Ik heb ondertussen van iemand anders begrepen dat koeriers zaterdag niet werken.Helaas waren de uitlaat en de riem er niet afgelopen zaterdag, maar pas maandagmiddag (leve de UPS!)
compressor is besteld
- Maarten
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1134
- Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
- Locatie: Noord-Brabant Oost
@ stef
Nee dit jaar ben ik navigator in de alfa van een vriend. We rijden/navigeren om de beurt.
Maar ik ben er wel.
Helaas ben ik vergeten op het laats nog een fototje te maken, maar die komen nog wel als hij helemaal af is in een paar weekjes dus.
Nee dit jaar ben ik navigator in de alfa van een vriend. We rijden/navigeren om de beurt.
Maar ik ben er wel.
Helaas ben ik vergeten op het laats nog een fototje te maken, maar die komen nog wel als hij helemaal af is in een paar weekjes dus.
- Bijlagen
-
- van voor de compressor er op ging
- Pict0002_s.jpg (36.8 KiB) 5290 keer bekeken
- Maarten
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1134
- Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
- Locatie: Noord-Brabant Oost
Het orginele managment blijft gehandhaafd ( kan door de verlaagde compressieverhouding) en er komt een extra ecu in welke 2 extra injectoren aanstuurd als er druk opgebouwd wordt.
Er is dus nog een beetje winst te halen door ook ontsteking aan te passen, maar nu blijven alle veligheidsfuncties en rijdbaarheidfuncties ook actief.
Maarten
Er is dus nog een beetje winst te halen door ook ontsteking aan te passen, maar nu blijven alle veligheidsfuncties en rijdbaarheidfuncties ook actief.
Maarten
- Maarten
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1134
- Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
- Locatie: Noord-Brabant Oost
Hij rijd eindelijk !
Zo eindelijk weer terug uit de US (U naait me steeds...) en de laatste aanpassingen gedaan aan de compressor ombouw. Zaterdag net na de middag was het zover en kon hij gestart worden.... Nadat de lucht uit de benzine leidingen was verdwenen liep hij goed stationair.
De nieuwe Miltek uitlaat rookte en stonk wel behoorlijk tijdens het opwarmen, maar warm was dat over.
Vloeistof nivo's in de gaten gehouden en langzaam met een beetje hoger toerental de motor warm laten worden, zodat alle vloeistof nivo's gecontroleerd konden worden en overal de lucht uit de leidingen verdween.
Leek allemaal goed te zijn, dus toen kon de bodumplaat er weer onder en kon hij van de brug en de weg op voor de eerste proefrit.
Rustig het dorp uit en toen langzaam opgebouwd tot alles goed warm was.
Toen eindelijk toch maar het gas wat verder ingetrapt, eerst in de 3e versnelling en dat was indrukwekkend!
Zondag nog even naar de meeting in Zeist geweest, maar omdat ik weer naar Zweden moest kon ik helaas niet lang blijven. Piet was eerst naar mij gereden om daarna samen naar Zeist te gaan en ook achter een speedster met compressor en Miltek rijden is een genot voor het oor. Klinkt erg sportief en gelukkig niet te associaal.
Komend weekend komt er een uitgebreide mogelijkheid om hem eens uit te proberen en misschien wel een vergelijk tussen meerdere motor varianten.
Ik ben in ieder geval voorlopig zeer tevreden met de motor prestaties in mijn speedster.
Maarten
De nieuwe Miltek uitlaat rookte en stonk wel behoorlijk tijdens het opwarmen, maar warm was dat over.
Vloeistof nivo's in de gaten gehouden en langzaam met een beetje hoger toerental de motor warm laten worden, zodat alle vloeistof nivo's gecontroleerd konden worden en overal de lucht uit de leidingen verdween.
Leek allemaal goed te zijn, dus toen kon de bodumplaat er weer onder en kon hij van de brug en de weg op voor de eerste proefrit.
Rustig het dorp uit en toen langzaam opgebouwd tot alles goed warm was.
Toen eindelijk toch maar het gas wat verder ingetrapt, eerst in de 3e versnelling en dat was indrukwekkend!
Zondag nog even naar de meeting in Zeist geweest, maar omdat ik weer naar Zweden moest kon ik helaas niet lang blijven. Piet was eerst naar mij gereden om daarna samen naar Zeist te gaan en ook achter een speedster met compressor en Miltek rijden is een genot voor het oor. Klinkt erg sportief en gelukkig niet te associaal.
Komend weekend komt er een uitgebreide mogelijkheid om hem eens uit te proberen en misschien wel een vergelijk tussen meerdere motor varianten.
Ik ben in ieder geval voorlopig zeer tevreden met de motor prestaties in mijn speedster.
Maarten
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
- Piet
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3471
- Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
- Locatie: Center of the universe
Klopt dat is dan wel ex milltec uitlaat.Hendrik-Jan schreef:€ 7.200,- (?)
Zie ook http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=741
- Maarten
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1134
- Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
- Locatie: Noord-Brabant Oost
van het weekend in duitsland op de autobaan opweg naar Kiel om de boot naar zweden te nemen ineens geen vermogen meer !
Koppeling ingetrapt en de motor sloeg af.
Op de vluchtstrook nog een keer geprobeerd te starten, maar na het aanslaan, sloeg hij meteen weer af.
Motorkap open en het was snel gevonden. De poly-V riem welke ook de compressor aandrijft was over de lengte ingescheurt en een stuk had rondgeslingerd en de benzine leiding (kunstof) doorgesleten.
