Trackday, afstelling/ verbetering wegligging

Aanstaande evenementen.
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: Trackday, afstelling/ verbetering wegligging

Bericht door S. Gonzales »

Exmantaa schreef:aleen jammer voor mij dat ie helemaal in Zeeland zit...
Zuid Holland Frank! :D Maar het is iid een eind weg vanuit Alkmaar. Wat wil je weten Frank, ik ben daar regelmatig in de buurt. Als ik iets voor je mee moet nemen.... Let me know :D
P.S. 8 juli zijn ze op Zandvoort!
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: Trackday, afstelling/ verbetering wegligging

Bericht door Exmantaa »

Misschien kun je even de dempertestbank lenen? 8)
Maar 8 Juli wordt steeds interessanter! Alleen nog wel even een brandstoftank in elkaar meubelen...
Gebruikersavatar
alain
Mega lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 04 jan 2006 12:07
Locatie: Antwerpen (Schilde)

Re: Trackday, afstelling/ verbetering wegligging

Bericht door alain »

harrys schreef:nog even over die dingen die nog in het evenementen topic stonden;
- mijn motorstoringslampje: foutcode luchtmassa meter. Even gereset, gaat ie opnieuw dan vervangen we die even , niks aan de hand dus
- die bilstein trackpack dempers op de foto: daar zitten externe canisters op ( die gebruik je doorgaans om de bump in te stellen meestal, de draaiknop op de dempers zelf is dan voor de rebound), maar die heb ik dus niet, ik heb bilsteindempers zonder canisters. Kan ze ook nergens terugvinden op het internet of bij bilstein, zal wel, tegen de tijd dat ik er zat van ben laat ik Leo vd Maden een mooi setje Ohlins opbouwen
- die onrustig voorkant. Niemand heeft dus castor gegevens of legt een relatie tussen castor en onrust voorkant ? Ik ga hem meten op de uitlijnbank en dan eens kijken of ik met shims de bovenste draagarmen wat voorwaarts kan krijgen. Ik zal jullie op de hoogte houden, heb alleen de komende weken weinig tijd om wat te doen. En de voorste wiellagers even checken
Heb ook verse semi slicks besteld, R888, daar ben ik aardig vertrouwd mee, kunnen we meteen even kijken of de velgen in orde zijn.

Ik rij zelf met de Khumo's en daar is niets mis mee in tegendeel ik vind ze zelfs beter dan de yokohama's. A 048.
Je kunt er langere stunts mee doen zonder dat ze te heet worden en dan gaan beginnen glijden zoals de Yoko's.

Misschien zijn je schokbrekers aan revisie toe waardoor je een onrustige voorkant hebt?

Zelf rij ik met de regelbare verstevigde ARB op 1 stand harder dan neutraal en dit geeft me een enorme verbetering qua wegligging. Auto is er heel neutraal van geworden en onderstuur is volledig weg zelfs bij voluit accelereren uit scherpe bochten. (Quaiffe LSD , Stage 4+ !)

Graag zou ik nog achteraan een regelbare ARB willen monteren.
Heeft er iemand een idee of dit mogelijk is ?

Vanderkooi heeft bij mijn Speedster Turbo in der tijd ook iets gedaan met het stuurhuis geloof ik.
Iets lager of iets hoger gemonteerd om te compenseren met mijn verlaging ( Nitron ophanging).
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: Trackday, afstelling/ verbetering wegligging

Bericht door S. Gonzales »

alain schreef:Vanderkooi heeft bij mijn Speedster Turbo in der tijd ook iets gedaan met het stuurhuis geloof ik.
Iets lager of iets hoger gemonteerd om te compenseren met mijn verlaging ( Nitron ophanging).
Iets hoger Alain. :yes:
Kom je 1 augustus even kijken en/of rijden op Zandvoort Alain? Jij doet daar toch circa 2 minuten blank?
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
alain
Mega lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 04 jan 2006 12:07
Locatie: Antwerpen (Schilde)

Re: Trackday, afstelling/ verbetering wegligging

Bericht door alain »

S. Gonzales schreef:
alain schreef:Vanderkooi heeft bij mijn Speedster Turbo in der tijd ook iets gedaan met het stuurhuis geloof ik.
Iets lager of iets hoger gemonteerd om te compenseren met mijn verlaging ( Nitron ophanging).
Iets hoger Alain. :yes:
Kom je 1 augustus even kijken en/of rijden op Zandvoort Alain? Jij doet daar toch circa 2 minuten blank?
Normaal gezien niet, kwestie van de boel nog heel houden voor de French Frolic 2014!

1'58,5 een jaar of twee drie geleden op semi slicks.

Weet iemand de specs. van die VX220 die 1'53 reed met Time Attack? Dat is wel héél snel!
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Trackday, afstelling/ verbetering wegligging

Bericht door Smiley »

alain schreef:Weet iemand de specs. van die VX220 die 1'53 reed met Time Attack? Dat is wel héél snel!
2.2 onderblok, saab kop, harrop SC en 3" tullett. Zo'n 350pk.

Videokes :yes:
http://www.vx220.org.uk/forums/topic/12 ... rt-videos/
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Re: Trackday, afstelling/ verbetering wegligging

Bericht door Dominique »

Het was zijn eerste race op Zandvoort, en heeft nauwelijks kunnen trainen voor de race.
Geef hem een of twee dagen op Zandy en hij duikt onder de 1:50!! :yes:
Afbeelding
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Trackday, afstelling/ verbetering wegligging

Bericht door tibby »

Ook even Madeno opgezocht gehad....
https://www.4c-forums.com/threads/maden ... st-1156998
:)
captain slow
Plaats reactie