BTW invoer wagen vanuit nederland

Voor alles wat niet met de Speedster te maken heeft.
Plaats reactie
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

BTW invoer wagen vanuit nederland

Bericht door tibby »

Er is sprake van Tibby's beest hier in de club. Mss dat er een Tibby's monster komt. ('t is wel echt een monster :twisted: )

Enfin... Ik koop een wagen in Nederland , deze heeft 200 km op de teller en wordt dus als nieuw beschouwd voor belgie. Hierdoor moet ik dus 21% btw betalen op de wagen. Die 21% wordt die geteld op de verkoopbon van de wagen. Is er hier een manier om dit te omzeilen? Ik laat een officiele bon maken van 1000 euro? Het betreft ook een swap met de lotus. Dus Lotus voor het monster. Lotus gaat naar Nederland en omgekeerd.

Ik hoor het graag!!!!!!

Grtz
captain slow
Gebruikersavatar
jaydee
Mega lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 15 mei 2006 9:35
Locatie: Flevoland

Re: BTW invoer wagen vanuit nederland

Bericht door jaydee »

Hoi Tibby,

Als je het monster uit Nederland exporteert kun je de BPM en Nederlandse BTW terugvragen. Dan betaal je in België dus BTW over de kale prijs.
Voor meer informatie: http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/U ... /Uitvoeren en http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... bij_export
Jägertee
Gebruikersavatar
vauxhall
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 jun 2007 18:57
Locatie: Beverlo

Re: BTW invoer wagen vanuit nederland

Bericht door vauxhall »

is de wagen ooit ingeschreven geweest in de europese unie? is de wagen afgemeld in dit land? bon erbij?
COC erbij? gelijkvormigheidsattest?

maak een contract op met 7000km op de verkoopsovereenkomst
ga dan pas naar de douane!
keuring zou geen probleem moeten zijn met 200km op de teller die werken niet samen met de douane

is de wagen particulier ingeschreven geweest? niet op een bedrijf?

ik ga zelf altijd douane hasselt
1 euro en je bent er vanaf
"BLACK SHEEP OF THE FAMILY"
Plaats reactie