Speedster Start niet

Weetjes en tips voor onze auto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Speedster Start niet

Bericht door Oblivion »

Mijn speedster start sinds zaterdag niet meer . Probleem is begonnen nadat ik sigarettenaansteker had vervangen en er ergens kortsluiting was veroorzaakt.
Zekering achteraan bij het licht heb ik vervangen en ook de sigarettenaansteker. Daarna heb ik hem perfect kunnen gebruiken heel de dag.

Ik was echter vergeten om het consolelampje binnenuit uit te doen daardoor heeft hij s`nachts het sportbatterijtje leeg getrokken (is althans wat ik vermoed). Vervolgens heb ik hem aan de druppellader gehangen en s`avonds nog een keer proberen te starten. Ook dit ging weer perfect. De hele nacht heb ik hem aan de druppellader laten hangen maar s`ochtends kreeg ik hem weer niet aan. Ik hoor dat de motor wat stroom binnen krijgt maar er is geen startreactie.
Aangezien de batterij hoe dan ook aan vervanging toe was heb ik deze vervangen maar nog steeds krijg ik hem niet aan. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Speedster 75
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Re: Speedster Start niet

Bericht door Oblivion »

Bizar na heel lang de aanknop ingedrukt te houden is hij uiteindelijk wel gestart... hopelijk blijft hij nu aan met die nieuwe batterij. Heb hem hele dag kunnen gebruiken.
Daarnaast heb ik ook de bougies vervangen. Misschien was dat een bijkomstige reden.
Speedster 75
Rob
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 09 mei 2008 6:36

Re: Speedster Start niet

Bericht door Rob »

T is opgelost blijkbaar, maar wat jij zegt, dat je hoort dat de motor stroom binnen krijgt,...
Ik ben niet zo gigantisch technisch maar volgens mij krijgt de motor enkel de stroom binnen die bij zelf maakt als hij aan staat. Het gegrommel wat je hoort als je het contact aanzet was dacht ik de benzine pomp. Verbeter me gerust als ik mis ben :-)
Gebruikersavatar
robertsabee
Actief lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 07 feb 2009 16:02
Locatie: Noord-Holland

Re: Speedster Start niet

Bericht door robertsabee »

Het klinkt toch alsof die nieuwe batterij ook niet goed is. Of er is iets mis met de aansluiting van de accupolen/massa-aansluiting. Haal daar maar eens een staalborsteltje overheen...
Plaats reactie