B207 kop bewerken
Geplaatst: 22 feb 2014 22:23
De oorspronkelijk voor een turbo bedoelde cilinderkop van de B207 heeft erg nauwe uitlaatkanalen, die bij lage toeren de uitlaatgassen snelheid geven om de turbo bij lage toeren al te laten draaien. Voor een supercharged motor is dit een enorme restrictie om de gassen vlot af te kunnen voeren en dus ongewenst.
Nu ik toch zo'n beetje het hele (nieuwe) Saab blok uit elkaar heb liggen om er een aangepast triggerwiel in te zetten ben ik vanmiddag even met de dremel de poorten van de nieuwe cilinderkop gaan aanpassen.
Het resultaat is hier onder te zien, voor en na de ingreep. Wat je al met een dremel en een vijl voor elkaar kan krijgen.


Nu ik toch zo'n beetje het hele (nieuwe) Saab blok uit elkaar heb liggen om er een aangepast triggerwiel in te zetten ben ik vanmiddag even met de dremel de poorten van de nieuwe cilinderkop gaan aanpassen.
Het resultaat is hier onder te zien, voor en na de ingreep. Wat je al met een dremel en een vijl voor elkaar kan krijgen.
