Ook nog geen Speedster.....

Stel jezelf en je auto voor.
Paskal
Actief lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 01 aug 2005 6:56
Locatie: ZO-Brabant
Contacteer:

Ook nog geen Speedster.....

Bericht door Paskal »

Wellicht dat ik binnenkort in het bezit kom van een Speedster, dus om me wat te in lezen heb ik me hier maar aangemeld op het forum. Wie ben ik?
Paskal, 31 jaar en wonende in de regio Eindhoven. Zoals velen hier is auto's mijn grote hobby, waarbij ik zeer regelmatig een bezoek breng aan de Nordschleife van de Nürburging in Duitsland. Van mijn bezoeken maak ik altijd een verslag dat ik vervolgens post op mijn site.

Momenteel bestaat ons wagenpark uit drie wagens:
1. Nissan Primera 2.0 waar mijn vriendin dagelijks in rijdt
2. Peugeot 205 GTi, voorzien van S16-blok, rolkooi etc waarmee ik woon-werk verkeer rij en waarmee ik in de weekenden op het circuit rond ga
3. Porsche 911 Turbo uit 1983. De 911 is 2 jaar geleden voorzien van een 3.6 blok met kompressor waardoor deze nu 450 PK levert. De Porsche gebruik ik met name in het weekend voor de mooi-weer-dagen en zo nu en dan ga ik er eens mee naar Ring.

Afbeelding

Meer info inclusief foto's van de auto's vind je ook op mijn site http://www.ring-world.nl

Waarom dan een aanmelding hier?
Sinds ik een paar keer met de 911 op het circuit heb gereden is er toch een verlangen ontstaan naar een snellere Ringauto. De 205 is met 160 PK niet langzaam, maar een Speedster/Elise-achtig is toch meer het echte werk. Het zit in de plannen om zowel de 205 als de 911 te verkopen en er een Speedster Turbo voor in de plaats te nemen.

De Speedster zal lichtelijk aangepast worden voor circuitgebruik: +50 Pk, ander onderstel en een set serieuze remmen. Tot op heden ben ik echter nog maar weinig Speedster Turbo's tegen gekomen op de 2e hands markt in NL dus de kans is groot dat ik in Dld ga shoppen.

Ik hoop hier de nodige kennis te vinden. Het enthousiasme wat van het forum afstraalt is echter al een goed begin :)

Paskal
Laatst gewijzigd door Paskal op 01 aug 2005 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Hoi,

welkom op het forum, en veel leesplezier.

Hopenlijk vindt je de speedster van je dromen :lol:
Één van onze medeforumers heeft zijn Turbo te koop staan, hij is licht gekieteld - circa 310pk - en nog veel meer aanpassingen.

Ik weet niet wat je budget is maar anders is dat misschien wat voor je :?:

Als je in DEZEthread kijkt bij JANS dat is hem.

Groet Marcel.
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Welkom. Je moet echt met Jans gaan praten maar die is nu op vakantie. Zijn auto is ook te koop (nog, geloof ik). Hij is nu met vakantie.
Lotus Elise S2
Paskal
Actief lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 01 aug 2005 6:56
Locatie: ZO-Brabant
Contacteer:

Bericht door Paskal »

Ik ben de wagen van Jans uiteraard tegen gekomen, maar er zijn twee probleempjes:
1. het is altijd de vraag in hoeverre een 310 PK-blok in een Speedster heel blijft bij vrij stevig circuit-gebruik
2. de vraagprijs van 50.000€ is mij simpelweg te veel van het goede

Paskal
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Paskal schreef:Ik ben de wagen van Jans uiteraard tegen gekomen, maar er zijn twee probleempjes:
1. het is altijd de vraag in hoeverre een 310 PK-blok in een Speedster heel blijft bij vrij stevig circuit-gebruik
2. de vraagprijs van 50.000€ is mij simpelweg te veel van het goede

Paskal
Hoi, daarom zei ik, ik weet niet wat je te besteden hebt.

Verder denk ik dat je eerder je chassis in stukken trekt dan dat de motor het opgeeft, ik begreep via via dat er al een paar engelsen zijn die hun speedster kapotgetrokken hebben op het circuit :!:

Maar dan moet je HIEReven gaan lezen.......misschien dat je het kan vinden.
stef666
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 jun 2005 19:08

Bericht door stef666 »

Hoi Paskal, Welkom hier, Ik ben niet de enigste van EM die de weg gevonden heeft geloof ik :mrgreen: :wink:
Grtn. Stefan

Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer... :cry:
#0731
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Je komt toch vaak in D voor De Ring dus wellicht kan je daar een Turbo kopen.
Lotus Elise S2
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Je kan er beter eerst in één gaan rijden, het rijd echt voor geen meter 8)

Demotiveren anders komt er teveel van die importzooi naar nederland :twisted:


Er staan er genoeg
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Marcel schreef:Je kan er beter eerst in één gaan rijden, het rijd echt voor geen meter 8)

Demotiveren anders komt er teveel van die importzooi naar nederland :twisted:


Er staan er genoeg
Zeker jaloers dat hij wel accessoires op zijn auto gaat zetten. :jump:
Lotus Elise S2
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Hey Paskal, welkom hier!

Heb je inderdaad al een proefrit gemaakt in een speedster? Wie weet valt het allemaal wat tegen als je zelf een 450pk 911 hebt... Stuurgevoel natuurlijk niet (kan niets tegenop :lol: ), maar misschien wel qua power en sound en gebruiksgemak...
Maar volgens mij heb je genoeg verstand van auto's om dat wel een beetje in te schatten :wink:
Ga jij binnenkort nog naar de ring? Ik ben zelf maar een amateurtje met pas 10 rondjes, en dan nog niet eens in mijn speedster die ik nog niet zo lang heb, maar het is wel verslavend 8) , weet jij alles van...
Ik ben eigenlijk van plan om in ieder geval een keer ergens in de komende 2 weken te gaan, ben dan vrij namelijk :) , maar dan wel doordeweeks. Wie weet...

Succes met je (naar alle waarschijnlijkheid Duitse :wink: ) speedster :thumbup:

groetjes,
Maikel
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Ik heb nog even op je site gesnuffeld en je hebt een leuk verhaal van je 10 juli trip gemaakt :)
Het gaat hier weer kriebelen........ :?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Martin
Mega lid
Berichten: 568
Lid geworden op: 03 dec 2004 8:14
Locatie: Noorden

Bericht door Martin »

Welkom Pascal, veel lees plezier.

Trouwens een leuke site heb je, als je alles zo leest krijg ik er ook wel zin in om een keer op de ring te rijden maar meestal is het erg druk en dat vindt ik maar niks :?

Gr, 8) Martin
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Martin, een vriend van mij is een week geleden doordeweeks op de ring geweest en hij reed zowat in zijn eentje rond. In het weekend is het er inderdaad stervensdruk, maar op de doordeweekse dagen, vooral 's ochtends, is het goed te doen hoor, als je dan 5 vehikels op de baan tegenkomt in een rondje (van 22km!) is het veel....

Gewoon een keer doen dus (doordeweeks :wink: )

gr,
M.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Hoi Pascal,

Volgens mij heb ik je wel eens zien rijden op de ring. Je auto komt in ieder geval bekend voor en je naam ook. Dat laatste komt meer omdat een maatje van mij "Hans" helemaal gek is van foto's maken van mensen op de ring. Op die manier leert die dan veel mensen kennen. Maar mischien heb ik het helemaal mis.

Speedster met compressor is mischien ook wat ipv een Turbo! Dan heb je een echte auto :wink: met voldoende pk's.
Paskal
Actief lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 01 aug 2005 6:56
Locatie: ZO-Brabant
Contacteer:

Bericht door Paskal »

Dank voor het hartelijk welkom. Dit bevestigd het positieve beeld wat ik tot op heden had van dit forum :)

@Maik: Ik heb inderdaad nog geen proefrit gereden in een Speedster, maar dat gaat uiteraard wel gebeuren. het moet gewoon één van de ultieme circuit-auto's zijn met zo'n laag gewicht en > 200 PK. Met mijn 205-je ga ik niet langzaam rond op het circuit maar ik wordt door vergelijkbare auto's voorbij gereden alsof ik stil sta.

Uiteraard ben ik me bewust dat ik er qua power en en sound op achteruit zou gaan, maar je kunt niet alles hebben :) Qua gebruiksgemak denk ik dat ik er niet op achteruit ga. Mijn 205 met kuipstoel, 6 punts gordels (op de foto nog 4-punts) en volledig gestript interieur blinkt immers ook niet uit qua gebruiksgemak :) En daarmee ga ik dus dagelijks naar mijn werk 8)

Afbeelding

T.a.v. de Ring: wat je vriend heeft gedaan is inderdaad ideaal, maar zoals je op mijn site bij de openingstijden kunt zien, is de Ring door de week eigenlijk nauwelijks open. De tijden beperken zich vaak van 17.15-19.30u. Er zijn wel een aantal dagen dat hij langer open is, maar da's dan meestal een Duitse feestdag waardoor het ook weer druk is :( De maandag is eigenlijk de beste dag om te gaan als je zelf wilt rijden. De baan is dan meestal van 13.00-19.30u geopend.

Echter om zowel zelf fatsoenlijk te kunnen rijden EN het prachtige wagenpark te kunnen aanschouwen is het weekend tocht echt wel het tijdstip om te gaan. Ik "bikkel" meestal even op zondag en sta om 5.30u op en ben zodoende om klokslag 8.00u op de Ring. Tot 10 a 11u is het lekker rustig en kun je echt lekkere rondes draaien. Als het dan rond 11.00u weer drukker wordt, ga ik wat rondkijken/foto's maken. Tussen 11 en 16u doe ik meestal maar een paar rondes, waarna je na 16.00u op een steeds leger wordende baan weer lekker je gang kunt gaan.

Wanneer ik weer ga? Aanstaande zondag 7 augustus. Voor Ring-enthousiastelingen kijk ook eens op het forum waar ik één van de moderators ben: http://www.nurburgring.nl Mocht je zin hebben om mee te gaan stuur me gewoon een mailtje en we zien elkaar onderweg of daar.

Mijn site is niet heilig, maar ik wil een ieder die Ringwaarts gaat toch vriendelijk verzoeken om e.e.a. eens goed door te nemen. Het kan je veel ellende besparen en een gewaarschuwd mens telt nog immer voor twee. Ik ben echter van mening dat iedereen die kan autorijden en goed spiegelt echt wel een rustige ronde op de Ring kan doen. Mocht je me op de Ring treffen, spreek me gerust aan. Ik neem je graag een rondje mee in mijn 205 of 911 :) Uiteraard heb ik een passagiershelm beschikbaar want veiligheid gaat voor alles.

2.2 met kompressor heb ik ook aan gedacht en is makkelijker rijdbaar door het gebrek van een turbo-gat, maar ik vraag me ten eerst af of het heel blijft en daarbij denk ik dat een 2.2 met kompressor harder afschrijft dan een 2.0 Turbo.
Plaats reactie