Pagina 1 van 2
Rotrex supercharger
Geplaatst: 26 okt 2013 19:51
door Smiley
Speerke rijd er al een tijdje mee rond, maar nu de 300pk grens doorbroken is, is de nieuwsgierigheid gewekt natuurlijk
Dit systeem kan met een kleine setup (250pk) compleet achterin ingebouwd worden.
De rotrex zelf komt op de plaats waar normaal de airco motor zit:
Bij de dyno meting viel vooral op dat de opbouw redelijk gelijk en lineair is aan de M62/harrop, alleen ietsje later begint in de koppelkurve.
Ik zal Peter om een kopie van de uitdraai vragen, en naast die van speedster4fun leggen, zodat je het verschil goed ziet.
De kosten zullen niet misselijk zijn, maar het is wel een prachtig systeem voor onze belgische vrienden die pk's zoeken en geen turbo hebben of willen.
https://www.clubsport.nl/webshop/rotrex/type-c30
Re: Rotrex supercharger
Geplaatst: 26 okt 2013 21:28
door tibby
http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... yuPsGp0W0A
Komo tec Duitsland= Rotrex verdeler+kennis van de speedster
Hitec duitsland= Rotrex verdeler+kennis van de speedster (hebben Rotrex ombouwen gedaan bij speedsters, helaas een k$tfirma qua antwoord

)
RE: Mehr Luft? Kein Problem!,
Da wird ein Rotrex-Kompressor verwendet !
Der Umbau kann auch hier bei uns in Deutschland zu einem äusserst günstigen Preis gemacht werden.---> HITEC
@ Smiley, bovengaande set up was al 270 pk
http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... clhUFb4z0A
Belgische firma die ik kan aanbevelen:
http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... f1EOY6AUHA
Zijn ook verdeler en plaatser van Rotrex systemen. Je bent de wagen wel 3 weken kwijt. Hebben ook hun eigen 'mannen' werken op de keuring indien je een systeem van hen hebt.
Deze zijn wel NIET goedkoop!!
Re: Rotrex supercharger
Geplaatst: 27 okt 2013 9:23
door Co'tje
Erg mooie oplossing. Zeker als je er een goede charge cooling tussen zet.
Mooi weg te bouwen. En lichter volgens mij, en de massa zit lekker laag.
Ongeveer dezelfde prijs als een Harrop zo te zien, en een stukje duurder dan een M62.
Met de kennis van nu is een nieuwe B207 blok met Z22SE krukas en versterkte internals met en een Rotrex een mooie setup.
Natuurlijk met de Speerke software.
Re: Rotrex supercharger
Geplaatst: 27 okt 2013 12:31
door Exmantaa
Een Rotrex charger is natuurlijk niets nieuws en power genoeg als je het juiste type kiest. Alleen het blijft een centrifugaal charger met een exponentieel oplopende boostcurve. Maar een M62 roots kan maar een beperkte boostdruk leveren en ook een Harrop TVS heeft z'n grenzen. Wil je dan nog meer power, dan zul je naar een ander type charger moeten gaan kijken. (Rotex, twin screw, turbo...) Alleen zit je dan al snel aan een compleet custom build systeem, waar de M62/Harrop SC set-up gewoon GM bolt-on delen zijn.
Ben wel benieuwd naar een posting van de MAHA uitdraai, want daar zie je bij eenzelfde topvermogen als de Harrop mooi het verschil in karakter. ("koppel onder de curve")
Re: Rotrex supercharger
Geplaatst: 27 okt 2013 12:40
door Smiley
Ik zie het ook niet direct als een alternatief voor de M62, maar een mooie keuringsneutrale oplossing voor de belgen.
Makkelijker te verbergen, en makkelijk terug te draaien.
Re: Rotrex supercharger
Geplaatst: 27 okt 2013 13:20
door Exmantaa
Belgen is sowieso altijd een apart verhaal bij hun keuring...
Voor zo'n 250pk in een 2,2 ben je volgens mij nog steeds het best/goedkoopste uit met een "standaard Stage 2" SC ombouw, aangezien dat zo'n beetje de max van het std. blok is en de M62 set-up daarbij nog enigzins efficient werkt.
Wil je (veel) meer dan loop je tegen allerlei problemen aan en moet het hele plaatje kloppen. (€€)
(Probeer die Rotrex uitdraai eens los te peuteren?)
Re: Rotrex supercharger
Geplaatst: 27 okt 2013 13:51
door kzentekik_et
Dit wordt nu toch wel heel erg interessant
I LIKE
Re: Rotrex supercharger
Geplaatst: 27 okt 2013 15:46
door ricm
Super interessant ! Wat zijn de kosten ongeveer ?
RicM
Re: Rotrex supercharger
Geplaatst: 27 okt 2013 16:34
door Smiley
ricm schreef:Super interessant ! Wat zijn de kosten ongeveer ?
Kit 2000
Intercooler 200
VXR Injectoren 125
Montage bracket (onbekend) (dimensies kun je bij Peter opvragen)
obdtuner software (speerke vragen)
Overig pijpenwerk etc 200 (ruwe gok)
Dit is wel gebaseerd op een stage II 250pk, waarbij alles achterin zit.
Re: Rotrex supercharger
Geplaatst: 28 okt 2013 7:03
door stefan
@ STEPHAN...gedraag je eens een beetje..PIJPEN werk..

Re: Rotrex supercharger
Geplaatst: 28 okt 2013 16:21
door Pipo
stefan schreef:@ STEPHAN...gedraag je eens een beetje..PIJPEN werk..

Toch logisch als je een 'blower' installeert

Re: Rotrex supercharger
Geplaatst: 28 okt 2013 16:23
door Smiley
Onze belgische vrinden hebben er het hart al vol van merk ik.

Re: Rotrex supercharger
Geplaatst: 28 okt 2013 19:23
door Dominique
Chargecooler met 2 platte fans hebbie niet voor 200,-. Die is volgens mij 425,- ex btw...
Verder doe je er verstandig aan rekening te houden met een stevige post 'onvoorzien' .

Re: Rotrex supercharger
Geplaatst: 28 okt 2013 19:46
door Smiley
Dominique schreef:Chargecooler met 2 platte fans hebbie niet voor 200,-. Die is volgens mij 425,- ex btw...
Das de groote voor voorin.
Ik bedoel de kit achterin:
https://www.clubsport.nl/webshop/rotrex/intercoolers
Re: Rotrex supercharger
Geplaatst: 21 aug 2014 20:31
door tibby
Intercooler bij Rotrex set up te gebruiken is de Dbilas turbo cooler (opgeleukte audi tt chargecooler) of een EDS,KLASEN,whatever cooler.
Infeite, iemand met een versterkt blok kan dus voor een dikke 3000 euro 300 + pks halen (mits je speerke's software,2.4 inlet, goede 2.5/3 inch uitlaat hebt)
(nog eentje voor Timmy !)