Pagina 2 van 5

Re: Hoe krijg je de SC db's naar beneden?

Geplaatst: 05 aug 2014 19:52
door Smiley
Exmantaa schreef:Neemt niet weg dat zo'n kurk achterin een noodmaatregel is en ik graag gewoon een stillere uitlaat wil die toch redelijk doorstroomt en heel blijft.
Je uitlaat is volledig 2.25 of 2.5" tot aan de einddemper, waar jouw enkele tuut 3" is.
Als dat met een flowonderbreker/dbkiller teruggebracht wordt naar 2.5" en zijn werk doet, zie ik het probleem niet.


Wie gaat de eerste zijn die er een hoge kwaliteits cat zoals een HJS in gaat knikkeren :mrgreen:

Re: Hoe krijg je de SC db's naar beneden?

Geplaatst: 05 aug 2014 19:58
door S. Gonzales
En is mijn uitlaat dan veel stiller?

Re: Hoe krijg je de SC db's naar beneden?

Geplaatst: 05 aug 2014 20:08
door Smiley
Zullen we eens beginnen met een specs lijst en of je eraf gestuurd bent/gewaarschuwd bent of niet?

01. Smiley. SC stage 3, full 2.5" tullett met db killer in onderste pijpje. / Geen waarschuwing, niet erafgestuurd.
02. Exmantaa. SC stage 4, 2.5" tullett manifold, 4" tussendemper ipv cat en einddemper aangepast naar enkele 3" tip. / Waarschuwing en rest van de dag op 75% gereden.
03.

Re: Hoe krijg je de SC db's naar beneden?

Geplaatst: 05 aug 2014 20:13
door Neetmans
Ik heb een Milltek sportcat en turbo einddemper + U-bend.
Zijn er meer mensen die met deze setup al op een circuit gereden hebben?

Ik hoop er niet afgestuurd te worden iig :-)

Re: Hoe krijg je de SC db's naar beneden?

Geplaatst: 05 aug 2014 20:16
door Smiley
Neetmans schreef:Ik heb een Milltek sportcat en turbo einddemper + U-bend.
Zijn er meer mensen die met deze setup al op een circuit gereden hebben?
Ik hoop er niet afgestuurd te worden iig :-)
De turbo is een schottendemper, dus jij gaat zeker nergens last van hebben.
(Met zolder als grensgeval, want daar kwam ik er met een miltek set ook niet door)
CPZ moet zonder problemen lukken.

Re: Hoe krijg je de SC db's naar beneden?

Geplaatst: 05 aug 2014 20:50
door Exmantaa
Dat "snerpende" bij vol gas is ook precies het geluid wat er bij mij sinds niet al te lang in zit... :bag:
Afijn, mijn net geplaatste Kat-dempertje is redelijk gaar gebleken, want die klinkt nu hol en de vulling (wat er van over is) schuift los door de pijp.
We gaan weer wat nieuws verzinnen, maar misschien is een 2,5"' pijp ook gewoon iets te klein voor alle Harrop gassen. :mrgreen:

Re: Hoe krijg je de SC db's naar beneden?

Geplaatst: 05 aug 2014 21:02
door aKra
S. Gonzales schreef:En is mijn uitlaat dan veel stiller?
Ja, beduidend minder vergeleken bij de Saab conversies.

Re: Hoe krijg je de SC db's naar beneden?

Geplaatst: 05 aug 2014 21:09
door S. Gonzales
Smiley schreef:Zullen we eens beginnen met een specs lijst en of je eraf gestuurd bent/gewaarschuwd bent of niet
01. Smiley. SC stage 3, full 2.5" tullett met db killer in onderste pijpje. / Geen waarschuwing, niet erafgestuurd.
02. Exmantaa. SC stage 4, 2.5" tullett manifold, 4" tussendemper ipv cat en einddemper aangepast naar enkele 3" tip. / Waarschuwing en rest van de dag op 75% gereden.
03. Gonzales. SC stage 2, full 2,5" Tullet in SC uitvoering en met High Temp demping materiaal, 'open' luchtfilter. Geen probleem op CPZ.

Re: Hoe krijg je de SC db's naar beneden?

Geplaatst: 05 aug 2014 21:17
door Smiley
S. Gonzales schreef:full 2,5" Tullet in SC uitvoering
Wat bedoel je met SC uitvoering Gonzales?
(gezien SC versie dacht ik de 3" is)

Re: Hoe krijg je de SC db's naar beneden?

Geplaatst: 05 aug 2014 21:22
door S. Gonzales
Smiley schreef:
S. Gonzales schreef:full 2,5" Tullet in SC uitvoering
Wat bedoel je met SC uitvoering Gonzales?
(gezien SC versie dacht ik de 3" is)
Toen Manta79 en ik de bestelling bij Tullet plaatsten, werd die keus geboden. Wij hebben ook andere eindpijpjes dan bijvoorbeeld Maik. Maar wel dezelfde als Speerke, verchroomd met geperforeerde binnenzijde. En de High Temp uitvoering (het dempings materiaal). Kennelijk stil genoeg voor Zandvoort maar of ik Zolder ga redden??

Re: Hoe krijg je de SC db's naar beneden?

Geplaatst: 05 aug 2014 21:28
door Smiley
S. Gonzales schreef:Kennelijk stil genoeg voor Zandvoort maar of ik Zolder ga redden??
Afbeelding

Alleen als je lift bij de meetpunten.

Re: Hoe krijg je de SC db's naar beneden?

Geplaatst: 05 aug 2014 21:36
door S. Gonzales
Smiley schreef:
S. Gonzales schreef:Kennelijk stil genoeg voor Zandvoort maar of ik Zolder ga redden??
Alleen als je lift bij de meetpunten.
Dus Zolder is meer voor de turboclub? :roll: Dan misschien toch maar wat vaker dan 1x per jaar op Zandvoort rijden. :yes:

Re: Hoe krijg je de SC db's naar beneden?

Geplaatst: 06 aug 2014 7:11
door Co'tje
01. Smiley. SC stage 3, full 2.5" tullett met db killer in onderste pijpje. / Geen waarschuwing, niet erafgestuurd.
02. Exmantaa. SC stage 4, 2.5" tullett manifold, 4" tussendemper ipv cat en einddemper aangepast naar enkele 3" tip. / Waarschuwing en rest van de dag op 75% gereden.
03. Gonzales. SC stage 2, full 2,5" Tullet in SC uitvoering en met High Temp demping materiaal, 'open' luchtfilter. Geen probleem op CPZ.
04. Co'tje. SC stage?, tullett 3inch zonder kat -> zwarte vlag. met cat en onder 6000rpm -> geen probleem CPZ.

Re: Hoe krijg je de SC db's naar beneden?

Geplaatst: 06 aug 2014 7:50
door Co'tje
Smiley schreef:De mail naar tullett voor een prijsopgave is er ook reeds uit.
Prijsopgave voor wat?
Ze vragen zich waarschijnlijk af waarom ze ineens allemaal vragen over stillere uitlaten krijgen :o)

Re: Hoe krijg je de SC db's naar beneden?

Geplaatst: 06 aug 2014 8:31
door Smiley
Co'tje schreef:Prijsopgave voor wat?
Van die DB killers.