Pagina 1 van 1

B207 kop bewerken

Geplaatst: 22 feb 2014 22:23
door Dominique
De oorspronkelijk voor een turbo bedoelde cilinderkop van de B207 heeft erg nauwe uitlaatkanalen, die bij lage toeren de uitlaatgassen snelheid geven om de turbo bij lage toeren al te laten draaien. Voor een supercharged motor is dit een enorme restrictie om de gassen vlot af te kunnen voeren en dus ongewenst.

Nu ik toch zo'n beetje het hele (nieuwe) Saab blok uit elkaar heb liggen om er een aangepast triggerwiel in te zetten ben ik vanmiddag even met de dremel de poorten van de nieuwe cilinderkop gaan aanpassen.
Het resultaat is hier onder te zien, voor en na de ingreep. Wat je al met een dremel en een vijl voor elkaar kan krijgen. :yes:

Afbeelding

227

Re: B207 kop bewerken

Geplaatst: 22 feb 2014 22:38
door Smiley
Afbeelding

Dat doe je leuk :mrgreen: 9.5% grotere doorsnee als ik de meetlat op de foto's houd.
Ik zal mijn kop ook maar eens bij je afgooien denk ik. Goed bezig.

Re: B207 kop bewerken

Geplaatst: 23 feb 2014 7:59
door Maik
Mag ik mijn dremel nu dan wel weer terug hebben Dominique? Ik heb hem nodig voor nog wat suf slijpwerk....

Re: B207 kop bewerken

Geplaatst: 23 feb 2014 12:59
door Dominique
voor het plaatsen van een tank?!? :shock:

Re: B207 kop bewerken

Geplaatst: 23 feb 2014 21:53
door 911Speedster
Dominique schreef:voor het plaatsen van een tank?!? :shock:
Misschien een beetje uit slijpen, kan hij nog een 9,5% extra brandstof mee nemen :lol: :bag:

Mooi werk, ga zo door, ben benieuwd naar het resultaat.

Re: B207 kop bewerken

Geplaatst: 23 feb 2014 22:29
door Smiley
911Speedster schreef:Misschien een beetje uit slijpen, kan hij nog een 9,5% extra brandstof mee nemen :lol: :bag:
Gezien een SC speedster 1 op 3 doet op zandvoort, is dat met 3 extra liters toch weer 2 rondjes. :yes: