Pagina 1 van 6

Nieuwe productie carbon Parts Speedster/Lotus Elise/Europa

Geplaatst: 22 aug 2014 7:58
door lsv
Aangezien onderdeelvoorziening van de Speedster en Lotus Europa langzaam wat lastig begint te worden, heb ik het initiatief opgepakt om bepaalde onderdelen voor Lotus na te laten maken.

Als eerste product volgen nieuwe koplampen voor de Lotus Europa S. Deze koplampen worden uitgevoerd met moderne, EU gekeurde LED modules voor dimlicht en grootlicht.
De behuizing wordt leverbaar in standaard polyester of carbon, met transparante afdekkap.

Ik vroeg me af of er wellicht binnen de Opel Speedster wereld ook behoefte bestaat aan dit soort onderdelen? Ik weet dat dashboard panelen etc al bestaan voor de Speedster.
Als er animo is voor exterieurpanelen (front clam, rear clam, motorklep etc), is dat ook te realiseren.

Ik werk hierbij samen met een gerenomeerde motorsport firma.

Iemand ideeën, commentaar, tips, alles is welkom!

Groeten, Ruud

Re: Is er animo voor extra batch koplampen en carbon panelen

Geplaatst: 22 aug 2014 12:43
door alain
Dat is waar we al lang op wachten ! :yes:
Prijzen bij Opel zijn schandalig duur!
Ik weet niet hoeveel een Ferrari koplamp kost maar die van Opel komen aardig in de buurt volgens mij!

Daar is zeker animo voor denk ik !
Alles hangt een beetje van de prijs en geleverde kwaliteit natuurlijk.

Persoonlijk denk ik dat de Turbo koplampen en achterlichten zeker succes zullen hebben binnen de Speedsterwereld.

Re: Is er animo voor extra batch koplampen en carbon panelen

Geplaatst: 22 aug 2014 12:57
door speedywilmske
alain schreef:Dat is waar we al lang op wachten ! :yes:
Prijzen bij Opel zijn schandalig duur!
Ik weet niet hoeveel een Ferrari koplamp kost maar die van Opel komen aardig in de buurt volgens mij!

Daar is zeker animo voor denk ik !
Alles hangt een beetje van de prijs en geleverde kwaliteit natuurlijk.

Persoonlijk denk ik dat de Turbo koplampen en achterlichten zeker succes zullen hebben binnen de Speedsterwereld.
:yes:

Re: Is er animo voor extra batch koplampen en carbon panelen

Geplaatst: 22 aug 2014 13:36
door tibby
-koplamplenzen (ze zijn er mee bezig, al jaren :bag: )
-achterlicht lenzen (Je kan er verkrijgen, pasvorm??)
-instapdorpels (plastiek)
-binnen spatborden
-carbon = altijd fijn :yes:
- goed pasbare front/rearclam (zelfs oem clammen vertonen afwijkingen :evil: )
-.......

Re: Is er animo voor extra batch koplampen en carbon panelen

Geplaatst: 22 aug 2014 13:49
door vauxhall
volledige buitenkant in zichtcarbon wil ik wel bestellen

Re: Is er animo voor extra batch koplampen en carbon panelen

Geplaatst: 22 aug 2014 14:21
door lsv
koplamp.jpg
koplamp.jpg (229.26 KiB) 6466 keer bekeken
Bijgaand een voorbeeld hoe de lampmodules eruit zien.
Elke module heeft een aparte functie: Dimlicht, grootlicht, of combi module (dagrijlamp/mistlamp, dagrijlamp/knipperlicht)

Voor de Europa heb ik de lenzen vandaag weggebracht om te laten berekenen en mallen te laten maken. De mallen voor de koplampen (2 delen) worden aangepast om de led modules te kunnen accepteren. Ik zal hier de voortgang tonen van het maken van de mallen, het vormen van het glas etc.

Voor de Speedster is dan exact hetzelfde idee.

Voor de achterlichten, wat is jullie mening? Liever een kopie van de originele? Of een losse module, waar bijvoorbeeld Exige achterlichten in passen?

Met vriendelijke groet, Ruud

Re: Is er animo voor extra batch koplampen en carbon panelen

Geplaatst: 22 aug 2014 15:06
door jaydee
Interesse heeft iedereen wel, denk ik -- ik ook. Maar ik hoop ook om er geen gebruik van te hoeven maken en dat is weer niet goed voor je business case... Op de carbondelen en misschien de ledlampen na is het toch allemaal spul ter vervanging van onderdelen die je heel hoopt te houden.

Re: Is er animo voor extra batch koplampen en carbon panelen

Geplaatst: 22 aug 2014 18:35
door timmyboy55
Nou, wellicht onze redder voor onze nu belachelijk overpricede onderdelen! CARBON :D turbo koplampen, achterlampen, turbo oren, turbo spoiler, carbon sills en ik weet nog veel meer te bedenken!!!

