Spoorverbreders monteren
Geplaatst: 26 jul 2005 7:23
Hebben jullie nog tips?
(SteV6 en Rene)
(SteV6 en Rene)

De Nederlandse Opel Speedster Club
http://www.speedsterclub.nl/forum/
Ik wel.........Hendrik-Jan schreef:Hebben jullie nog tips?
(SteV6 en Rene)
SteV6 schreef:
Maar het is niet moeilijk. Als je doorwerkt een karweitje van een half uurtje.
SteV6
Marcel schreef:SteV6 schreef:
Maar het is niet moeilijk. Als je doorwerkt een karweitje van een half uurtje.
SteV6![]()
Waarom die verbazing? Ik ga ervan uit dat H-J, net zoals ik heb gedaan, dit klusje op de oprit of in de garage uitvoerd en niet op een brug. En met een dopsleutelset en niet met luchtsleutels. Dan ben je gewoon wat meer tijd kwijt dan de bandenboer met hefbrug en alle 4 de wielen tegelijk eraf ....Marcel schreef:SteV6 schreef:
Maar het is niet moeilijk. Als je doorwerkt een karweitje van een half uurtje.
SteV6![]()
Stephan, denk dat Marcel bedoeld met die verbazing, hij wil de auto héél graag standaard houden, en dat half uur werk kan hij óók gebruiken voor overwerkenSteV6 schreef:Waarom die verbazing? Ik ga ervan uit dat H-J, net zoals ik heb gedaan, dit klusje op de oprit of in de garage uitvoerd en niet op een brug. En met een dopsleutelset en niet met luchtsleutels. Dan ben je gewoon wat meer tijd kwijt dan de bandenboer met hefbrug en alle 4 de wielen tegelijk eraf ....Marcel schreef:SteV6 schreef:
Maar het is niet moeilijk. Als je doorwerkt een karweitje van een half uurtje.
SteV6![]()
SteV6
Heb je ook de bijgeleverde wielbouten gebruikt? Zijn die inderdaad langer dan de originele?SteV6 schreef:Zorg dat je in ieder geval een garagekrik met houtblokje en momentsleutel tot je beschikking hebt.
Ik heb de wielbouten na het plaatsen van de verbreders zo vast mogelijk aangedraaid voordat ik de auto weer liet zakken. En dan als het wiel weer op de grond staat de bouten even met de momentsleutel op 90Nm natrekken.
Laat je de auto te vroeg zakken dan kunnen de bouten nog wat speling hebben en loop je de kans dat je onbalans in de wielen krijgt omdat ze dan niet goed gecentreerd op de naaf zitten.
Maar het is niet moeilijk. Als je doorwerkt een karweitje van een half uurtje.
SteV6
Thanks.René schreef:HJ,
misschien dat je ze er ondertussen wel op hebt zitten...........
maarre, smeer de bijgeleverde wielbouten in met koperslip!
De oude wielbouten aan de voorzijde zaten bij mij dusdanig vast dat
we ze met (gematigd) geweld moesten verwijderen.
Veel suc6, en laat even weten wat de ervaringen zijn,
Gr.Rene
hahaha, humorjans schreef:Marcel schreef:SteV6 schreef:
Maar het is niet moeilijk. Als je doorwerkt een karweitje van een half uurtje.
SteV6![]()
Marcel, dat scheelt je weer een half uur werk
Pff zie nu pas dat er staat karweitje van een half uurtje.......ik las kwartiertje van een half uurtje, dacht al heb je die rare noorderlingen weerMaik schreef:hahaha, humorjans schreef:Marcel schreef:![]()
Marcel, dat scheelt je weer een half uur werk
Ook goed........accent is accentjans schreef:NoordelingenDe wijzen komen uit het OOSTEN
![]()
![]()