Gelukkig was het de leiding van de pomp naar de fuelrail, dus de motor kreeg meteen bijna geen brandstof meer.
Polizei erbij, afsleepdienst en bellen met SOS internationaal. Kortom 3 uur later kon ik mijn reis voortzetten in een Golf plus TDI van SIXT, geregeld door mijn reisverzekering.
Maar de oorzaak, zeker zo intressant:
Er zit een extra rol op een steun tussen de dynamo en het blok, welke met de bouten van de dynamo vastgezet wordt. En daar zit wat speling op welke je een kant op moet duwen bij het vastzetten, dat wist ik niet en ik had er ook niet bij stilgestaan, dus dan kan de rol een fractie 'scheef' zitten, wat er dan voor zorgt dat de riem aan een kant veel zwaarder belast wordt als aan de andere kant.
Dat met langdurig hoge toeren (5-5500 rpm op de autobaan) vormde een te grote belasting en daardoor heeft de riem het begeven.
Maar het probleem is al opgelost, een duitse Opel dealer heeft riem en benzineleiding vervangen en de rol goed afgesteld (maar dat ga ik zelf zeker nog een keer controleren binnenkort !).
Maar nu zit ik nog in Zweden, dus kan hem pas volgende week op gaan halen.
Hij was vrijdag bij de opeldealer (in NL) geweest voor een grote beurt en apk en ik kreeg daar zo'n papier van de opel master service garantie en een overzicht wat ze allemaal hadden gecontroleerd, daarbij stond ook de poly-V riem aangevinkt. En dan 300 km verder gaat die kapot, maar dan zegt de Opel master service garantie dat de riem geen standaard opel onderdeel is en dat ze daarom dus geen service garantie verlenen. Ik vind dat ze de riem niet als ok hadden mogen aanvinken, want er waren al sporen van slijtage te zien. En daar hebben ze niks van gezegd, wel dat de banden aan vervanging toe zijn. Misschien ga ik nog eens bij de dealer voorbij om te vragen wat zij hiervan vinden, als ik daar tijd en zin voor kan maken.
Maar hij is weer gemaakt !
Maarten
Koppeling ingetrapt en de motor sloeg af.
Op de vluchtstrook nog een keer geprobeerd te starten, maar na het aanslaan, sloeg hij meteen weer af.
Motorkap open en het was snel gevonden. De poly-V riem welke ook de compressor aandrijft was over de lengte ingescheurt en een stuk had rondgeslingerd en de benzine leiding (kunstof) doorgesleten.
Gelukkig was het de leiding van de pomp naar de fuelrail, dus de motor kreeg meteen bijna geen brandstof meer.
Polizei erbij, afsleepdienst en bellen met SOS internationaal. Kortom 3 uur later kon ik mijn reis voortzetten in een Golf plus TDI van SIXT, geregeld door mijn reisverzekering.
Maar de oorzaak, zeker zo intressant:
Er zit een extra rol op een steun tussen de dynamo en het blok, welke met de bouten van de dynamo vastgezet wordt. En daar zit wat speling op welke je een kant op moet duwen bij het vastzetten, dat wist ik niet en ik had er ook niet bij stilgestaan, dus dan kan de rol een fractie 'scheef' zitten, wat er dan voor zorgt dat de riem aan een kant veel zwaarder belast wordt als aan de andere kant.
Dat met langdurig hoge toeren (5-5500 rpm op de autobaan) vormde een te grote belasting en daardoor heeft de riem het begeven.
Maar het probleem is al opgelost, een duitse Opel dealer heeft riem en benzineleiding vervangen en de rol goed afgesteld (maar dat ga ik zelf zeker nog een keer controleren binnenkort !).
Maar nu zit ik nog in Zweden, dus kan hem pas volgende week op gaan halen.
Hij was vrijdag bij de opeldealer (in NL) geweest voor een grote beurt en apk en ik kreeg daar zo'n papier van de opel master service garantie en een overzicht wat ze allemaal hadden gecontroleerd, daarbij stond ook de poly-V riem aangevinkt. En dan 300 km verder gaat die kapot, maar dan zegt de Opel master service garantie dat de riem geen standaard opel onderdeel is en dat ze daarom dus geen service garantie verlenen. Ik vind dat ze de riem niet als ok hadden mogen aanvinken, want er waren al sporen van slijtage te zien. En daar hebben ze niks van gezegd, wel dat de banden aan vervanging toe zijn. Misschien ga ik nog eens bij de dealer voorbij om te vragen wat zij hiervan vinden, als ik daar tijd en zin voor kan maken.
Maar hij is weer gemaakt !
Maarten
- speedster
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1367
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10
De turbo heeft zeker een riem en geen ketting zoals bij de 2.2jans schreef:Dat is zwaar kloten Maarten. Verder niks kapot
Heb deze week ook nog gehoord, van 4 turbo motoren de riem kapot,
Met als resultaat de hele motor incl turbo aan gort. Het kan dus zomaar.
Hopelijk dat alles straks weer oké is.
Allemaal onder garantie van Opel vervangen.speedster schreef:OK. Zijn bij die 4 turbo's die riem gebroken door hem te laat te hebben vervangen? Bij de hoeveel kilometers moet hij vervangen worden?
Er waren een paar slechte riemen bij , die net niet helemaal recht liepen.
Dus net wat Maarten zegt, als die poelie niet recht is , komt de snaar aan één kant onder druk, en gaat op den duur scheuren.