Motor stuk
-
- Actief lid
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 10 jan 2014 19:12
Re: Motor stuk
fritketel ook eens mee nemen naar hitman
Re: Motor stuk
balansassen voor sanderke verwijderd
goed voor later
goed voor later
- Bijlagen
-
- IMG_20141025_183327 (450 x 600).jpg (75.5 KiB) 3137 keer bekeken
-
- IMG_20141025_183348 (450 x 600).jpg (76.52 KiB) 3136 keer bekeken
Re: Motor stuk
hallo allemaal
blok dit weekend erin gestopt volledig verbonden met alles
koelvloeistof erop en starten
deze zat met platte batterij dus even uitstel van executie
uurtje later vroem
het blok loopt mooi soepel
nu volgend smerig probleem
de versnellingsbak is blijven zitten om het blok eruit te takelen
heb dan ook een nieuw druklager gemonteerd
nl 56 79 352
er zat geen druk op het ontkoppelingspedaal dus met easy bleed systeem op de rempot
1.2 bar erop en achteraan ontluchten via de nippel komt nogal wat lucht bellen uit
nippel toe en gaan voelen aan ontkoppelings pedaal en nog altijd geen druk erop
ben dan gaan heen en weer bewegen met pedaal om er druk op te krijgen en hoorde dat er iets niet klopte
achteraan gaan zien en inderdaad de rem olie liep van tussen de versnellingsbake en blok
dan vervelend genoeg vandaag het blok er terug uit gehaald om te zien
op zich niks verkeerds had gedacht aan de metalen toevoerleiding in de versnellings bak
maar er zat overal olie op
heb ook de originele bij de hand genomen en die heeft volgende nummer 91 26 100
iemand raad
kan het zijn dat deze nieuwe kapot is
blok dit weekend erin gestopt volledig verbonden met alles
koelvloeistof erop en starten
deze zat met platte batterij dus even uitstel van executie
uurtje later vroem
het blok loopt mooi soepel
nu volgend smerig probleem
de versnellingsbak is blijven zitten om het blok eruit te takelen
heb dan ook een nieuw druklager gemonteerd
nl 56 79 352
er zat geen druk op het ontkoppelingspedaal dus met easy bleed systeem op de rempot
1.2 bar erop en achteraan ontluchten via de nippel komt nogal wat lucht bellen uit
nippel toe en gaan voelen aan ontkoppelings pedaal en nog altijd geen druk erop
ben dan gaan heen en weer bewegen met pedaal om er druk op te krijgen en hoorde dat er iets niet klopte
achteraan gaan zien en inderdaad de rem olie liep van tussen de versnellingsbake en blok
dan vervelend genoeg vandaag het blok er terug uit gehaald om te zien
op zich niks verkeerds had gedacht aan de metalen toevoerleiding in de versnellings bak
maar er zat overal olie op
heb ook de originele bij de hand genomen en die heeft volgende nummer 91 26 100
iemand raad
kan het zijn dat deze nieuwe kapot is
Re: Motor stuk
dit is de nieuwe
in het gaatje beetje verder van de aansluiting van de toevoer zat ook allemaal olie
in het gaatje beetje verder van de aansluiting van de toevoer zat ook allemaal olie
- Bijlagen
-
- IMG_20141111_183446 (800 x 600).jpg (100.82 KiB) 3074 keer bekeken
-
- IMG_20141111_183439 (800 x 600).jpg (108.75 KiB) 3072 keer bekeken
Re: Motor stuk
dit is hier de oude die eruit komt
- Bijlagen
-
- IMG_20141111_195558 (800 x 600).jpg (116.18 KiB) 3084 keer bekeken
-
- IMG_20141111_195547 (800 x 600).jpg (109.68 KiB) 3080 keer bekeken
Re: Motor stuk
ook nog volgende vraag
als ik nu een nieuwe steek kan je die testen voor dat het blok erop zit
en ook de pedaal op druk krijgen
ben nu benieuwd waar het verkeerd is gelopen
groeten
als ik nu een nieuwe steek kan je die testen voor dat het blok erop zit
en ook de pedaal op druk krijgen
ben nu benieuwd waar het verkeerd is gelopen
groeten
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Re: Motor stuk
Normaal gesproken kan je deze helaas niet testen voordat de motor + koppeling er weer op zit tenzij je een manier weet te vinden dat hij niet 'te ver' kan uit schuiven. Als dat wel gebeurt schiet de zuiger uit de cylinder en krijg je die bijna niet meer (lekvrij) terug en moet weer een nieuwe worden gemonteerd.
