Pagina 1 van 5

Opelembleem verwijderen

Geplaatst: 13 dec 2004 12:02
door paul
Hallo, mede-speedsterknutselaars

Ik ben van plan om uit de grill, het opelembleem en de bijbehorende
dwarsstijl te verwijderen. Ik weet dat deze met enkele schroeven aan
de achterzijde, vast zit in het gaas.

Weet iemand of dat te doen is zonder de hele voorkant te demonteren?
Zoals ik het nu kan zien kan je er van binnenuit niet bij omdat de radiateur ervoor zit. Misschien via een andere weg :?:

Graag suggesties :idea:

Groeten,
Paul.

Geplaatst: 13 dec 2004 17:57
door speedster
De balk uit de grill is een klote werk. Als je het goed wil doen dan moet je de gehele body verwijderen.
Ik heb bij mij de balk ook verwijderd. Alleen ik heb de body niet verwijderd. Was in een half uurtje klaar.

De balk zit met 6 boutjes vast. Ik heb waar de boutjes aan de balk vast zit een gat gebord door de balk. Als je zes gaten geboord hebt dan is de balk los en kapot. Het is zonde maar ja. Heb toen onder de bumper de bouten van de bodemplaat los gemaakt en tussen de bumper en de bodemplaat iets tussen gedaan van 5cm zodat straks de boutjes er tussen uitvallen. De zes boutjes zitten nu nog in het gas met eromheen de stukjes van de balk. Heb dat open gemaakt met de dremel en de boutjes vallen op de bodemplaat en zo op de grond.

SUC6

opel embleem

Geplaatst: 29 dec 2004 11:03
door jans
Wil het opel embleem verwijderen in zijn geheel,aan de voorzijde,
hoe kom je daarbij?zie aan de onderkant een paar boutjes en aan de,
bovenzijde zie ik niets.Daar komt nog bij dat er een stukje uit het gaas is,
kun je dit repareren? heb geen tussn balk.

Re: opel embleem

Geplaatst: 29 dec 2004 13:01
door speedster
jans schreef:Wil het opel embleem verwijderen in zijn geheel,aan de voorzijde,
hoe kom je daarbij?zie aan de onderkant een paar boutjes en aan de,
bovenzijde zie ik niets.Daar komt nog bij dat er een stukje uit het gaas is,
kun je dit repareren? heb geen tussn balk.
De gehele voorkant demonteren. Anders kan je er niet bij komen.

SUC6

Met een soldeerbout gaat het ook!

Geplaatst: 10 jan 2005 16:54
door damnedt
Heb vandaag het opelembleem weggehaald.
Gedaan met een weller soldeerbout met platte brede kunststof snijder.
Ging goed.
Nu alleen de parkers nog uit de bak halen.
Ga eens kijken of dit via de luchtslang met een kleine mini stozuiger met dunne slang gaat. Of via de kleine opening welke bij de linkerkoplampzijde boven in de bak zit.
Wie weet, scheelt een hoop geschroef.

Geplaatst: 10 jan 2005 17:57
door speedster
Even de boutjes aan de onderkant van de bumper los maken. Dan tussen de bumper en de bodemplaat iets tussen steken en zo proberen de parkers eruit te krijgen. Door op de bumper te slaan met beleid natuurluk. Zo trillen ze er uit.

SUC6

Re: opel embleem

Geplaatst: 11 jan 2005 20:31
door damnedt
jans schreef:Wil het opel embleem verwijderen in zijn geheel,aan de voorzijde,
hoe kom je daarbij?zie aan de onderkant een paar boutjes en aan de,
bovenzijde zie ik niets.Daar komt nog bij dat er een stukje uit het gaas is,
kun je dit repareren? heb geen tussn balk.
damnedt zegt:
Bij mij is onder het bevestiginspunt voor het sleepoog ook een van de rastertjes een klein stukje uit. Is mogelijk een constructie foefje om bij het passen van het front wat meer speling te hebben voor het bevestiginspunt. Gewoon iets terug naar elkaar drukken met een vinger en het valt niet meer op.
Mocht je het originele dopje een beetje te veel op vinden vallen.
Een dopje van opel waarmee onder bijv. de astra en corsa de wielkastbescherming is vastgedrukt past er mooi in en valt veel minder op. Ook een ouderwets tectylstopje past. Beiden zijn ze goed met de hand eruit te halen.

