Pagina 1 van 5

Spoorverbreders monteren

Geplaatst: 26 jul 2005 7:23
door Hendrik-Jan
Hebben jullie nog tips?
(SteV6 en Rene) :woship:

Re: Spoorverbreders monteren

Geplaatst: 26 jul 2005 7:45
door Marcel
Hendrik-Jan schreef:Hebben jullie nog tips?
(SteV6 en Rene) :woship:
Ik wel.........

Zet de krik op de goede plaats :!:

Zet de 15mm voor en de 5mm achter.......geen gezicht anders ;)

Maak foto's als je klaar bent :P

S6

Geplaatst: 26 jul 2005 8:41
door SteV6
Zorg dat je in ieder geval een garagekrik met houtblokje en momentsleutel tot je beschikking hebt.

Ik heb de wielbouten na het plaatsen van de verbreders zo vast mogelijk aangedraaid voordat ik de auto weer liet zakken. En dan als het wiel weer op de grond staat de bouten even met de momentsleutel op 90Nm natrekken.

Laat je de auto te vroeg zakken dan kunnen de bouten nog wat speling hebben en loop je de kans dat je onbalans in de wielen krijgt omdat ze dan niet goed gecentreerd op de naaf zitten.

Maar het is niet moeilijk. Als je doorwerkt een karweitje van een half uurtje.

SteV6

Geplaatst: 26 jul 2005 8:53
door Marcel
SteV6 schreef:
Maar het is niet moeilijk. Als je doorwerkt een karweitje van een half uurtje.

SteV6
:shock: :?:

Geplaatst: 26 jul 2005 8:54
door jans
Marcel schreef:
SteV6 schreef:
Maar het is niet moeilijk. Als je doorwerkt een karweitje van een half uurtje.

SteV6
:shock: :?:

Marcel, dat scheelt je weer een half uur werk :idea:

Geplaatst: 26 jul 2005 8:59
door SteV6
Marcel schreef:
SteV6 schreef:
Maar het is niet moeilijk. Als je doorwerkt een karweitje van een half uurtje.

SteV6
:shock: :?:
Waarom die verbazing? Ik ga ervan uit dat H-J, net zoals ik heb gedaan, dit klusje op de oprit of in de garage uitvoerd en niet op een brug. En met een dopsleutelset en niet met luchtsleutels. Dan ben je gewoon wat meer tijd kwijt dan de bandenboer met hefbrug en alle 4 de wielen tegelijk eraf ....

SteV6

Geplaatst: 26 jul 2005 9:04
door jans
SteV6 schreef:
Marcel schreef:
SteV6 schreef:
Maar het is niet moeilijk. Als je doorwerkt een karweitje van een half uurtje.

SteV6
:shock: :?:
Waarom die verbazing? Ik ga ervan uit dat H-J, net zoals ik heb gedaan, dit klusje op de oprit of in de garage uitvoerd en niet op een brug. En met een dopsleutelset en niet met luchtsleutels. Dan ben je gewoon wat meer tijd kwijt dan de bandenboer met hefbrug en alle 4 de wielen tegelijk eraf ....

SteV6
Stephan, denk dat Marcel bedoeld met die verbazing, hij wil de auto héél graag standaard houden, en dat half uur werk kan hij óók gebruiken voor overwerken :!: :idea: op die manier verdient ie nóg meer geld.

Geplaatst: 26 jul 2005 9:10
door Hendrik-Jan
SteV6 schreef:Zorg dat je in ieder geval een garagekrik met houtblokje en momentsleutel tot je beschikking hebt.

Ik heb de wielbouten na het plaatsen van de verbreders zo vast mogelijk aangedraaid voordat ik de auto weer liet zakken. En dan als het wiel weer op de grond staat de bouten even met de momentsleutel op 90Nm natrekken.

Laat je de auto te vroeg zakken dan kunnen de bouten nog wat speling hebben en loop je de kans dat je onbalans in de wielen krijgt omdat ze dan niet goed gecentreerd op de naaf zitten.

Maar het is niet moeilijk. Als je doorwerkt een karweitje van een half uurtje.

SteV6
Heb je ook de bijgeleverde wielbouten gebruikt? Zijn die inderdaad langer dan de originele?

Geplaatst: 26 jul 2005 9:15
door René
HJ,

misschien dat je ze er ondertussen wel op hebt zitten...... :roll: .....
maarre, smeer de bijgeleverde wielbouten in met koperslip!

De oude wielbouten aan de voorzijde zaten bij mij dusdanig vast dat
we ze met (gematigd) geweld moesten verwijderen.


Veel suc6, en laat even weten wat de ervaringen zijn,

Gr.Rene

Geplaatst: 26 jul 2005 9:16
door Marcel
Ik bedoel met die verbazing.........een kwartiertje van een half uurtje:?:

Ik weet dat een kwartiertje van een uurtje 15 minuten of iets minder is.
Dus is een kwartiertje van een half uurtje dan 7 1/2 minuut of iets minder :?:

Lijkt mij de tijd per wiel :P

HJ ik denk dat je voor de langere nodig hebt, achter kun je waarschijnlijk gewoon de STD bouten met sloten gebruiken ;)

Geplaatst: 26 jul 2005 9:22
door Hendrik-Jan
René schreef:HJ,

misschien dat je ze er ondertussen wel op hebt zitten...... :roll: .....
maarre, smeer de bijgeleverde wielbouten in met koperslip!

De oude wielbouten aan de voorzijde zaten bij mij dusdanig vast dat
we ze met (gematigd) geweld moesten verwijderen.


Veel suc6, en laat even weten wat de ervaringen zijn,

Gr.Rene
Thanks.
Vanavond gaan ze er onder (als het droog is). :thumbsup:

Geplaatst: 26 jul 2005 9:31
door Maik
jans schreef:
Marcel schreef:
SteV6 schreef:
Maar het is niet moeilijk. Als je doorwerkt een karweitje van een half uurtje.

SteV6
:shock: :?:

Marcel, dat scheelt je weer een half uur werk :idea:
hahaha, humor :lol:

Geplaatst: 26 jul 2005 9:34
door Marcel
Maik schreef:
jans schreef:
Marcel schreef: :shock: :?:

Marcel, dat scheelt je weer een half uur werk :idea:
hahaha, humor :lol:
Pff zie nu pas dat er staat karweitje van een half uurtje.......ik las kwartiertje van een half uurtje, dacht al heb je die rare noorderlingen weer :P

Ben aan vakantie toe denk ik.........en ik moet nog wachten tot september pfff 8)

Geplaatst: 26 jul 2005 9:39
door jans
Noordelingen :?: De wijzen komen uit het OOSTEN :!: :lol: :lol:

Geplaatst: 26 jul 2005 9:43
door Marcel
jans schreef:Noordelingen :?: De wijzen komen uit het OOSTEN :!: :lol: :lol:
Ook goed........accent is accent :P