Nieuwe productie carbon Parts Speedster/Lotus Elise/Europa
Re: Nieuwe productie carbon Parts Speedster/Lotus Elise/Euro
Omdat er voor de mallen teveel geld werd gevraagd...
Mensen die perse een coupe willen... Heb de carrosserie
van een Europa s op de deuren en sills na bijna gereed.
Deze carrosserie past 1:1 bij speedster
Als men liever de speedster neus en achterlichten willen, maatwerk kan ook qua bodywork....
Het is dan een soort "Spexige" net als bij Herman, alleen minder zaag pas en meetwerk.
Einddemper moet dan wel anders.
Groeten Ruud
Mensen die perse een coupe willen... Heb de carrosserie
van een Europa s op de deuren en sills na bijna gereed.
Deze carrosserie past 1:1 bij speedster
Als men liever de speedster neus en achterlichten willen, maatwerk kan ook qua bodywork....
Het is dan een soort "Spexige" net als bij Herman, alleen minder zaag pas en meetwerk.
Einddemper moet dan wel anders.
Groeten Ruud
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: Nieuwe productie carbon Parts Speedster/Lotus Elise/Euro
Kosten van de mallen viel nog te overzien, maar er was tijdsdruk bij de verkoper en een Duitser was aldus sneller in staat alles rond te krijgen. (bezichtigen, ophalen etc.)paul schreef:Waarom is dat niet gelukt? [wel jammer overigens](En ter info; bijna hadden we zelf deze Duitse mallen kunnen kopen om hier in NL i.s.m. LSV carbon versies van te produceren... )
Ben wel benieuwd of ze nog met iets komen op het Duitse forum. Ik heb daar ook m'n interesse laten weten.
maar daarna niets nieuws meer van gezien.
Groeten
Paul.
Nu maar afwachten of daar wat betaalbaars uit komt.
Re: Nieuwe productie carbon Parts Speedster/Lotus Elise/Euro
En anders 1 set bestellen en er een mal van trekken.
Probleem is alleen dat de mallen van de clams veel tijd vergen en er ook verstevigingen in gezet moeten worden.
Maar als er voldoende animo is, wil ik me er best toe zetten.
Groeten, Ruud
Probleem is alleen dat de mallen van de clams veel tijd vergen en er ook verstevigingen in gezet moeten worden.
Maar als er voldoende animo is, wil ik me er best toe zetten.
Groeten, Ruud
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7344
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Nieuwe productie carbon Parts Speedster/Lotus Elise/Euro
Alsof de duvel ermee speelt komt het bovendrijven.Exmantaa schreef:Kosten van de mallen viel nog te overzien, maar er was tijdsdruk bij de verkoper en een Duitser was aldus sneller in staat alles rond te krijgen. (bezichtigen, ophalen etc.)
Nu maar afwachten of daar wat betaalbaars uit komt.
http://www.leboncoin.fr/equipement_auto ... tm?ca=16_s
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- vauxhall
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 jun 2007 18:57
- Locatie: Beverlo
Re: Nieuwe productie carbon Parts Speedster/Lotus Elise/Euro
Smiley schreef:Alsof de duvel ermee speelt komt het bovendrijven.Exmantaa schreef:Kosten van de mallen viel nog te overzien, maar er was tijdsdruk bij de verkoper en een Duitser was aldus sneller in staat alles rond te krijgen. (bezichtigen, ophalen etc.)
Nu maar afwachten of daar wat betaalbaars uit komt.
http://www.leboncoin.fr/equipement_auto ... tm?ca=16_s
niet goedkoop
"BLACK SHEEP OF THE FAMILY"
- robertsabee
- Actief lid
- Berichten: 440
- Lid geworden op: 07 feb 2009 16:02
- Locatie: Noord-Holland
Re: Nieuwe productie carbon Parts Speedster/Lotus Elise/Euro
en ook niet om aan te zienvauxhall schreef:Smiley schreef:Alsof de duvel ermee speelt komt het bovendrijven.Exmantaa schreef:Kosten van de mallen viel nog te overzien, maar er was tijdsdruk bij de verkoper en een Duitser was aldus sneller in staat alles rond te krijgen. (bezichtigen, ophalen etc.)
Nu maar afwachten of daar wat betaalbaars uit komt.
http://www.leboncoin.fr/equipement_auto ... tm?ca=16_s
niet goedkoop
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7344
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Nieuwe productie carbon Parts Speedster/Lotus Elise/Euro
Die tussenblokjes zijn inderdaad spuuglelijk. (vermoedelijk omdat de glazvezel lamellen anders te slap werden), maar
de rest is gewoon 1 op 1 kopie voor een stuk minder geld dan het origineel (3.5k als ik me goed herinner).
