Fluro slagvergroters
Geplaatst: 18 jun 2014 11:18
Ik ben nog steeds bezig met het verminderen van de bumpsteers. Om een heel verhaal kort te houden, moet daarvoor het scharnierpunt van de stuurkogel naar beneden. Dat kan je doen door andere stuurarmen te kopen of, hopelijk, door andere stuurkogels te gebruiken. Ik heb een paar Fluro stuurkogels liggen, maar daar is de slag te klein van. Nu heb je van Fluro zogenaamde slagvergroters, of KRC bushings of hulzen. Heb het hele internet afgezocht naar die dingen, maar kan ze nergens vinden. Iemand een idee hoe ik daar aan kan komen?
Heb die Fluro's van iemand uit Zwitserland en kan dus niet naar de winkel waar ik ze gekocht heb. Ze komen oorspronkelijk van EP en hebben ook een adapterhuls van M12x1.25 naar de op de Speedster gebruikte draad/lengte. EP verkoopt die dingen ook niet los. Om het hele verhaal maar af te maken, ik wil de OEM stuurarmen gebruiken. EP aluminium geprobeerd, maar daar niet helemaal gelukkig mee. Plus dat OEM ook degelijker is. Als het allemaal lukt schrijf ik er wel een stukje over, inclusief het effect op de sturing. Hangt nu nog op twee puntjes, die KRC krengen en het conische gat in de stuurarm. Liefst zou ik dat conisch houden met een D10 naar conisch adapter, maar eventueel is dat gat ook gewoon naar D14 te boren (of naar M14 en een stukje M14 draadeind met een D10 gat erin etc).
Heb die Fluro's van iemand uit Zwitserland en kan dus niet naar de winkel waar ik ze gekocht heb. Ze komen oorspronkelijk van EP en hebben ook een adapterhuls van M12x1.25 naar de op de Speedster gebruikte draad/lengte. EP verkoopt die dingen ook niet los. Om het hele verhaal maar af te maken, ik wil de OEM stuurarmen gebruiken. EP aluminium geprobeerd, maar daar niet helemaal gelukkig mee. Plus dat OEM ook degelijker is. Als het allemaal lukt schrijf ik er wel een stukje over, inclusief het effect op de sturing. Hangt nu nog op twee puntjes, die KRC krengen en het conische gat in de stuurarm. Liefst zou ik dat conisch houden met een D10 naar conisch adapter, maar eventueel is dat gat ook gewoon naar D14 te boren (of naar M14 en een stukje M14 draadeind met een D10 gat erin etc).