Inderdaad als je blijft nadenken ,moet het zeker zijn invloed hebben :
* totaal gewicht van de velg+band +schijven ,etc.....zal zeker zijn invloed hebben tov de vering van de auto want het is een onafgeveerd gewicht waarbij hoe hoger het gewicht hoe meer de schokdempers en assen het te verduren hebben met als rechtstreeks nadeel een minder goede baanligging en comfort +assen meer slijtage etc...... , bij het in de bocht gaan zal het totaal gewicht een invloed hebben vanwege de middelpuntzoekende kracht en zou je sneller uit de bocht kunnen gaan (???) ,een zwaarder wiel krijg je moeilijker op gang dan een lichter maw meer verbruik +trager acceleratie ,etc.....
* zolang het betaalbaar blijft ...... gewicht besparen dus ?????
* of is het zoals bij de renners die een wiel van 3000€ kopen dat 100gr lichter weegt om gemakkelijker de Mont -Ventoux op te rijden , terwijl een paar dagen vasten hun enkele kg's oplevert .......
* dus EEN BIERTJE + FRIET MINDER levert de goedkoopste gewichtsbesparing
geert