Re: Is er animo voor extra batch koplampen en carbon panelen

Geplaatst: 27 aug 2014 14:38
door lsv
In principe kan de prijs van carbon onderdelen omlaag als ik de malkosten kan verdelen over zoveel mogelijk afzet.
Ik zal dus moeten kijken welke onderdelen geliefd zijn, zodat we daarmee eerste mallen kunnen maken en producten testen.
Ik zal proberen de prijzen toegankelijk te houden.


Groeten, Ruud

Re: Is er animo voor extra batch koplampen en carbon panelen

Geplaatst: 27 aug 2014 14:47
door Smiley

Re: Is er animo voor extra batch koplampen en carbon panelen

Geplaatst: 27 aug 2014 18:07
door gertje
Had ergens gelezen dat je al polyesteren clammen had gemaakt voor een elise s2. Heb je misschien een prijs voor een voorclam


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Re: Is er animo voor extra batch koplampen en carbon panelen

Geplaatst: 29 aug 2014 9:15
door lsv
@Gertje Zoek je de clams in polyester, carbon of zichtcarbon?


Ten aanzien voortgang project: Voor de Lotus heb ik als het goed is volgende week ook de prijzen voor de koplampglazen binnen. Dan heb ik het prijsplaatje compleet en kan ik ook voor de speedster dezelfde optelsom maken. Nooit gedacht dat er zoveel animo voor was trouwens, zelfs Klasen Motors heeft al interesse getoond.





Met vriendelijke groet, Ruud

Is er animo voor extra batch koplampen en carbon panelen?

Geplaatst: 29 aug 2014 9:23
door gertje
Een Polyester voorclam een richtprijs.

Mvg gert


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Re: Is er animo voor extra batch koplampen en carbon panelen

Geplaatst: 29 aug 2014 10:45
door Smiley
Ruud,

Ook voor poly clams een prijsindicatie van wat er reeds is:
http://www.lotushardtops.com/clamshells
http://www.weiss-speedster.de

Re: Is er animo voor extra batch koplampen en carbon panelen

Geplaatst: 01 sep 2014 16:06
door lsv
Beste allemaal,


Heb inmiddels langzaam de prijzen compleet. Om enigszins competitief te blijven, heb ik de kosten op dit moment verdeeld over 10 productiemodellen.

Voor de Elise kom ik voor een voorclam op € 1324,00 incl btw in NL in polyester

Zie dat de websites zoals aangegeven op dit moment op 1780 incl btw uitkomen.

In carbon kom ik op 1747,00 incl btw. Dit is puur de meerprijs van het materiaal.
Dient de carrosserie afgeleverd te worden in zichtcarbon (incl sealant/ blanke lak, meerlaags) komt er 10 procent materiaalkosten bij (kijken hoe de carbon matten gelegd moeten worden, heb dan meer versnit), plus de kosten van het spuitprocedé.

In principe zit ik dan nog steeds lager dan de € 4500 die anderen voor een full carbon front clam vragen

Prijs voor een rear clam zal ook in deze buurt gaan liggen.

Op dit moment heb ik volgende productaanvragen via diverse fora binnen gekregen:

Opel Speedster/VX220:

Front clam
rear clam
kofferdeksel achter
voorklepje
Afdekbeugel 3e remlicht
Side Sills
Luchthappers (origineel en turbo)
Koplampen en achterlichten
Hardtop (in regulier en motorsport versie, zonder binnenwerk)
Afdekking instap
Doorcards
Spoilertje achterop (zowel de turbo spoiler als een Exige spoiler)

Voor de Elise/Exige/Europa S heb ik soortgelijke vragen gekregen.

In principe kan ik alles (laten) produceren, het is alleen voor mij op dit moment lastig om van alles meteen een mal te trekken. Alle panels zijn verkrijgbaar in zowel polyester als in carbon.
Ik heb het geluk gehad dat ook iemand met een speedster zijn voertuig ter beschikking wil stellen.

Wil me op voorhand gaan specialiseren op vervanging van de originele bodypanels. Front splitters etc komt wellicht op een later moment.
Het is behoorlijk tijdintensief wat betreft het maken van mallen.

Als er hier mensen zijn die een idee hebben welke panelen de meeste aftrek voor te vinden is, kunnen die omhoog in de lijst. In principe is het voor mij rendabel als we van de onderdelen 10 stuks kunnen slijten. Voor een one off zijn de productiekosten denk ik te hoog.

De prijzen voor front clams voor de Opel Speedster zal ik kijken of ik deze verder omlaag kan krijgen om zo concurrerend met Engeland te worden. Ik wil me vooral gaan onderscheiden in kwaliteit en afwerking van de materialen.

Woensdag zijn de mallen klaar voor de proto koplampen. Deze worden dan aangepast aan de nieuwe lens modules. Daar wordt dan wederom een mal van gemaakt en volgt eerste daadwerkelijke product. Zodra ik foto's beschikbaar heb, stel ik deze uiteraard beschikbaar.

Groeten, Ruud