Opel Cup uitlaat of Milltek???

Alles wat met uitlaten te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
speedyfan
Actief lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 16 mei 2005 11:28
Locatie: Midden-Limburg

Opel Cup uitlaat of Milltek???

Bericht door speedyfan »

ik ben van plan om een sportuitlaat voor mijn speedy aan te schaffen. zelf overweeg ik een Opel Cup uitlaat of een Milltek (omdat ik hierover alleen maar positieve geluiden hoor). wie heeft er al een cup uitlaat onder zijn speedster gemonteerd en kan mij hier meer info over geven. zou iemand misschien een geluidsbestand van de cup uitlaat op deze site kunnen plaatsen.

andere geluidsopnamen zijn ook welkom (bijv van Milltek). kan ik de verschillende "sounds" nog eens op mijn gemak met elkaar vergelijken om tot een definitief besluit te komen. (de Milltek van Jans klinkt trouwens ook lekkerrrr...maar hoe klinkt de Milltek bij een 2.2?)
Gebruikersavatar
Martin
Mega lid
Berichten: 568
Lid geworden op: 03 dec 2004 8:14
Locatie: Noorden

Bericht door Martin »

Zodra ik weer tijd heb probeer ik ook een geluids film te maken van mij 2.2----moet alleen nog iemand vinden die er even lekker in gaat sturen :roll:


Gr, 8) martin
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Re: Opel Cup uitlaat of Milltek???

Bericht door Hendrik-Jan »

speedyfan schreef:ik ben van plan om een sportuitlaat voor mijn speedy aan te schaffen. zelf overweeg ik een Opel Cup uitlaat of een Milltek (omdat ik hierover alleen maar positieve geluiden hoor). wie heeft er al een cup uitlaat onder zijn speedster gemonteerd en kan mij hier meer info over geven. zou iemand misschien een geluidsbestand van de cup uitlaat op deze site kunnen plaatsen.

andere geluidsopnamen zijn ook welkom (bijv van Milltek). kan ik de verschillende "sounds" nog eens op mijn gemak met elkaar vergelijken om tot een definitief besluit te komen. (de Milltek van Jans klinkt trouwens ook lekkerrrr...maar hoe klinkt de Milltek bij een 2.2?)
Speedsyfan,

Je bent altijd welkom om te komen luisteren naar de Milltek.
Het schijnt dat de cup uitlaat behoorlijk veel herrie maakt. Bij OpelCentrum staat een Oranje 2.2 met zo'n pijp. Het is maar net wat je wilt. Onder mijn MX-5 zat een behoorlijke brulpijp :toot: en ik vond het op lange afstanden behoorlijk vervelend. Alleen stationair en bij lage snelheden was het geluid beter dan nu met de Milltek.
Ik heb een videoopname van mijn 2.2 (wedstrijdje met een vorig model M3 die ik buitenom inhaalde :jump: ). Het geluid op die video is toch anders dan in het echt. Ik denk dat Jans die ervaring ook heeft.
Zoek je herrie kies dan de Cup, zoek je een zwaardere en donkere sound kies dan voor de Milltek.
Lotus Elise S2
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Opel Cup uitlaat of Milltek???

Bericht door Marcel »

Hendrik-Jan schreef: Speedsyfan,

Je bent altijd welkom om te komen luisteren naar de Milltek.
Het schijnt dat de cup uitlaat behoorlijk veel herrie maakt. Bij OpelCentrum staat een Oranje 2.2 met zo'n pijp. Het is maar net wat je wilt. Onder mijn MX-5 zat een behoorlijke brulpijp :toot: en ik vond het op lange afstanden behoorlijk vervelend. Alleen stationair en bij lage snelheden was het geluid beter dan nu met de Milltek.
Ik heb een videoopname van mijn 2.2 (wedstrijdje met een vorig model M3 die ik buitenom inhaalde :jump: ). Het geluid op die video is toch anders dan in het echt. Ik denk dat Jans die ervaring ook heeft.
Zoek je herrie kies dan de Cup, zoek je een zwaardere en donkere sound kies dan voor de Milltek.
Ik ben even lekker samen met Hendrik Jan de biesbos in geweest, en ik vond het mooie van de milltek dat je hem bij rustig rijden / stationair haast niet hoorde, maar als je gas gaf :!: PRACHTIG :!:
Plaats reactie