Pagina 2 van 6

Re: 400Pk SC

Geplaatst: 17 dec 2015 14:54
door tibby
(oem)Saabjes aan het sneuvelen precies.......

Volgende upgrade aan de sc mannen Leh blok erin (mits veeeeeeeeeeeeel aanpaswerk)

Turbo rules! (mijn carterpakking zweet wat :mrgreen: )

grtz































Was maar om te lache he :roll: oem saab piston(ringen) kunnen het niet aan op hogere vermogens blijkbaar??

Re: 400Pk SC

Geplaatst: 17 dec 2015 16:06
door Daan
Begint er idd op te lijken dat dit hele dure pk's zijn.
Aan de andere kant... ieder blok dat sneuvelt zijn dure pk's geweest...

Re: 400Pk SC

Geplaatst: 17 dec 2015 18:29
door Exmantaa
Heb ik iets gemist? Linkje?

Re: 400Pk SC

Geplaatst: 17 dec 2015 22:13
door Smiley
Ik denk dat Tibby refereert naar Ultimate, die eindelijk zijn blok eens open heeft gemaakt na een jaar excessief olie verbruik.

Re: 400Pk SC

Geplaatst: 17 dec 2015 22:56
door tibby
klopt...Wel interessant om te volgen allemaal. Op de grens van je blokje rijden bij wijze van spreken. Allemaal leuk, trackdaytjes maken, pks eruit persen,.... De oneindige zoektocht naar het ultieme.....De evoluties dat speedsters doormaken de laatste tijd :shock: Ik ben eens benieuwd waar het gaat eindigen allemaal. Benchmark is blijkbaar een kleine 400pk bij sc 'ers.Nu zijn het Saab blokken, wat volgt?? (Sommige weten het al wss zoals een exmantaa)

Ik denk dat Herman vroeg of laat van z'n troon wordt gestoten zoals dat hier verder gaat :P

Een speedster is wel DEGELIJK een supercar aan het worden :shock: (is het al!)
Mits ingebouwde tc,sper,sc of goed afgestelde turbo ben je tegenwoordig sneller dan een 100k sportscar..... Niet normaal.

Heb dan ook dag en nacht wakker gelegen over een (betaalbare) opvolger....... Is er gewoon NIET!

Daarom dat mijn vorige post niets te maken had met uitschijterij ofzo ...... Lijkt precies dat er ergens weer een andere stage gaat uitkomen ofzo op bladblazervlak :P

Wel weer wat bijgeleerd.... Zelf zit ik op de grens nu ook van m'n cilinderwanden (boven de 400 dienen ze verstevigd te worden) en de leh pistons (450/600?). Betekend dus geen trackdays a volonte ermee. Wss ga ik dan ook daar ergens eindigen.(Wss vlugger tegen een muur dan m'n blok gaar :P )
Gewoon dus lekker verder pruttelen ermee en stoplichtsprintjes . Win toch ALLES buiten die verdomde zwarte (sc) speedster :lol:

grtzzzzzzzzzzzzzz

Re: 400Pk SC

Geplaatst: 17 dec 2015 23:17
door Smiley
Om te zien waar de grenzen liggen van de B207, is het aan het eind van de rit gewoon uitproberen.
Daar kunnen harde en dure lessen uitkomen, maar het is niet anders.
In de Saab scene wordt de B207 doorgetuned tot 310pk en 400nm. (oem blok)
Wij zitten met onze SC technologie hoger dan de pk's, maar lager dan de NM.

Al het hogere is aftermarket zuigers, en tot die warm zijn en uitzetten, lekken ze olie.

Van alle B207 ombouws, zijn er nu 2 bekend met olieproblemen. (hitec heeft er ook al wat uitgeleverd)
- Die van Ultimate in DE. (met als voorlopige conclusie zuigerringen)
- Martin in de UK. (dat blok kan ook elk moment opengaan.)

We zullen het zien.

Ik blijf voorlopig even op 330(isch) hangen tot er duidelijkheid is.

Re: 400Pk SC

Geplaatst: 17 dec 2015 23:23
door Smiley
En wat betreft vooruitgang op SC vlak, is Ultimate nu begonnen aan een 2.3 blok.
Afhankelijk van de poelie die hij gaat gebruiken, heb je het dan over 380 tot 425 pk.

