tibby schreef:Eerste tekens van verslijt.... (Harrop met 2.2 krukas)
Het is meer een algemeen klaagtopic, met diverse configuraties door elkaar.
Fabian - Eerst een 2.2 Stage 2 die zijn oliepijl niet regelmatig gechecked heeft. (de beruchte olie die verdwijnt via het kleppendeksel ontluchting door overdruk)
Fabian - Daarna zijn B207 met aftermarket zuigers en stangen. (alu zuigers die flink olie kunnen lekken inderdaad. Zie ook Co)
Ultimate - B207 met standaard internals, maar een zeer kleine poellie en hoge top rpm om er maar 350 pk uit te peuteren. (eigenlijk het meest interessante probleem, omdat ook exmantaa en speedster4fun met een dergelijke config rondrijden en nergens last van hebben. Alleen een kleinere poelie, gericht op 330pk.
CS - Een gruwelijk getunde turbo, die in dat specifieke topic eigenlijk niks te zoeken heeft.
Om 400pk te halen heb je een inhoud van 2.2 nodig, icm een kleine poelie.
Een recept voor hitteproblemen met bijbehorende uitdagingen.
