Pagina 1 van 1
gaspedaal programmeren
Geplaatst: 13 okt 2013 19:43
door robertsabee
Ik heb sinds kort OBD-tuner van Speerke en daar kan je de karakteristiek van het gaspedaal mee aanpassen. Normaal is de verhouding tussen gaspedaal en gasklep vrij lineair, maar ik heb er -just for fun- meer een s-curve van gemaakt. Grappig hoe giftig die daar van wordt..
Zijn er meer die hiermee geƫxperimenteerd hebben en waar ben je uiteindelijk op uit gekomen?
Re: gaspedaal programmeren
Geplaatst: 13 okt 2013 19:58
door tibby
Dat er tijdens een besneeuwde straat niet mee te rijden viel

mijn probleem:
Had toen andere nokken steken. Tijdens het op maximum snelle reactie van de gasklep/pedaal te zetten starte de wagen steeds met een toerental van 3000/4000 tr/min op koude motor. Had toen terug de oem afstelling erin gezet en probleem opgelost. Dit was met Speerkes eerste obd versie. Probleem zal nu wel al lang opgelost zijn.
grtz
Re: gaspedaal programmeren
Geplaatst: 14 okt 2013 7:06
door robertsabee
Ja, in de handleiding staat dat je de eerste cellen met rust moet laten ivm de stationaire en koudloopregeling. Dat heb ik gedaan en ook geen probleem hier. Het is even uitproberen, want het gaat nu wel gelijk erg vlot als ik het pedaal in trap
Re: gaspedaal programmeren
Geplaatst: 14 okt 2013 14:57
door Pipo
Ik vind het doodspijtig dat Speerke nog altijd geen alternatief heeft voor de Turbo-software

Dat kocht ik direct.
Re: gaspedaal programmeren
Geplaatst: 14 okt 2013 16:25
door tibby
Re: gaspedaal programmeren
Geplaatst: 18 okt 2013 5:49
door Dennizz
Bij mij staat het gaspedaal ook op snel, bevalt prima!
Echter met geen 200pk + doet de auto toch weinig...
Re: gaspedaal programmeren
Geplaatst: 18 okt 2013 6:21
door robertsabee
Ik heb nu de eerste 12 cellen standaard gehouden, want ik kreeg ook rare toerentallen bij de koude start. daarna lekker steil omhoog tot cel 17, tot cel 20 verhoogd lineair en daarna afvlakkend tot max