Wat wel vaker gebeurt bij deze is dat de kleine o-ringen lekken cq. scheef zitten tussen de metalen pijpjes en in het metalen blokje bovenop de bak waar ook de ontluchting zit. Dan loopt de olie tussen de O-ring langs, uit het blokje langs het pijpje omlaag en druppelt dan op de koppelingcylinder.
Als je dus de koppelingscylinder kunt blokkeren met een klem oid. dan zou je wel (ontlucht)druk op het systeem moeten kunnen zetten en dan kijken waar het systeem lekt.
Bye, Arno.
Wat wel vaker gebeurt bij deze is dat de kleine o-ringen lekken cq. scheef zitten tussen de metalen pijpjes en in het metalen blokje bovenop de bak waar ook de ontluchting zit. Dan loopt de olie tussen de O-ring langs, uit het blokje langs het pijpje omlaag en druppelt dan op de koppelingcylinder.
Als je dus de koppelingscylinder kunt blokkeren met een klem oid. dan zou je wel (ontlucht)druk op het systeem moeten kunnen zetten en dan kijken waar het systeem lekt.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1924
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
Re: Motor stuk
Altijd vervelend zoiets, wil je geen enkel risico nemen en dan krijg je dit.
Misschien heb je hier iets aan:
De slave cilinder weer even demonteren en dan in de bankschroef plaatsen, zo dat hij samengeperst zit en dus niet uit kan zetten/uit elkaar kan. Vervolgens perslucht op de aansluiting zetten, et voila!
Succes!
Misschien heb je hier iets aan:
De slave cilinder weer even demonteren en dan in de bankschroef plaatsen, zo dat hij samengeperst zit en dus niet uit kan zetten/uit elkaar kan. Vervolgens perslucht op de aansluiting zetten, et voila!
Succes!
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Re: Motor stuk
toen ik dit hoorde , echt pech volgens mij! zeker terug geven en een nieuwe vragen.
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1034
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: Motor stuk
Waarom is er een nieuwe druklager gemonteerd? Was de oude kapot?
Lees overal dat dit "moet" als je de boel uit elkaar haalt / nieuwe koppeling steekt etc. maar dit lijkt redelijk na-praterij en wellicht een verkooptruc? Dingen geven ze ook niet weg.
Nog geen klachten gehoord van mensen die de oude lieten zitten namelijk...
Succes iig met het oplossen van het probleem!
Lees overal dat dit "moet" als je de boel uit elkaar haalt / nieuwe koppeling steekt etc. maar dit lijkt redelijk na-praterij en wellicht een verkooptruc? Dingen geven ze ook niet weg.
Nog geen klachten gehoord van mensen die de oude lieten zitten namelijk...
Succes iig met het oplossen van het probleem!
Opel Speedster 2.2 Turbo
Re: Motor stuk
reden is: bij het loshalen van de versnellingsbak, schuift het druk lager verder uit dan normaal.
waardoor het over het vuile gedeelde gaat. hier door raakt de dichting beschadigd. dus bij hergebruik kans op lekage na verloop van tijd. koppelings set wissel ja je eigen keuze. niet iedereen haalt een motor blokje uit gelijk het niets is
waardoor het over het vuile gedeelde gaat. hier door raakt de dichting beschadigd. dus bij hergebruik kans op lekage na verloop van tijd. koppelings set wissel ja je eigen keuze. niet iedereen haalt een motor blokje uit gelijk het niets is
Re: Motor stuk
Morgen kan ik de speedster gaan halen
maar die nieuwe druklager, kan zoiets herstelt worden?
Groeten
sander
maar die nieuwe druklager, kan zoiets herstelt worden?
Groeten
sander
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Motor stuk
Als jij je speedster kunt gaan ophalen, dan zal meneer hitman de druklager reeds vervangen hebben.
Gewoon weer lekker gaan rijden, en geen zorgen meer maken
Gewoon weer lekker gaan rijden, en geen zorgen meer maken
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.