Verwijderen achterkant

Alle overige technische zaken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Verwijderen achterkant

Bericht door markv »

Eindelijk wat tijd gevonden om eens wat van m'n aantekeningen en foto's uit te werken. Vorig jaar is er (o.a.) wat tijd gaan zitten in het veranderen van de manier waarop je de achterkant van mijn Speedster kunt verwijderen. Ik vond een aantal dingen irritant en/of te veel tijd kosten, wat jammer is want even de achterkant verwijderen geeft je veel meer ruimte om aan de auto te werken. Misschien dat er mensen zijn die nog wat hebben aan de wijzigingen die ik heb gemaakt.

De volgende dingen heb ik gewijzigd:
Ik heb dit jaar de acherkant er ook weer af gehad. Ondanks de wijzigingen is het natuurlijk nog steeds wel even werk, maar het scheelt wel:

https://www.verboom.net/projects/speeds ... ex_nl.html

Groeten,

Mark
C30-94@0.55bar
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: Verwijderen achterkant

Bericht door Exmantaa »

Mooie uitleg weer, maar aangezien ik ook net de clam eraf heb gehaald 1 opmerking;
De rollbar cover zit bovenin met de 4 M6 moeren vast, maar normaal ook nog links en rechts op de achterclam met 2 kleine m5 moertjes waar je heel slecht bij komt en ook nog vaak verroest zijn
Die mis ik in je guide. :wink:
Gebruikersavatar
speedokus
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1576
Lid geworden op: 23 jan 2010 12:12
Locatie: noord brabant
Contacteer:

Re: Verwijderen achterkant

Bericht door speedokus »

Is altijd handig Mark.
grt Speedokus. :D
wrap your ass in fiberglass.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Verwijderen achterkant

Bericht door Smiley »

Exmantaa schreef:De rollbar cover zit bovenin met de 4 M6 moeren vast, maar normaal ook nog links en rechts op de achterclam met 2 kleine m5 moertjes waar je heel slecht bij komt en ook nog vaak verroest zijn
Die worden ook vaak niet terug gezet :mrgreen:
Kun je zien aan de dunne naad tussen de rollbarcover en de clam aansluiting.
Incl bij mezelf :bag:
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: Verwijderen achterkant

Bericht door markv »

Exmantaa schreef:Mooie uitleg weer, maar aangezien ik ook net de clam eraf heb gehaald 1 opmerking;
De rollbar cover zit bovenin met de 4 M6 moeren vast, maar normaal ook nog links en rechts op de achterclam met 2 kleine m5 moertjes waar je heel slecht bij komt en ook nog vaak verroest zijn
Die mis ik in je guide. :wink:
Klopt, die mis ik ook, zitten er niet meer in namelijk :) Ruimt lekker op en ik merk geen verschil in de passing van de kap.

Groeten,

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Re: Verwijderen achterkant

Bericht door Dominique »

scheelt toch een paar gram op een van de hoogste punten van de auto. :wink: :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie