Ypres Lotus Day 2014

Aanstaande evenementen.
Gebruikersavatar
speedokus
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1576
Lid geworden op: 23 jan 2010 12:12
Locatie: noord brabant
Contacteer:

Re: Ypres Lotus Day 2014

Bericht door speedokus »

Ik weet wel zeker wie het is, maar zeg daar niks over, want wij deden er alles aan om hem bij te houden.
Helaas werd ons dit nadien even duidelijk gemaakt, en dit gaat ook inderdaad niet meer gebeuren.
Maar toch wel heel erg jammer, ook voor de betrokkene. :oops:
wrap your ass in fiberglass.
Afbeelding
Gebruikersavatar
XiPHiAS
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 jan 2010 16:16
Locatie: Waregem (B)

Re: Ypres Lotus Day 2014

Bericht door XiPHiAS »

Neetmans schreef:Los van alles heb ik ook gehoord dat de oorzaak van dit alles eens 'stevig doorrijden' was tussen een Lotus en een Speedster.
Is de Lotus rijder ook voor eeuwig verbannen? Staat dit bericht ook op het Lotus forum als waarschuwing vraag ik mij dan af...?
O, jawel hoor ... http://www.lotusforum.be/viewtopic.php? ... 922#p89922
En ik spreek zelfs niet over "een Speedster(rijder)" op het Lotusforum, omdat ik niemand of zeker geen groep wil viseren, maar wel een statement wil maken, OOK naar de Lotusrijders toe ...
Neetmans schreef:"Waar er 2 'vechten', hebben er 2 'schuld'" zo gaat een oud Nederlandsch gezegde...
Over details én onze beslissing communiceren we niet (meer), dit maak alles gewoon erger of dat wordt na 2x heen en weer gereageren buiten zijn context getrokken.

En om vaag nog even "to the point" te komen én te koppelen aan uw reactie ... het gaat wel degelijk over meer dan 1 vechtpartij.
Als je het na een duidelijke opmerking van onze kant het nog steeds bont blijft maken, dan solliciteer je openlijk voor een sanctie.
Als de persoon na onze opmerking niet gepast reageert, dan heeft hij lak aan de verkeersregels (niet ons probleem) maar ook lak aan onze regels (wel ons probleem) en respect voor ons en onze organisatie.

Een andere Speedsterrijder (zit hier ook wel denk ik) kreeg ook een opmerking, deze vond het fijn om bij het oprijden in Oostende even zijn poep te zetten (met het daarbij horende bandengepiep) bij het oprijden van de voetgangerszone. Ik heb de persoon onmiddellijk tegengehouden en een opmerking gemaakt, verder heb ik die persoon die dag niet meer gezien gehoord of andere opmerkingen over gehoord, case closed voor ons.

We begrijpen best dat de situatie én de euforie van de moment sterke emoties kan losweken, emoties waarbij men al es te enthousiast het gaspedaal gebruikt, we zijn zelf petrolheads, we begrijpen dat ...
Maar de persoon in kwestie accepteerde de opmerking "hola, zo niet hé ... het is hier wel voetgangerszone" en heeft zich verder die dag niet meer laten opmerken, nog bij de organisatie, nog bij de andere deelnemers = case closed.
Diezelfde opmerking heb ik trouwens ook bij twee Lotusrijders gemaakt, dus, we viseren helemaal geen merk of types, wel de bestuurders.

De zeedijk is voetgangerszone, en om daar te mogen parkeren moeten er aanvragen passeren bij de stadsdiensten, politie en wijk/feestcomité ... als we het te bont maken (door het enthousiasme van enkelingen) kunnen we dergelijke stops misschien in de toekomst op onze buik schrijven. Met sommige acties brengt u het voortbestaan van dergelijke organisaties (niet alleen die van ons) in gevaar.
Laatst gewijzigd door XiPHiAS op 31 mei 2014 8:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Ypres Lotus Day 2014

Bericht door Pipo »

sooike schreef:Waar zat je pipo?
Neenee, Wheelrepair had mijn velg op tijd klaar, alhoewel het maar op het nippertje was. En ik had de inschrijving niet opnieuw gedaan, omdat de weersberichten hoe langer hoe somberder werden en ik in geval van nood toch ook ter plaatse zelf nog kon inschrijven :bag: Maar de finale reden was dat ik de nacht ervoor grotendeels op het toilet heb doorgebracht vanwege een foutgelopen BBQ :wacko: . Ik voelde me die morgen niet in staat veilig achter een stuur te kruipen, en mijn echtgenote wou geen chauffeur voor me spelen :x
A thing of beauty is a joy forever!
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Ypres Lotus Day 2014

Bericht door Pipo »

Neetmans schreef:Mijn 1e keus is toch een complete unit van een turbo eigenlijk.
Op het duitse forum verkoopt iemand komplete atmo-achterlichten rechts en links. In geval van nood kan dit je wellicht helpen.
link: http://forum.opel-speedster-club.de/ind ... 33780&st=0
A thing of beauty is a joy forever!
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Ypres Lotus Day 2014

Bericht door tibby »

Nee nee, ik was het niet :lol:
Heb wel een heel goed vermoeden wie wel. Ik ga er zeker ook niks over zeggen, zo ben ik niet... :yes:

grtz
captain slow
Gebruikersavatar
frederic
Actief lid
Berichten: 360
Lid geworden op: 22 dec 2011 13:17
Locatie: maldegem

Re: Ypres Lotus Day 2014

Bericht door frederic »

heb geen probleem om mij bekend te maken. Ik ga hier niet te fel op reageren het blijft en het is nog altijd een hobby.
Ook natuurlijk wil ik het voor men collega’s ( vrienden ) speedster rijders niet verpesten.

