SteV6 schreef:Zorg dat je in ieder geval een garagekrik met houtblokje en momentsleutel tot je beschikking hebt.
Ik heb de wielbouten na het plaatsen van de verbreders zo vast mogelijk aangedraaid voordat ik de auto weer liet zakken. En dan als het wiel weer op de grond staat de bouten even met de momentsleutel op 90Nm natrekken.
Laat je de auto te vroeg zakken dan kunnen de bouten nog wat speling hebben en loop je de kans dat je onbalans in de wielen krijgt omdat ze dan niet goed gecentreerd op de naaf zitten.
Maar het is niet moeilijk. Als je doorwerkt een karweitje van een half uurtje.
SteV6
Lichtmetalen wielen horen toch op 110 Nm vastgetrokken te worden? of is dat bij een Speedy anders?
Grtn. Stefan
Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer...
#0731
SteV6 schreef:Zorg dat je in ieder geval een garagekrik met houtblokje en momentsleutel tot je beschikking hebt.
Ik heb de wielbouten na het plaatsen van de verbreders zo vast mogelijk aangedraaid voordat ik de auto weer liet zakken. En dan als het wiel weer op de grond staat de bouten even met de momentsleutel op 90Nm natrekken.
Laat je de auto te vroeg zakken dan kunnen de bouten nog wat speling hebben en loop je de kans dat je onbalans in de wielen krijgt omdat ze dan niet goed gecentreerd op de naaf zitten.
Maar het is niet moeilijk. Als je doorwerkt een karweitje van een half uurtje.
SteV6
Lichtmetalen wielen horen toch op 110 Nm vastgetrokken te worden? of is dat bij een Speedy anders?
trek ze persoonlijk gewoon aan, tot ze niet meer bewegen.
En dan kunnen je wielen dus écht scheuren op de boutgaten, En da's echt serieus. Als jij met je gewicht je wielen maar zo vast natrekt dat er geen beweging in zit gaan ze gegarandeerd een keer scheuren
Grtn. Stefan
Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer...
#0731
stef666 schreef:En dan kunnen je wielen dus écht scheuren op de boutgaten, En da's echt serieus. Als jij met je gewicht je wielen maar zo vast natrekt dat er geen beweging in zit gaan ze gegarandeerd een keer scheuren
Ga er niet aan hangen of erop staan of zo. gewoon vast is vast.
stef666 schreef:En dan kunnen je wielen dus écht scheuren op de boutgaten, En da's echt serieus. Als jij met je gewicht je wielen maar zo vast natrekt dat er geen beweging in zit gaan ze gegarandeerd een keer scheuren
Die ellende wil ik niet hebben, en daarom heb ik een relatief "goedkope" momentsleutel aangeschaft voor de grote krachten. Voor de Newtonmeters tot 60 had ik een duurdere liggen ...
Dus Jan, als je zo'n sleutel een keer nodig hebt moet je maar even bellen, dan kom ik je helpen. En nee, ik leen geen gereedschap uit