Die tussenstukjes kunnen er gewoon tussenuit gehaald worden, en dan de lamellen verstevigen denk ik.
Hoewel de lamellen zelf ook een stuk dikker zijn dan het origineel zie ik nu
En de boel lijkt minder rond afgewerkt
Zou dit wel een product uit de originele mal zijn?
de rest is gewoon 1 op 1 kopie voor een stuk minder geld dan het origineel (3.5k als ik me goed herinner).
Die tussenstukjes kunnen er gewoon tussenuit gehaald worden, en dan de lamellen verstevigen denk ik.
Hoewel de lamellen zelf ook een stuk dikker zijn dan het origineel zie ik nu
En de boel lijkt minder rond afgewerkt
Zou dit wel een product uit de originele mal zijn?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- speedster
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1367
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10
Re: Nieuwe productie carbon Parts Speedster/Lotus Elise/Euro
Die van Stevenflappy vind ik persoonlijk mooier eruit zien.
http://nl.youtube.com/watch?v=ix3-gudexkg
Kon niet zo snel een foto vinden, maar wel een filmpje.
http://nl.youtube.com/watch?v=ix3-gudexkg
Kon niet zo snel een foto vinden, maar wel een filmpje.
- timmyboy55
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
- Locatie: Schoorl
- Contacteer:
Re: Nieuwe productie carbon Parts Speedster/Lotus Elise/Euro
Jaaaaaaaaaaaaaa van die rode!!!! dat wil ik! maar dan de lamellen van plexiglas, beetje Lambo stijl
als die nagemaakt kan worden, ik denk dat je dan heel veel vraag ernaar zult hebben, vooral met Carbon en plexiglas
als die nagemaakt kan worden, ik denk dat je dan heel veel vraag ernaar zult hebben, vooral met Carbon en plexiglas
- timmyboy55
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
- Locatie: Schoorl
- Contacteer:
Re: Nieuwe productie carbon Parts Speedster/Lotus Elise/Euro
Zou hem van scratch kunnen construeren, maar als ik kijk naar de vorm is hij behoorlijk
Arbeidsintensief. De lamellen zou je er afzonderlijk in moeten zetten achteraf.
Minimaal 2 mallen die ik moet maken(buitenkant achterklep, binnenkant).
Dan moet hij matching gespoten worden in kleur van de auto, dan de lamellen erin gezet worden.
Het is een onderdeel dat erg smaakgevoelig is en weet daarom niet zeker of ik de aantallen ga halen.
Mocht ik meer aanvragen krijgen uit de racerij en ik de klep gemeenschappelijk met Europa s klep met louvres zou kunnen ontwikkelen, dan zou t eventueel haalbaar zijn.
Echter zal ik me voorlopig even richten op 1:1 vervang carrosserie delen voor de Speedster en Europa s.
Groeten Ruud
Arbeidsintensief. De lamellen zou je er afzonderlijk in moeten zetten achteraf.
Minimaal 2 mallen die ik moet maken(buitenkant achterklep, binnenkant).
Dan moet hij matching gespoten worden in kleur van de auto, dan de lamellen erin gezet worden.
Het is een onderdeel dat erg smaakgevoelig is en weet daarom niet zeker of ik de aantallen ga halen.
Mocht ik meer aanvragen krijgen uit de racerij en ik de klep gemeenschappelijk met Europa s klep met louvres zou kunnen ontwikkelen, dan zou t eventueel haalbaar zijn.
Echter zal ik me voorlopig even richten op 1:1 vervang carrosserie delen voor de Speedster en Europa s.
Groeten Ruud
- timmyboy55
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
- Locatie: Schoorl
- Contacteer:
Re: Nieuwe productie carbon Parts Speedster/Lotus Elise/Euro
Ik kan er wel op wachten, misschien kan de bezitter ervan uit duitsland jou helpen met het maken van een mal?
Plexiglas is leuk, maar haalbaar?
Als ik het me een beetje zo voorstel staat gepolijst Carbon ook wel denk ik. Is dat goedkoper of juist duurder dan in kleur spuiten?
Er zal een constructie verzonnen moeten worden zodat de gehele coupe kap geopend kan worden zoals op de foto, ik zal eens foto's vragen van zijn constructie.
Plexiglas is leuk, maar haalbaar?
Als ik het me een beetje zo voorstel staat gepolijst Carbon ook wel denk ik. Is dat goedkoper of juist duurder dan in kleur spuiten?
