Pagina 4 van 4

Re: 'turbodruk' compressor?

Geplaatst: 27 aug 2014 17:38
door Smiley
Ik krijg er ook niet meer uit dan max 104 kPa.
Het lijkt een harde grens ergens.

Re: 'turbodruk' compressor?

Geplaatst: 27 aug 2014 20:43
door robertsabee
Er MOET een simpele verklaring voor zijn....

Re: 'turbodruk' compressor?

Geplaatst: 27 aug 2014 21:06
door Exmantaa
Haha, dit wordt er dus eentje voor Speerke om uit te leggen. :wink:

Blijkbaar is er een verschil in de OBD-Tuner MAP druk calculaties en de vertaling in "OBD ISO standaard" waardes. Het lijkt er erg op dat Peter op een bepaalde manier het standaard Z22SE MAP bereik "verschaalt". Deze verschaling wordt dan waarschijnlijk in de OBD client software verrekent met de gebruikt MAP sensor, maar dit is even een wild-guess van hoe OBD-T intern werkt.

Maar nu ik dit zo opschrijf klopt zo'n verschaling weer niet met het wel juist weergeven van de omgevingsdruk en stationair onderdruk. Weird... :wacko:

Re: 'turbodruk' compressor?

Geplaatst: 30 aug 2014 11:09
door robertsabee
Net de spanner en de riem vervangen. De spanner zag er niet verkeerd uit, maar de nieuwe voelt steviger. De riem was geen overbodige luxe, want die was op diverse plaatsen gebarsten en op één plek bijna doorgebroken. Hoe vaak moet je zo'n riem vervangen?

net weer even gemeten:
170 kPa MAP en (dat lijkt er meer op?):

Re: 'turbodruk' compressor?

Geplaatst: 30 aug 2014 22:14
door Exmantaa
Als ik je vermogensgrafiek zo zie dan kan de begrenzer wel iets hoger. Heb je een logging met de injector duty cycle?

Re: 'turbodruk' compressor?

Geplaatst: 31 aug 2014 6:19
door robertsabee
Exmantaa schreef:Als ik je vermogensgrafiek zo zie dan kan de begrenzer wel iets hoger. Heb je een logging met de injector duty cycle?
Ik zal zo'n logging maken (eerst even vinden :) ). Maar welke begrenzer? Ik ken alleen de toerenbegrenzer en die staat op een gillende 7000. Zit er ook een begrenzer op de inspuitdruk of zo?

Re: 'turbodruk' compressor?

Geplaatst: 31 aug 2014 9:07
door S. Gonzales
robertsabee schreef:
Exmantaa schreef:Als ik je vermogensgrafiek zo zie dan kan de begrenzer wel iets hoger. Heb je een logging met de injector duty cycle?
Ik zal zo'n logging maken (eerst even vinden :) ). Maar welke begrenzer? Ik ken alleen de toerenbegrenzer en die staat op een gillende 7000. Zit er ook een begrenzer op de inspuitdruk of zo?
Zo te zien ben je dan niet tot aan de toerenbegrezer doorgegaan tijdens bovenstaande meting. Dat moet je dus wel doen om een compleet beeld te krijgen. Echt, het blok kan het hebben. Uiteraard wel eerst de olie goed op temperatuur brengen en dan gas erop tot de begrenzer ingrijpt! :yes:
Ook dat went! :wink:

Re: 'turbodruk' compressor?

Geplaatst: 31 aug 2014 13:54
door robertsabee
there it is, wat zegt dit?

Re: 'turbodruk' compressor?

Geplaatst: 03 sep 2014 14:24
door robertsabee
Uiteindelijk maar een traditioneel anoloog turbodrukmetertje gekocht. Iemand een goede tip om het slangetje naar de motorruimte te krijgen?

Re: 'turbodruk' compressor?

Geplaatst: 03 sep 2014 14:51
door tibby
Afbeelding

:P

Re: 'turbodruk' compressor?

Geplaatst: 03 sep 2014 15:21
door aKra
Ik heb hem langs de handrem kabel doorgevoerd, haal je de bekerhouder weg en de middenstijl en je kan hem perfect naar voren krijgen :yes:

Re: 'turbodruk' compressor?

Geplaatst: 03 sep 2014 15:57
door robertsabee
tibby schreef:Afbeelding

:P

ja, zoiets kreeg ik ook op mijn netvlies. Onderstaande tip spreek mij meer aan, hahah!

dank je Nander

Hoe kom je er een beetje bij vanuit de motorruimte? Via de wielkasten? Of de grondplaat eraf?