Als ik in de toekomt toch nog eens mag mee doen, zal ik met een iets tragere wagen komen. dan moet ik niet tot aan 230 op een twee richting baan blijven hangen naast een oranje lotus eleven 2, die zijn gas nog juist op tijd loste voor ik op een tegen ligger zat.
Men copiloot zal er mss nog iets aan toevoegen.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Ypres Lotus Day 2014

Bericht door Smiley »

frederic schreef:dan moet ik niet tot aan 230 op een twee richting baan blijven hangen naast een oranje lotus eleven 2, die zijn gas nog juist op tijd loste voor ik op een tegen ligger zat.
Ik denk dat jij serieus eens moet overwegen om trackdagen te gaan doen, ipv dit soort toerritjes.
Het verschil in perceptie is gewoon te groot.

Schrijf je lekker in voor Zandvoort (minder kans op geluidsgedonder dan zolder):
http://www.lotus-on-track.com/lotshop/i ... atlmrg8bk0

Kun je 2-elevens en exiges inhalen zoveel je wilt :yes:
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Ypres Lotus Day 2014

Bericht door tibby »

Hoe, blijven hangen??? Is toch geen probleem voor je :lol:
(kon het niet laten om te schrijven,sorry :bag: )
captain slow
speedywilmske
Actief lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 jan 2014 19:12

Re: Ypres Lotus Day 2014

Bericht door speedywilmske »

Had er geen probleem mee. Uiteindelijk bepaald iedereen zelf hoe hard of traag hij rijdt.
Is ook wel nie makkelijk om met zo'n beest het voetje te bedwingen :lol:
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1924
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: Ypres Lotus Day 2014

Bericht door S. Gonzales »

Smiley schreef:
frederic schreef:dan moet ik niet tot aan 230 op een twee richting baan blijven hangen naast een oranje lotus eleven 2, die zijn gas nog juist op tijd loste voor ik op een tegen ligger zat.
Ik denk dat jij serieus eens moet overwegen om trackdagen te gaan doen, ipv dit soort toerritjes.
Het verschil in perceptie is gewoon te groot.

Schrijf je lekker in voor Zandvoort (minder kans op geluidsgedonder dan zolder):
http://www.lotus-on-track.com/lotshop/i ... atlmrg8bk0

Kun je 2-elevens en exiges inhalen zoveel je wilt :yes:
Nou.... ik denk daar toch anders over! Juist op een circuit zul je heel consequent de regels moeten hanteren. Respect voor de organisatie en je mede bestuurders tonen. Kan of wil je dat niet opbrengen, heb je daar niets te zoeken.
Hopelijk komt het juiste gevoel plus de bijbehorende volwassen en professionele houding (weer) snel bovendrijven wanneer de adrenaline naar een normaal niveau gedaald is. :bag: Wanneer je dat kan...zie ik je graag op Zandvoort!
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
riva gert
Actief lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 09 dec 2013 20:53
Locatie: Antwerpse Kempen

Re: Ypres Lotus Day 2014

Bericht door riva gert »

hey mannen,

het is allemaal wel genoeg nu hé. Het is toch normaal dat wanneer je nog jong bent, meer dan 300pk onder je speedstervoet hebt, en je samen met andere sportwagens onderweg bent, je af en toe eens graag laat zien wat je zelf en je wagen kan...
Als sommigen er niet tegen kunnen... tja...
Ik ben zelf 43 ( en beroepschauffeur ) , maar ik knal ook wel eens graag door ... en daar is niks mis mee vind ik. Het moet wel gebeuren op plaatsen waar het kan.

Frederic is vorige maand mee naar Luxemburg geweest en was uiteraard de snelste, maar dat stoorde niemand en het is toen ook allemaal veilig gebleven.

Give the man a break....

verder NO COMMENT meer... voor mij topic closed.
Speedster 2527
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Ypres Lotus Day 2014

Bericht door tibby »

Fre=OK!
captain slow
Gebruikersavatar
riva gert
Actief lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 09 dec 2013 20:53
Locatie: Antwerpse Kempen

Re: Ypres Lotus Day 2014

Bericht door riva gert »

Fre=Ok !!!! :D
Speedster 2527
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1924
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: Ypres Lotus Day 2014

Bericht door S. Gonzales »

Case closed :thumbup:
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
XiPHiAS
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 jan 2010 16:16
Locatie: Waregem (B)

Re: Ypres Lotus Day 2014

Bericht door XiPHiAS »

Wil dit toch even nuanceren om binnen zijn context te blijven ... de situaties waarop wij ons baseren bevat niet de situatie dat Frederic hier aanhaalt, die is niets tov de situaties waarop wij ons baseren.
Plaats reactie