? Van de andere kant sla ik mezelf straks voor mijn kop als ik in de vangrail hang met m'n antieke bandjes... Keuzes, keuzes :wacko:
Bij deze temperaturen zal het nog wel gaan, mits je de grens qua grip niet opzoekt. Maar wat denk je wat er gebeurt wanneer het asfalt straks koud en vochtig is? :roll:
Dan staat die in de stalling, laat ik winterbanden onder mijn BMW leggen en ga ik als het geregend of gesneeuwd heeft s'morgens meestal zoveel mogelijk dwars naar het werk :yes:
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Re: 195/45 R17 op originele voorvelg

Bericht door Maik »

Zolang ze geen scheurtjes hebben kan je er nog gewoon mee rijden. Of het rubber té hard is geworden merk je vanzelf wel, gewoon rustig de gripgrens opzoeken op een plek waa dat veilig kan. En begin met onderstuur :wink:
Afbeelding
eryofa
Actief lid
Berichten: 131
Lid geworden op: 15 mei 2006 17:37
Locatie: groningen

Re: 195/45 R17 op originele voorvelg

Bericht door eryofa »

Toen ik de Speedy 10 jaar terug kocht had ik waanzinnig veel remvermogen (Autovisietest meldde dat ook toen). Na een duister setje remblokken nu C.L. blokken maar dat gevoel van vroeger is nooit helemaal teruggekomen.

Heb de indruk dat mijn banden (altijd binnen stallen) nu zo hard zijn dat de gripgrens veel dichterbij licht. Hierdoor grijpt ABS veel te snel in.

Zoeken naar de originele Bridgestone 175 - 55 - 17 geeft geen succes..

Wat adviseren jullie?
Gebruikersavatar
paulbroere
Lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 28 apr 2013 20:50
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: 195/45 R17 op originele voorvelg

Bericht door paulbroere »

mijn ervaring met oude banden (niet met de Speedster) is dat ze vooral een stuk minder grip op nat krijgen vanwege het uitharden van het rubber..
Dit merkte ik vaak bij de auto van mama.. weinig km's en rustig rijden. Als er dan nog 4mm op zat merkte je vooral op vochtig wegdek dat ze echt weinig grip hadden.. Op droog maakt het minder uit (of merk je het minder?), maar wordt de grip toch ook wel aardig wat minder.
Heb toen mama ook 4 nieuwe banden laten kopen terwijl er nog 3-4mm op zat.

Wanneer je droogte scheurtjes ziet zou ik ze sowieso vervangen, maar bij 8?+ jaar oud en op een Speedster waar je sportief mee rijdt, zou ik ook overwegen ze toch te vervangen ook al hebben ze nog genoeg mm en geen scheurtjes.

Binnenkort mijn nieuwe Falkens monteren tov Bridgetone van 11 jaa roud met nog maar 2mm.. ik deel mijn ervaringen hier binnenkort..
2001 Opel Speedster 2,2 nr 0691
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: 195/45 R17 op originele voorvelg

Bericht door Smiley »

Als je niet elk jaar nieuwe banden, schijven en remblokken nodig hebt, doe je iets niet goed naar mijn mening. :yawn:
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Pw
Mega lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 12 feb 2011 13:39
Locatie: Almere

Re: 195/45 R17 op originele voorvelg

Bericht door Pw »

Smiley schreef:Als je niet elk jaar nieuwe banden, schijven en remblokken nodig hebt, doe je iets niet goed naar mijn mening. :yawn:

:lol: :lol: :lol: :lol:
Nr.0672
eryofa
Actief lid
Berichten: 131
Lid geworden op: 15 mei 2006 17:37
Locatie: groningen

Re: 195/45 R17 op originele voorvelg

Bericht door eryofa »

Paul,

Heb je ze al gemonteerd/ervaring? Ik sta voor de aanschaf van Yokohama's S Drive, (195-45-17) en dan meteen de wielen poedercoaten. Ben wel eerst benieuwd hoe 195-45-17 jou bevalt ;-)
Gebruikersavatar
paulbroere
Lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 28 apr 2013 20:50
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: 195/45 R17 op originele voorvelg

Bericht door paulbroere »

toevallig gisteren de banden binnengekregen en gelijk gaan laten monteren. (Falken Ziex ZE-912 dus)

Yokohama S-drive ook overwogen, maar die waren €165 per band ipv 93.. bij een kleiner verschil zou het een afweging zijn, nu niet.
Velgen poedercoaten lijkt me ook wel wat, vooral omdat mijn (voorvelgen) veeeeel sneller dan bij welke auto dan ook zwart worden. terwijl ik toch vrij normaal rijd (of ja,. bij al mijn auto's rijd ik vrij sportief)

ervaring:
Ik heb alleen nog maar ongeveer 30km vrij rustig gereden.. ik merk in eerste instantie weinig tot geen verschil in het rijden of sturen. (het sturen voelt fractioneel anders, maar niet beter of slechter, wat soepeler wellicht? misschien was het oude rubber na 11-12 jaar wat hard geworden :p).

De grip heb ik nog niet de eerste 20km uit willen testen (moet je banden inrijden? :roll: )

Qua maat.. je ziet dat de band wat bol staat, maar dit is maar heel subtiel en zeker niet overdreven.
Morgen moet ik weer een stuk rijden, dan zal ik eens kijken hoe ze nu echt rijden met wat sportiever weggedrag en hoe het zit qua grip..
Bijlagen
IMG_5844.JPG
IMG_5844.JPG (119.6 KiB) 4369 keer bekeken
2001 Opel Speedster 2,2 nr 0691
eryofa
Actief lid
Berichten: 131
Lid geworden op: 15 mei 2006 17:37
Locatie: groningen

Re: 195/45 R17 op originele voorvelg

Bericht door eryofa »

Hoi Paul,

Leuk dat je de moeite neemt, en zeker ook de foto ;-) Klinkt vooralsnog vertrouwenwekkend, die bredere band.
Wellicht kan ik je binnenkort de ervaring toelichten over de poedercoating.

Over prijs: http://www.autobanden-365.nl/b/Yokohama ... 7-85W.html

Ik zie de Yoko's dus toch wel wat voordeliger, en als jou ervaring met 195 zo goed blijft zal ik ze gaan bestellen. Nog wel zonder montage, maar dat zit bij het poedercoaten in.

Have fun morgen, wij gaan vanaaf nog een fijn stukkie toeren ;-).

Hoor graag je definitieve ervaring.

Grtz Erwin,
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Re: 195/45 R17 op originele voorvelg

Bericht door aKra »

€ 115 p/stuk
Yokohama S.Drive 195/45 R17 85W
mac666
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 jun 2013 6:37

Re: 195/45 R17 op originele voorvelg

Bericht door mac666 »

paul,

Nog wat rondgetokkeld op je nieuwe sloffen? Goed/slecht?
Plaats reactie