compressor is besteld

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

compressor is besteld

Bericht door Maarten »

Ik heb hem besteld bij Hi-tec !

Nu is het nog wachten tot alles er is en dan kan hij ingebouwd worden. Ik hoop dan over 2 weken te kunnen vertellen hoe het bevalt.
Er komt ook meteen een Miltek uitlaat onder. Daarmee hebben ze bij Hi-tec goede ervaring, productie kwaliteit en icm compressor niet veel meer uitlaat geluid, behalve bij vol gas, maar ook dan nog niet zo dat je op circuits in de problemen komt.
Een 200 cells 'sport'cat. Daarmee worden de oem emmissieeisen nog ruimschoots gehaald. Bij een 120 cells lukt dat ook nog net, maar waarschijnlijk bij een paar jaar veroudering niet meer.

Nu maar wachten..... en dat valt niet mee in de vakantie met wat vrije tijd.

En alvast een tipje van de sluier: na een jaar, als de garantieperiode voorbij is, gaat de toerental limiet omhoog naar tenminste 7000. Met de overbrenging zoals gebruikt (bijna 1 op 2) met de compressor, kan het toerental tot zo'n 7100 RPM (limiet van de compressor is 14.000 rpm)

Ik hoop over 2 weken wat meer info en foto's hiet te plaatsen.

Maarten
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Hoi,

leuk en spannend :!:

Wat zijn de verwachtingen mbt pk's en koppel door het plaatsen van de andere uitlaat en de compressor :?:

Zal best apart zijn, in dezelfde auto wegrijden en het rijd ineens heel anders :roll:

Ik ben benieuwd.

Groet Marcel.
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

245 pk en 300 Nm het eerste jaar.

Daarna komt er door alleen al het hogere toerental zo'n 20 pk bij.

En dat met de korte versnellingsbak verhoudingen van de 2.2 moet wel een 'vlotte' auto worden.
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Maarten schreef:245 pk en 300 Nm het eerste jaar.

Daarna komt er door alleen al het hogere toerental zo'n 20 pk bij.

En dat met de korte versnellingsbak verhoudingen van de 2.2 moet wel een 'vlotte' auto worden.
Zo dat is aardig wat :!:

Komt er alleen een compressor op :?:
Ik heb wel eens begrepen dat de kop een erg zwak punt is, en mogelijk de zuigers en assen/lagers ook bij dit vermogen.
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Maarten schreef:245 pk en 300 Nm het eerste jaar.

Daarna komt er door alleen al het hogere toerental zo'n 20 pk bij.

En dat met de korte versnellingsbak verhoudingen van de 2.2 moet wel een 'vlotte' auto worden.
Misschien dan óók tijd voor een sper diff :?:
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Ik ben heel even weg van dit forum en gelijk gebeuren hier allemaal hele spannende dingen! :?

Voortaan eerst even aan mij vragen of dit soort dingen wel mogen he?! :wink:

M.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

Tja Jans, eerst maar eens zo gaan rijden, dan kijken od koppeling, diff ed het overleven.

@ Marcel,

Ik heb eens rondgevraagd over de kop en de drijfstangen.
De dijfstangen gaan kapot bij hoge toerentallen niet snel door een hoog koppel. (trekbelasting is het zwakke punt, met drukbelasting is er meestal geen probleem) Bij hoge zuigersnelheden is die trekbelasting veel hoger.

De kop is veel zwaker uitgevoerd als die van de Saab 2.0 turbo, maar zels vrschillende saab engineers zeggen dat dat niet echt nodig is, anderen zeggen weer van wel, dus ook daar niet veel duidelijkheid.
Verder rijdt er in Zweden een speedster 2.2 rondt voor op het circuit welke (zonder turbo of compressor) zo'n 240 pk levert en die kop is nog standaard.

Hitec heeft inmiddels ruim 40000 km getest met de compressorkit, waarbij erg veel autobaan op hoge snelheid en geen problemen gevonden.

Ik wilde eerst de kop en nog meer onderdelen vervangen, maar ik heb besloten dat na de garantieperiode van een jaar pas te doen.
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

Sorry Maik !

:woship:

Ik was er ook een tijdje niet, vandaar deze beroerde communicatie.......

Ik heb vakantie en heb thuis geen internet dus ik ben hiet maar een keer of twee per week voorlopig.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Maarten schreef:Sorry Maik !

:woship:
geaccepteerd....

:wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Ok, je hebt je huiswerk gedaan ;)

Ik ben benieuwd :!:
SANDER
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 mei 2005 22:28
Locatie: SCHEVENINGEN
Contacteer:

Bericht door SANDER »

Maarten Gefeliciteerd,

Zal een close call worden wat de hotste topic wordt van de zomer van 2005.

1 De invisible upgrades van turbo 5002,
2 Jans aankomende projekt na verkoop blauwe kogel.
3 De eerste Hitec van Nederland....is toch de eerste hier?

En ga je de compressor zelf inbouwen?

Groet

Sander
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

SANDER schreef: 1 De invisible upgrades van turbo 5002
HAHAHA begin jij nu ook al :shock: :D :lol:

Momenteel zit ik op 450 pk, 835 kg en heb er ohlins onder liggen ;)

Volgende stap wordt twin turbo 8)
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Marcel schreef:
SANDER schreef: 1 De invisible upgrades van turbo 5002
HAHAHA begin jij nu ook al :shock: :D :lol:

Momenteel zit ik op 450 pk, 835 kg en heb er ohlins onder liggen ;)

Volgende stap wordt twin turbo 8)
hahahahahahahahahahahhahahahahahhaahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahhahahahhahahahahahhahaha pfffffffff
even lucht halen :lol:
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

Bedankt Sander.

Het wordtinderdaad de eerste Hitec compressor in een NL speedster.

Inbouw gaat in overleg met Hi-tec
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Ha Maarten,

Allereerst gefeliciteerd. Gezien de ervaringen bij de Duitsers en inmiddels enkele Engelsen moet dit echt een superupgrade zijn. Veel beter dan de Delta-compressor.

Deze aanpassing staat op mijn lijstje met wensen en toekomstplannen voor mijn Speedster, dus ik ben heel benieuwd wat je ervaringen zullen zijn. Zelf "wacht" ik even de garantieperiode helemaal af, en moet ik zelf ook iets beter in staat zijn de extra G-krachten aan te kunnen.

Dus houdt ons op de hoogte!

SteV6
S4 Avant
Plaats reactie