Sinds obdtuner uit is, is de software limitatie van tafel, en hebben de motorbouwers vrij spel.
Op het UK forum deze week de eerste gek die aan compound charging zit te denken. (SC en turbo gecombineerd)


En nog een beetje engine bay porn voor Tibby: (compound charging)
Afbeelding

Re: 400Pk SC

Geplaatst: 17 dec 2015 23:27
door tibby
Hoi Stefan,

Hoop dan ook voor jou, als trackman, het boeltje samen blijft..... :yes: Ten slotte krijgen de motors het toch serieus op hun donder allemaal op circuit... Denk eerder dat je met een stage 3 (300pk?) met saab blok bulletproof zit.

Grtz

Re: 400Pk SC

Geplaatst: 17 dec 2015 23:28
door tibby
Smiley schreef:En wat betreft vooruitgang op SC vlak, is Ultimate nu begonnen aan een 2.3 blok.
Afhankelijk van de poelie die hij gaat gebruiken, heb je het dan over 380 tot 425 pk.

Sinds obdtuner uit is, is de software limitatie van tafel, en hebben de motorbouwers vrij spel.
Op het UK forum deze week de eerste gek die aan compound charging zit te denken. (SC en turbo gecombineerd)


En nog een beetje engine bay porn voor Tibby: (compound charging)
Afbeelding
Effe tissues erbij halen :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Re: 400Pk SC

Geplaatst: 17 dec 2015 23:32
door tibby
Had Exmantaa ook zo geen a20nft blok liggen wat hij ging gebruiken in de toekomst? Goed voor 5/600pk dacht ik?

Re: 400Pk SC

Geplaatst: 17 dec 2015 23:37
door Smiley
Dat soort cijfers lukken alleen met turbo technologie.

Re: 400Pk SC

Geplaatst: 17 dec 2015 23:42
door tibby
Twin supercharger? Rotrex gecombineerd met een Harrop? Zou toch moeten kunnen? (mits plaats) Of een Rotrex alleen?

grtz

Re: 400Pk SC

Geplaatst: 18 dec 2015 8:29
door Exmantaa
Qua vermogen wint niks het uiteindelijk van een dikke turbo op je 4 cylindertje, maar dan zit je dus wel met een respons probleem. Dat kun je accepteren als aard van het beestje en proberen in te perken door keuze juiste (dual scroll) turbo, of je accepteert het niet en dan kun je dus gaan twin-chargen; een kleine + grote turbo, of een SC + turbo. :mrgreen:
Eerste is meer iets voor grotere motoren met meer cylinders, maar dat laatste is ook OEM gedaan op kleine 4 cylinder motoren. En aftermarket op een paar van onze ecotec blokjes in de US. (700pk in een Atom dacht ik...)
Maar allemaal niet zo simpel om dat knap betrouwbaar werkend te krijgen. (Iets wat sowieso al een hele kunst is als je meer dan het dubbele vermogen uit een blokje probeert te persen.)

Ultimate's oorzaak van z'n olieprobleem met de B207 is nog steeds niet helemaal duidelijk en nog maar even afwachten wat daaruit komt. Hij is nu nog steeds op zoek naar een goede 2.2 krukas voor het 2.3 blok, want het blijkt dat de glijlagers toch vaak wat zijn ingelopen op deze eco blokjes. :wacko:

Ik heb daar ondertussen een andere oplossing voor gevonden :yes: :
Afbeelding

Re: 400Pk SC

Geplaatst: 08 aug 2016 8:44
door Smiley
460pk supercharged als je een 2.4 blok gebruikt :mrgreen:

http://www.vx220.org.uk/forums/topic/14 ... ld/page-10

Re: 400Pk SC

Geplaatst: 08 aug 2016 12:43
door Daan
Is het gaaf wat hij gedaan heeft? Ja zeker. Ik vraag me alleen serieus af hoe dit gaat rijden. 460pk en +500Nm all over the place en pas in z'n drie voldoende grip hebben om plankgas te gaan...

Power is nothing without control.