Er zal een constructie verzonnen moeten worden zodat de gehele coupe kap geopend kan worden zoals op de foto, ik zal eens foto's vragen van zijn constructie.
- speedokus
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1576
- Lid geworden op: 23 jan 2010 12:12
- Locatie: noord brabant
- Contacteer:
Re: Nieuwe productie carbon Parts Speedster/Lotus Elise/Euro
Die rode speedster is van Fabian Graener.
Re: Nieuwe productie carbon Parts Speedster/Lotus Elise/Euro
De achterklepscharnieren kan je van een Europa s pakken. Die zullen dan ietwat moeten worden gemodificeerd voor een speedster. De scharnieren worden dan bevestigd aan de Alu
Zichtcarbon is vanwege de productie ook anders dan regulier. De matten moeten qua structuur precies goed liggen. Cruciale punt is dan de aansluiting van de lamellen met de rest van de body. Daar zit een scherpe knik die in full Carbon moeilijk te realiseren is.
Ik denk dat het het mooiste uitziet als de lamellen dan los geproduceerd worden en dan er later in gelijmd worden op een soort support bracket. Dan heb je ook de stevigheid.
Maak je de achterklep uit 1 geheel wordt het eenvoudiger als middenstuk gewoon mat zwart is of de klep volledig in 1 kleur. Echter zou ik wel de constructie een keer moeten zien.
Met name de ophangpunten van de scharnieren in de klep. Er komen nogal wat krachten op te staan als je de klep opent.
Er zullen dan op diverse plekken alu strips in gelamineerd moeten worden om de klep recht te houden en als schroef bevestiging voor de achterklep scharnieren en het slot mechanisme.
Plexiglas of polycarbonaar lamellen wordt erg duur. Ik moet dit uitbesteden en kom dan al snel bij bedrijven als plastic performance in Engeland. Daarnaast moet het materiaal daarna een uv coating krijgen omdat het aders na een half jaar gelig uitslaat.
Als iemand een dergelijke klep heeft wil ik uiteraard naar de mogelijkheden kijken, maar zal in m'n achterhoofd moeten houden dat er minimaal 10 bestellingen moeten zijn voordat ik m'n malkosten eruit heb.
Groeten Ruud
Zichtcarbon is vanwege de productie ook anders dan regulier. De matten moeten qua structuur precies goed liggen. Cruciale punt is dan de aansluiting van de lamellen met de rest van de body. Daar zit een scherpe knik die in full Carbon moeilijk te realiseren is.
Ik denk dat het het mooiste uitziet als de lamellen dan los geproduceerd worden en dan er later in gelijmd worden op een soort support bracket. Dan heb je ook de stevigheid.
Maak je de achterklep uit 1 geheel wordt het eenvoudiger als middenstuk gewoon mat zwart is of de klep volledig in 1 kleur. Echter zou ik wel de constructie een keer moeten zien.
Met name de ophangpunten van de scharnieren in de klep. Er komen nogal wat krachten op te staan als je de klep opent.
Er zullen dan op diverse plekken alu strips in gelamineerd moeten worden om de klep recht te houden en als schroef bevestiging voor de achterklep scharnieren en het slot mechanisme.
Plexiglas of polycarbonaar lamellen wordt erg duur. Ik moet dit uitbesteden en kom dan al snel bij bedrijven als plastic performance in Engeland. Daarnaast moet het materiaal daarna een uv coating krijgen omdat het aders na een half jaar gelig uitslaat.
Als iemand een dergelijke klep heeft wil ik uiteraard naar de mogelijkheden kijken, maar zal in m'n achterhoofd moeten houden dat er minimaal 10 bestellingen moeten zijn voordat ik m'n malkosten eruit heb.
Groeten Ruud
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7344
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Nieuwe productie carbon Parts Speedster/Lotus Elise/Euro
Er komen als het goed is nog fatsoenlijke reproducties van de duitse coupe op de markt.
Misschien daar even de prijs van afwachten, voordat je je daarin stort.
Dat witte franse ding is blijkbaar een on-off crea bea op basis van de duitse coupe als inspriratie, niet als mal.
Voorbeeld van zo'n originele coupe is zo goed als niet aan te komen.
Misschien daar even de prijs van afwachten, voordat je je daarin stort.
Dat witte franse ding is blijkbaar een on-off crea bea op basis van de duitse coupe als inspriratie, niet als mal.
Voorbeeld van zo'n originele coupe is zo goed als niet aan te komen.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.