Re: opel embleem

Geplaatst: 11 jan 2005 20:39
door jans
damnedt schreef:
jans schreef:Wil het opel embleem verwijderen in zijn geheel,aan de voorzijde,
hoe kom je daarbij?zie aan de onderkant een paar boutjes en aan de,
bovenzijde zie ik niets.Daar komt nog bij dat er een stukje uit het gaas is,
kun je dit repareren? heb geen tussn balk.
damnedt zegt:
Bij mij is onder het bevestiginspunt voor het sleepoog ook een van de rastertjes een klein stukje uit. Is mogelijk een constructie foefje om bij het passen van het front wat meer speling te hebben voor het bevestiginspunt. Gewoon iets terug naar elkaar drukken met een vinger en het valt niet meer op.
Mocht je het originele dopje een beetje te veel op vinden vallen.
Een dopje van opel waarmee onder bijv. de astra en corsa de wielkastbescherming is vastgedrukt past er mooi in en valt veel minder op. Ook een ouderwets tectylstopje past. Beiden zijn ze goed met de hand eruit te halen.
Zullen ze allemaal dan wel hebben, Wilde het opel embleem ook weghalen
entoen zag ik ook dat er een stukje uit het gaas was.
Dit kun je dus iets naar elkaar buigen?

Voorzichtigheid is geboden.

Geplaatst: 11 jan 2005 20:45
door damnedt
Bij mij ging het redelijk omdat het ontbrekende stukje niet erg groot was.
Geheel laten sluiten is bij mij niet gelukt.
Wel voorzichtig drukken want het spul buigt erg gemakkelijk.

Geplaatst: 27 feb 2006 20:18
door marcel85
speedster schreef:De balk uit de grill is een klote werk. Als je het goed wil doen dan moet je de gehele body verwijderen.
Ik heb bij mij de balk ook verwijderd. Alleen ik heb de body niet verwijderd. Was in een half uurtje klaar.

De balk zit met 6 boutjes vast. Ik heb waar de boutjes aan de balk vast zit een gat gebord door de balk. Als je zes gaten geboord hebt dan is de balk los en kapot. Het is zonde maar ja. Heb toen onder de bumper de bouten van de bodemplaat los gemaakt en tussen de bumper en de bodemplaat iets tussen gedaan van 5cm zodat straks de boutjes er tussen uitvallen. De zes boutjes zitten nu nog in het gas met eromheen de stukjes van de balk. Heb dat open gemaakt met de dremel en de boutjes vallen op de bodemplaat en zo op de grond.

SUC6
beste speedster.. ik heb zonet ook mijn middenbalk weggehaald ..

MAAAAR ik kwam toch echt maar 4 schroefjes tegen die hem bevestigen..

niet dat iemand zich vergist, of zich suf zoekt :lol:

owja , alle 4 schroefen netjes eruit kunnen vissen..

nogmaals bedankt voor je uitleg :thumbup:

Geplaatst: 28 feb 2006 2:09
door Rotax
Ik had ook 6 schroefjes...

Mijn methode: twee van de zes schroefjes niet kunnen "pakken", dus dan maar een aanrijding, waarbij de hele voorclamp eraf moest... :evil:

Geplaatst: 28 feb 2006 11:40
door marcel85
chek deze foto..

het zijn er echt 4 , zeker weten..

maar misschien dat dit verschilt per auto??

Afbeelding

Geplaatst: 28 feb 2006 11:58
door Gerard
Wat een slopers zijn jullie zeg. :mrgreen:

Geplaatst: 28 feb 2006 15:10
door stef666
marcel85 schreef:chek deze foto..

het zijn er echt 4 , zeker weten..

maar misschien dat dit verschilt per auto??

Afbeelding
2 per kant, En 2 in het logo. Dat maakt samen 6 :wink:

Wat bij mij ook het geval was :idea:

Geplaatst: 28 feb 2006 16:11
door marcel85
stef666 schreef:
marcel85 schreef:chek deze foto..

het zijn er echt 4 , zeker weten..

maar misschien dat dit verschilt per auto??

Afbeelding
2 per kant, En 2 in het logo. Dat maakt samen 6 :wink:

Wat bij mij ook het geval was :idea:
en bij mij zaten er geen schroefjes in het logo :lol: :toot: :toot: