Pagina 16 van 20

Re: Project Saab

Geplaatst: 06 mar 2016 19:15
door Daan
Wel mooi dat je je run dan "Harrop AFR Inleren" noemt 8)
Heb je ook max injector % en max MAP druk? Kan je ook enigzins je pk's "berekenen" ter referentie.

Wat zou deze set moeten doen?

Re: Project Saab

Geplaatst: 06 mar 2016 19:29
door Smiley
Daan schreef:Wel mooi dat je je run dan "Harrop AFR Inleren" noemt 8)
Zo heet de directory, niet de run.

Wat zou deze set moeten doen?
330. Maar ik zit nog op de basemap qua ontsteking, en de koude temp momenteel geef ook een onrealitische bonus.
Ik hoop ergens rond 80% duty cycle to komen rond de 7k rpm.
De echte power geloof ik wel. Er is redelijk bekend dat het met mijn specs rond de 330 moet zitten.
Gezonde afr en geen klop staat bovenaan mijn lijstje.

Re: Project Saab

Geplaatst: 06 mar 2016 19:55
door Exmantaa
Maar de grote vraag is natuurlijk ook of het ook een beetje vooruit komt op de weg...?? :mrgreen:

Re: Project Saab

Geplaatst: 06 mar 2016 19:56
door Smiley
Het verschil met de M62 is wel te voelen ja. :yes:

Re: Project Saab

Geplaatst: 06 mar 2016 20:29
door Co'tje
Smiley schreef:Het verschil met de M62 is wel te voelen ja. :yes:
Top man! Welkom bij de Harrop familie :D :D :D

Re: Project Saab

Geplaatst: 06 mar 2016 20:35
door Exmantaa
Smiley schreef:Het verschil met de M62 is wel te voelen ja. :yes:
Vooral bovenin merk je dat ie blijft doorduwen, maar eigenlijk moeten wij ook naar een wat ruimere uitlaat toe, want 2,5" is gewoon toch wat te krap voor dit soort powerlevels.
Misschien maar eens een paar 70mm downpipes gaan lassen? :mrgreen:

Re: Project Saab

Geplaatst: 06 mar 2016 21:06
door timmyboy55
Waarom niet gewoon gelijk 3,5 of 4 Inch... Dat formaat zie je ook vaak bij auto's met zulke vermogens... je moet het toch ergens laten :P

Re: Project Saab

Geplaatst: 06 mar 2016 21:09
door Exmantaa
Enig idee hoeveel herrie dat maakt? (En je dus gelijk op een trackday weer huiswaarts kan keren...) Zie topic Co.
3" is overigens al zat voor 400pk

Re: Project Saab

Geplaatst: 06 mar 2016 21:27
door Smiley
Exmantaa schreef:Misschien maar eens een paar 70mm downpipes gaan lassen? :mrgreen:
Als dit setje een beetje redelijk draait, ben ik even klaar met klussen dit jaar. :yes:

Re: Project Saab

Geplaatst: 06 mar 2016 21:43
door tibby
mmmmmmmm Harrop speedster..... blijft 'iets' waarvan ik wil van proeven 8)

Re: Project Saab

Geplaatst: 06 mar 2016 21:59
door timmyboy55
Maar is de bagageruimte verwijderen en daar een extra omleiding met dikke demper extra geen optie? Ik bedoel... mijne als daily wil ik graag de bagageruimte behouden, ik weet niet of dit ook voor jullie geldt

Re: Project Saab

Geplaatst: 06 mar 2016 22:11
door Smiley
Tja, de meesten zijn ook nog gewoon straatauto's.

Re: Project Saab

Geplaatst: 06 mar 2016 22:23
door timmyboy55
ja dat dacht ik dus al :P altijd wel handig als je iets kunt meenemen

Re: Project Saab

Geplaatst: 07 mar 2016 21:19
door Smiley
Zo, dat ziet er al beter uit.
Afbeelding

83% dutycycle rond de 7000, en bijna 100% rond de 7500.
Dat 2e moet de wideband beter kunnen afregelen denk ik.

Maf dat de limiter al in lijkt te breken op 7100, terwijl dit op 7500 staat.

Re: Project Saab

Geplaatst: 07 mar 2016 21:39
door Pipo
Smiley schreef:Maf dat de limiter al in lijkt te breken op 7100, terwijl dit op 7500 staat.
Hoe staat de limiter geprogrammeerd? Schakelt hij ineens de ontsteking van de 4 cilinders gelijktijdig af, of doet hij dit cilinder per cilinder?
Mijn Ford vroeger werkte volgens dit laatste principe. Dit geleidelijk uitschakelen wordt gedaan om niet ineens met een schok zonder power komen te zitten.
Het zou dus kunnen dat als jij de limiter instelt op 7.500 rpm, hij de eerste cilinder al uitschakelt bij 7.100 rpm.