Even voorstellen!

Stel jezelf en je auto voor.
Plaats reactie
SpeedMaSter
Nieuw lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 okt 2013 14:18

Even voorstellen!

Bericht door SpeedMaSter »

Beste Speedsterfanaten,

Gisteren heb ik mijn Speedster mogen ophalen samen met mn beste vriend. Tot op heden ben ik altijd een motorfanaat geweest (ook op circuit) en zowaar heb ik mijn autorijbewijs nog niet (Al zal dat nu met de Speedster voor de deur niet meer lang duren).

Aangezien ik ook altijd op motor-forum veel dingen geleerd heb van andere motorenthousiasten, kon ik mijn geluk natuurlijk niet op met een Speedster Club. Zodoende ben ik al ruim 1 week bezig geweest met het nodige leesvoer voor mijn aankoop. Nu de koop gedaan is, zal ik zeker langs komen voor vragen en om soms gewoon de tijd te doden.

Mijn Speedster:
- Het betreft een kanariegele 2.2 NA
- Nitron vering rondom
- Stalen remleidingen rondom
- Reverie carbon air intake
- Janspeed uitlaat
- Momo racestuur
- Uitschakelbaar ABS
- Corbeau racestoelen en 4 puntsgordels.

Mijn doel is samen met mn beste vriend, zijn ouwe en samen met mij en mn vriendin (die beter kan racen in een auto als ik :cry: ) regelmatig onze auto te gebruiken voor circuitdagen. De auto heeft naturlijk in zijn verleden al hier ervaring meegehad gezien de set-up.
Tijdens mijn aankoop bleek de auto uit Belgie geimporteerd te zijn geweest, waarbij vanaf nieuw (2002) tot en met eind 2008 al het onderhoud bij de Opeldealer in Genk gedaan was. Ik heb ze nog opgebeld voordat ik de auto kocht en hij bleek al zijn terugroepacties gehad te hebben en elk jaar onderhoud. Mocht iemand deze auto herkennen dan hoor ik het graag.

De komende tijd ga ik me inlezen over voornamelijk het SC traject, dat is ook mijn reden geweest voor de aankoop van deze wagen. Ik had me natuurlijk voor aankoop hierin verdiept, genoeg om te weten dat er voldoende opties zijn.
Nu de komende maanden alles goed uit plannen. (Heb de naam Exmantaa al vaker gelezen, denk dat ik hem eens eem PBtje moet sturen).

Tot snel op het forum, en hieronder alvast een foto van mn Speedster van vandaag! (ja ik was meteen aan de kant gezet.....)
Bijlagen
1394235_10151879176316698_1403869368_n.jpg
1394235_10151879176316698_1403869368_n.jpg (58.26 KiB) 2667 keer bekeken
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Even voorstellen!

Bericht door tibby »

http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... w8S5Zb7VGQ

Is jou speedster niet van de techno challenge?

Afbeelding

Dit was de andere gebruikt ervoor:

viewtopic.php?f=3&t=5565


grtz en enjoy!
captain slow
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Even voorstellen!

Bericht door Smiley »

SpeedMaSter schreef:Mijn doel is samen met mn beste vriend, zijn ouwe en samen met mij en mn vriendin (die beter kan racen in een auto als ik :cry: ) regelmatig onze auto te gebruiken voor circuitdagen. De auto heeft naturlijk in zijn verleden al hier ervaring meegehad gezien de set-up.
Welkom. Helemaal goed :yes:
Je zou erover kunnen denken de auto het eerste jaar NA te laten om hem goed te leren kennen op het circuit.
Achterwielaandrijving met middenmotor kan lelijk bijten. :mrgreen:
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Re: Even voorstellen!

