Zal komende week dan nog even een update geven wat er in de tussentijd is veranderd.
Waar zal ik eens beginnen. Zoals gezegd de auto via een omweg naar huis gehaald.
De koelslangen eerst grof gepast, maar uiteindelijk lopen ze niet zoals de foto hieronder. Doordat heb blok 180 graden gedraaid is, moeten de slangen voorlopig een te lange weg lopen. Gelijk weer 400 euro voor een radiateur uitgeven werd me te gortig. De foto met de oplossing volgt nog.
Een andere radiateur waarschijnlijk ook, maar voor komend seizoen is het wel best zo.
Tijdens het nalopen van wat we wel en niet hebben, komen we erachter dat we de gaskleppositiesensor missen. Nog altijd vergeten te bestellen. Morgen werk van maken.
Geen bevestiging kunnen vinden voor de gaskabel.
Blijkt deze bracket aan de backplate van het luchtfilter te moeten. Nadeel is tevens een lange kabel, maar gelukkig is er iemand die hiervoor een mooiere oplossing aan het zoeken is.
Op de bovenste foto is de waterrail van Raceline te zien. Deze maakt het koelvloeistoftankje overbodig. Volgieten vanaf de toren en bij overdruk loopt de kvs via het kleine tuitje weg. Slangetje erop, naar een tankje en dan vangen we de kvs netjes op. Blijft het motorruim lekker schoon. Het grote gat is voor de sensor bedoeld die de fan van de radiateur aanstuurt. In mijn geval zal dat gebeuren door de Emerald, dus deze is inmiddels afgedopt.
Aan de achterzijde van de waterrail komen de twee sensoren voor de Emerald.
Handig, een wagen waar je overal makkelijk bij kunt. De brandstofrail kwam uit op de rechterzijde van de tunnel. Het motorblok was zoals gezegd 180 graden gedraaid, dus we kwamen met de nieuwe brandstofleiding niet uit. Nader onderzoek wees uit dat de koperen leiding gelukkig aan de linker kant van de middentunnel liep en op het eind met een boog naar rechts afboog. Tie wrap op het einde losgemaakt en het probleem was al snel opgelost.
EGR? Niet op een Caterham uiteraard.
[url=http://www.flickr.com/photos/tookaphotoof/8420090334/]
Hier komt de temperatuursensor. 7,5 - 8 cm van de grond.
[url=http://www.flickr.com/photos/tookaphotoof/8418991273/]
Deze oldskool koppelingscilinder vervalt gelukkig.
[url=http://www.flickr.com/photos/tookaphotoof/8418991723/]
Net als de standaard hoofdremcilinder die je op bovenstaande foto ziet. Heeft plaats gemaakt voor een AP versie. Iets meer kracht zetten, maar wel directer, als ik ze mag geloven.
De kabelboom liep voor m'n gevoel te dicht langs het spruitstuk. Dan gooi je hem toch gewoon naar rechts? Klopt, alleen zat ik nu met het probleem dat de knipperlichten verkeerd om werkten. Hoe je dat dan oplost? Simpel. M'n knipperlicht is een 3 standen switch naast het stuur zoals je dat weleens op oude electronica ziet. 180 graden omdraaien en klaar was ik. :blink:
Als laatste nog maar even melden dat ik goed was geschrokken toen ik de auto thuis op m'n gemakje kon bekijken. De uitlaatbeugel stond verkeerdom gemonteerd. Ondanks dat ik ze had verteld waar deze hoorde te zitten. De zoveelste die ik had gevraagd een lijstje op het raam te plakken. Maar het zou wel goed komen. Dat komt het ook wel, maar voorlopig helaas niet.
Handig dat ze in m'n chassis zijn gaan boren, terwijl ik al 2 keer had aangegeven dat er al schroefdraad op de juiste plek zit hiervoor. Gezien ik al zoveel tegenslagen had gehad met de auto, had ik geen energie meer om mensen op hun flikker te geven. Zelf maar wat plaatwerk verwijderen om bij dat gat te komen.
Zoals het dus hoort te zitten.
Het was ook schrikken van het gat van het spruitstuk. Rondom hoeft nog geen centimeter te zitten. Zoveel Caterhams op het internet te vinden waar gat rond het spruitstuk perfect is gedaan door hobbyboppen, en dan moet dit betaald werk voorstellen.
Die gouden glitters deden me toch even de binnenzijde inspecteren. Tja... Stukjes plaatwerk en slijpsel. Ik zal wel een zeikerd zijn. Opruimen die handel en maar vergeten verder...
Dat de auto onbeschermd buiten heeft gestaan heeft de lak helaas ook geen goed gedaan.
Dit jaar staat dus op de planning om de auto in het voorjaar af te krijgen. Technisch welteverstaan. Afstellen zullen we waarschijnlijk bij Emerald laten uitvoeren.
Eén of twee seizoenen genieten en daarna gaat Lewinsky weer uit elkaar om haar compleet opnieuw op te bouwen. Chassis voor de zekerheid laten richten, nieuw plaatwerk en nieuwe lak.