Bericht door Dominique »

Welkom, we zullen elkaar wel eens treffen op de circuits. Er is ergens op dit forum een trackday guide gepost waar je wellicht info uit kunt halen.
Heel veel plezier met de kanariepiet! 8)

Indien het de technochallenge auto betreft : Die hebben in elk geval circuit ervaring! :mrgreen:
Ik weet niet in hoeverre ze de auto in de originele staat terug gebracht hebben, maar volgens mij is er in 'the early days' een andere ecu op gezet om het motortje enigzins te kunnen tunen. Voor Speerke het monnikenwerk verricht had om dat onding te kraken, kon geen enkele 'tuner' door de zelf-lerende eigenschappen van de ecu hier blijvende aanpassingen aan doen. Mogelijk heb je dus een bijzonder geval gekocht. Wellicht reageert Mark op deze post. Mark was bij de challenge betrokken en weet waarschijnlijk nog meer over deze auto.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Even voorstellen!

Bericht door Arno »

AFAIK waren de technochallenge auto's 'gewoon' nederlandse auto's die altijd hier op kenteken hebben gestaan.

Toeval waarschijnlijk dat dit ook een gele is die redelijk wat circuit-aanpassingen heeft, maar dus een belgische achtergrond heeft.

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
SpeedMaSter
Nieuw lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 okt 2013 14:18

Re: Even voorstellen!

Bericht door SpeedMaSter »

Dominique schreef:Welkom, we zullen elkaar wel eens treffen op de circuits. Er is ergens op dit forum een trackday guide gepost waar je wellicht info uit kunt halen.
Heel veel plezier met de kanariepiet! 8)

Indien het de technochallenge auto betreft : Die hebben in elk geval circuit ervaring! :mrgreen:
Ik weet niet in hoeverre ze de auto in de originele staat terug gebracht hebben, maar volgens mij is er in 'the early days' een andere ecu op gezet om het motortje enigzins te kunnen tunen. Voor Speerke het monnikenwerk verricht had om dat onding te kraken, kon geen enkele 'tuner' door de zelf-lerende eigenschappen van de ecu hier blijvende aanpassingen aan doen. Mogelijk heb je dus een bijzonder geval gekocht. Wellicht reageert Mark op deze post. Mark was bij de challenge betrokken en weet waarschijnlijk nog meer over deze auto.

Thanks allemaal!

Heb er veel zin in.
De auto is in 2008 ingevoerd, het betreft NR 2444. Dus weet niet of iemand aan de hand daarvan weet of het een Technochallenge auto betreft.
In ieder geval zal ik de komende tijd alles goed doorlopen.

TOt snel op het forum en circuit ;)
SpeedMaSter
Nieuw lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 okt 2013 14:18

Re: Even voorstellen!

Bericht door SpeedMaSter »

Smiley schreef:
SpeedMaSter schreef:Mijn doel is samen met mn beste vriend, zijn ouwe en samen met mij en mn vriendin (die beter kan racen in een auto als ik :cry: ) regelmatig onze auto te gebruiken voor circuitdagen. De auto heeft naturlijk in zijn verleden al hier ervaring meegehad gezien de set-up.
Welkom. Helemaal goed :yes:
Je zou erover kunnen denken de auto het eerste jaar NA te laten om hem goed te leren kennen op het circuit.
Achterwielaandrijving met middenmotor kan lelijk bijten. :mrgreen:

Ja, het engeltje adviseert me hetzelfde...
Ik waardeer techniek van een SC enorm, en afkomstig van een racemotor, heb je altijd een gezonde dosis respect voor vermogen dat je je nek kan breken.
Mis alleen de autorijskills, dus zal er nog een paar nachten over slapen 8)
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Even voorstellen!

Bericht door Smiley »

SpeedMaSter schreef:Ja, het engeltje adviseert me hetzelfde...
Dat was effe onderbroek wisselen daarna zekers :yes:

http://www.youtube.com/watch?v=oanUhWQducY
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Even voorstellen!

Bericht door tibby »

:shock: hehe!
captain slow
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Re: Even voorstellen!

Bericht door aKra »

Haha, ook meteen raak ;)

Welkom op het forum!
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Even voorstellen!

Bericht door Pipo »

aKra schreef:Haha, ook meteen raak ;)
Gelukkig niet :wink: Het is een gekende bocht wat crashes betreft.
A thing of beauty is a joy forever!
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Re: Even voorstellen!

Bericht door aKra »

Ja, daarom :P
Plaats reactie